Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jo lui

Geen recensie, dit. Ik heb deze mesjes niet geprobeerd.

DSC03121.JPG

DSC03126.JPG

De firma Lutz, ik zei het al in het onderwerp over de krabbers, maakt tegenwoordig mesjes, hoewel niet voor krabbers. In de tijd dat de Lutz krabbers op de markt kwamen (waarvan we niet weten of die door Lutz gemaakt zijn) maakten ze ook mesjes, en ook om te scheren. In het scheve onderwerp staat een doosje Lutz mesjes afgebeeld bij de Lutz slant.

DSC03122.JPG

DSC03123.JPG

DSC03124.JPG

DSC03125.JPG

Ten tijde van de Lutz Cavalier maakte Lutz een product genaamd Razorboy voor de niet-Duitse, Klingenboy voor de wel-Duitse markt.

DSC03128.JPG

DSC03129.JPG

De Razorboy is een veelvoudig interessant product. Er gaan tien mesjes in, die op een strip vetpapier zitten. Het mesje krijg je uit de Razorboy door aan de strip te trekken. De strip kent nummers zodat je weet hoeveel er nog inzitten. Je hoeft dus niet uit te pakken en te kloten, het mesje schuift tevoorschijn en je kunt het makkelijk pakken.

DSC03131.JPG

DSC03132.JPG

DSC03133.JPG

De Razorboy is tamelijk dik voor slechts tien mesjes vanwege de onderste helft met daarin vernieuwing twee: het droogrek. Na het scheren en schoonspoelen duw je het mesje door de onderste helft van de Razorboy heen, waar een dik pak tissues zit om het mesje schoon te vegen en af te drogen.

DSC03135.JPG

DSC03136.JPG

Zoals de gebruiksaanwijzing liet zien trek je hierna de "Daytimepocket tevoorschijn om het mesje in op te bergen. Bij deze oranje Razorboy mist deze.

DSC03139.JPG

DSC03141.JPG

DSC03143.JPG

Niet getreurd: een geheel NOS witte.

Posted

Wat een geweldig ding! Wat het nut is van die Tenalady voor mesjes, ontgaat me enigszins. Een mesje laat ik in een krabber zitten en blijf ik gebruiken tot 'ie rijp Is voor de schroothoop. Het veilig uit het doosje halen middels die strip vind wel een heel goed idee.

Posted

Interessante info! Zou het echter niet zo kunnen zijn dat als je het mesje door die tissues heen haalt dat invloed zal hebben op de scherpte?

Posted
Wat het nut is van die Tenalady voor mesjes, ontgaat me enigszins. Een mesje laat ik in een krabber zitten en blijf ik gebruiken tot 'ie rijp Is voor de schroothoop.

Ik denk dat de Lutz mesjes of nog van carbonstaal zijn of uit de periode kort erna. Vanwege de roestgevoeligheid ervan werd sowieso al aangeraden de mesjes na een scheerbeurt uit de krabber te halen en te drogen. Later kwam het bekende 'don't wipe, just rinse' op de rvs mesjes te staan maar voor carbonstaal golden andere regels, zeker omdat toen ook zoiets als een tefloncoating nog niet bestond.

• 5 months later...
Posted

Van die oranje Razorboys heb er nog een tiental. Als er interesse voor is stuur ik er graag een mee met een evt andere aankoop.