Jump to content

Flying Eagle 74-s

KugelFanger

Recommended Posts

Flying Eagle 74-s

Ik ook ben begonnen met het testen van scheermesjes, wil ook mijn deel bijdragen aan het forum. Dit wordt mijn allereerste inzending: de Flying eagle 74-s (niet te verwarren met de Flying eagle 74-c)

ik had vier mesjes, dus ik heb 4 krabbers geprobeerd. Hieronder de ervaring

R41:

In deze krabber was het mesje ronduit slecht te noemen. Hij schoonde wel op maar comfort level is nul koma nul, had iedere keer het gevoel alsof mijn haren eruit getrokken

werden ipv gesneden. Eigenlijk dus 3 keer slecht geschoren met dit mesje.

Lord l6:

In deze krabber was het een heel stuk fijne, het gevoel was dan ook alsof ik een verkeerd mesje had geladen. snel checken en nee hoor Flying Eagle. alhoewel deze keer wel een

stuk comfortabler was was het nou niet echt schonend te noemen. En waar ik normaal eigenlijk altijd een pas doe moest ik nu 2 passes doen om het zelfde resultaat te krijgen

als normaal (wat voormij niet echt goed is hierdoor krijg ik snel irritatie)

Kortom opzich soort van comfortable maar niet echt fijn geschoren.

Gillette slim adjustable:

Op stand 9... het zelfde sh*t gevoel als bij de R41. terug naar stand 4 en het was alsof ik met de Lord aan het scheren was.

hier ook geen voldoende dus.

Merkur 37c:

Mijn slant, heb vaker gehoord als je een mesje niet aan het werk krijgt prop hem hier in en gaan met die banaan dat werkt wel. Dus zo gezegd zo gedaan, en ja hierin werkt hij zoals ik verwacht dat een mesje hoort te scheren. Naar 1 ronde glad en geen schade. niet echt verdere opmerkingen ofzo. Krijg het mesje hier dan een voldoende.... Mischien, ik gebruik mesjes eigenlijk altijd 3 keer, daarna gooi ik ze weg (met uitzonderingen). In de Slant ging hij door voor 2 goeie beurten daarna werd het mesje voor mij alweer minder. Dit is toch meer het effect van de slant als van de Flying Eagle want dit zie ik meer bij mesjes in de slant.

Mijn cijfer voor dit mesje (alles bij elkaar opgeteld 1-10)

een 4, niet echt waardig om te kopen als er betere mesjes zijn. Mischien dat ik dit mesje nog een keer weer probeer in de toekomst maar voor nu een onvoldoende.

Bij dit mesje en net zoals elk ander mesje UEKAZ.

even nog een plaatje :D.

RNsG5WZ.jpg

Terug naar overzicht

Edited by Guest

Je zou toch verwachten dat mesjes met zo'n verpakking de absolute top qua geweldig zouden zijn...

Dank voor de heldere review, en bijbehorende foto's. Ik verwacht dat je hiermee wel mensen beschermt tegen een miskoop.

Waarom zou de S beter zijn dan de C. Gewoon baggermesjes voor de broodbakker om de broden mee in te snijden, maar niet om te scheren. Flying Eagle is meer een neerstortende kraai. Trouwens respect, dat je het nog serieus zo vaak hebt geprobeerd.

Dit mesje was meegeleverd met de Omex krabber die ik vorige week gekregen heb van Paul Kox.

Zijn advies was ze om te weg te gooien, zelf vervangt hij ze door Rapiras

Toch geprobeerd in een 39C, echter na de eerste pass verwijderd en snel een Indian Black geplaatst.

Ik heb er drie van liggen, maar wat ga ik daar nu mee doen :D

Ze komen waarschijnlijk wel een keer aan de beurt (na de Voshkods, Sputniks en Polsilvers) en dan kan ik me tegen die tijd hopelijk deze post herinneren zodat ik weet dat ze na 1 of 2x het Smintdoosje in kunnen.

Ik heb er drie van liggen, maar wat ga ik daar nu mee doen :D

Ze komen waarschijnlijk wel een keer aan de beurt (na de Voshkods, Sputniks en Polsilvers) en dan kan ik me tegen die tijd hopelijk deze post herinneren zodat ik weet dat ze na 1 of 2x het Smintdoosje in kunnen.

Zelf gebruiken dan heb je een hekel aan jezelf of je bent voor niets en niemand bang :)

Ze zijn inderdaad ook wat mij betreft niet koopwaardig. Hoewel er bij Flying Eagle ook mesjes gemaakt worden die heel aardig scheren (ze maken ook P&G merken (nee, geen fakes! ;) ) zoals Nacet en Gillette super thins in 4 of 5 varianten) vallen deze daar beslist niet onder.

Ze zijn voor mij, voor het geld wat je er voor moet betalen om ze te krijgen niet koopwaardig. Als ze nou super goedkoop waren dan kan ik het begrijpen. ook als ze alleen in de Slant goed doen kan ik nog vergeven, maar alles bij elkaar opgeteld is toch mijn conclusie

Er zijn zoveel beter en goedkopere mesjes te koop waarom jezelf dan te kort doen met deze.

Ze zijn inderdaad ook wat mij betreft niet koopwaardig. Hoewel er bij Flying Eagle ook mesjes gemaakt worden die heel aardig scheren (ze maken ook P&G merken (nee, geen fakes! ;) ) zoals Nacet en Gillette super thins in 4 of 5 varianten) vallen deze daar beslist niet onder.

Oh dat verklaard waarom ze in de wikkel reclame maken voor de gillette vector

Jr4GcjG.jpg

Hey en kijk is :P ik denk dat die chinezen ook al heel vaak om die nummertjes op het mesje hebben gevraagd, aan de rechterkant wordt daar uitleg overgegeven. nu is mijn chinees niet heel erg sterk dus laat ik aan jullie over wat er nou precies staat :P

• 3 months later...

En aan de onderkant staat dat die vector mesjes 9.50 yuan kosten. Zo'n € 1,33

Zelf heb ik de Flying Eagle 74-s gebruikt en moet eerlijk bekennen. Dat ik er twee beurten met de EJ DE89 uitgehaald heb + 1x met m'n Weber Classic Handle.

Misschien neemt niemand mij serieus of is dit misschien UEKAZ ?

Die reclame voor de Vector zie je bijvoorbeeld ook op de wikkels van de Indiase Gillette Wilkinsons. Als Gillette iets zou willen is het natuurlijk dat iedereen daar zijn DE aan de wilgen hangt en overgaat op een cartridge-systeem en dan liefst na de Vector asap doorgroeien naar de Fusion. Daar zit de marge voor die jongens en hebben ze een veel groter deel van de markt in handen dan bij de DE.

In zekere zin wel triest dat ze met hun eigen uitvinding het van de markt verloren hebben.

En aan de onderkant staat dat die vector mesjes 9.50 yuan kosten. Zo'n € 1,33

Zelf heb ik de Flying Eagle 74-s gebruikt en moet eerlijk bekennen. Dat ik er twee beurten met de EJ DE89 uitgehaald heb + 1x met m'n Weber Classic Handle.

Misschien neemt niemand mij serieus of is dit misschien UEKAZ ?

In mijn geval zeer zeker UEKAZ, want ik merk dat ik opzich toch wel een heel andere voorkeur voor mesjes dan de meeste mensen hier.