Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik kreeg zo juist een berichtje op me facebook pagina binnen van de bekende "scheersalon"

het luide: de crab @evelijn scheerzepen zijn weer binnen en gelukkig in de oude formule

meer info dus in brabant mannen.

Posted

Ik heb gehoord dat de scheerzeep een nieuwe formule zou zijn. Nu oude of nieuwe formule : maakt niet uit, ze is inderdaad veranderd en duidelijk beter. Ps ik heb nu dus ook de nieuwe C&E sandalwood en die is veel beter.

Posted

Ten eerste: eerst nadat de scheergemeenschap het vertrouwen in het produkt opzegt gaat men over tot actie. Ten tweede: als het produkt aan de eisen van diezelfde scheergemeenschap had voldaan was punt 1 niet nodig geweest, oftewel als er al getest is waarom dan toch op de markt gebracht?

Blijft over dat er nog veel voorraad bij winkeliers aanwezig is die hopelijk via een terugroep actie van de fabrikant voorgoed verdwijnt, echter hier vertrouw ik niet geheel op.

Maar heb je nu al de nieuwe scheerzeep geprobeerd of niet? Dit omdat je "over horen zeggen" schrijft en we hebben het nu dus over drie uitvoeringen de goede , de waardeloze opvolger en dus de aanstaande (die zich eerst nog moet bewijzen lijkt me)

Posted

Hans heeft wel een punt, bal misgeslagen de eerste keer is bij mij kans verkeken, ik ga geen geld spenderen om uit te vinden of ze het nu wel voor elkaar hebben. Er zijn massa's producten op de markt die gegarandeerd goed werken. UEKAZ

Posted

Hans, ik kocht een paar maand geleden de c&e sandalwood in een houten kom + een refill. Ik was niet tevreden over deze scheerzeep. Toen ik de eerste maal terugging naar de winkel begreep men mij en wist men van dit euvel af. Vorige week ben ik nogmaals teruggegaan daar waar ik zeep kocht. Toen hebben ze mij gezegd dat de formule veranderd was en heb ik een nieuw sample gratis meegekregen. Deze heb ik ondertussen 1 maal geprobeerd en het lukte een goede lather te maken. Wanneer de nieuwe zeep in de winkels ligt weet ik niet, ook weet ik niet of de oude terug genomen zal worden.

Snuff : ook jij hebt gelijk maar ik heb deze zeep deze maal gratis gehad. Ze kopen doe ik niet meer !!!! Ook bij mij heeft C&E afgedaan. Wat ik ook niet snap is hoe inderdaad zo een bedrijf zoiets op de markt kan brengen.

Posted
Wat ik ook niet snap is hoe inderdaad zo een bedrijf zoiets op de markt kan brengen.

Door te proberen ook de laatste cent nog uit het productieproces te knijpen. Hoe kan het goedkoper, die productie (uiteraard alleen de productie, niet de verkoopprijs), daar zoekt men naar. En dan gaat men ingrediënten aanpassen, hoeveelheden aanpassen etc, en omdat iedereen hippe baarden heeft en scheergel uit de spuitbus gebruikt snapt niemand dat het nieuwe product niet werkt.

Vaak gebeurt dit onder de noemer van innovatie, hetgeen eigenlijk "vernieuwen om het vernieuwen" is en over het algemeen niets anders dan zinloze cosmetische wijzigingen en/of verslechtering van het product inhoudt.

Posted

Ze zeggen er van af te weten maar laten je wel zitten met een veel te dure zeep in houten kom en ook nog eens een refill. vervolgens mag je blij zijn met een gratis sample?

Staat ze netjes...

Posted (edited)

Ik heb een paar weken geleden nog een oude versie van de Nomad in kom gevonden en wat een genot is het opschuimen, dit nadat ik een vorig jaar een west indian lime in de "nieuwe" formule aan de afvalbak had toevertrouwd.

Het punt in de aankondiging van de nieuwste formule is dat ik,voor ik overga tot aankoop, eerst gebruikservaringen tot mij wil nemen. Ik vind het wat prematuur om af te gaan op de jubelende beschouwingen van winkeliers.

Het punt van Richard in deze snijdt hout, welke innovatie / investering heeft de zeep ondergaan? Het mag dan wel schuimen, maar hoe zit het met de bescherming van de huid, het zacht maken van de stoppels en het glij vermogen?

Vragen ten over, dus zie ik met veel belangstelling uit naar de test beschrijvingen van de "early adaptors"

Edited by Guest
Posted

Als we nu eens een bedrijf zouden vinden die Arko een andere geur wil geven dan hoeven we nooit meer op zoek naar een goed presterende zeep voor een paar centen.

Posted

De veranderende formules voor zeep zullen zeker zo mogelijk kostenbesparend zijn maar ik denk dat er nog iets heel anders speelt bij dit soort keuzes.

Heel vaak is de 'nieuwe' (mindere kwaliteit) zeep ontdaan van verzeepte dierlijke vetten die vervangen worden door plantaardige. Dat hoeft geen enkel probleem te zijn maar, afhankelijk van welke plantaardige oliën gekozen worden, is het vaak wel. Die verandering is m.i. eerder ingegeven door mode, het is hip om cosmetica zonder dierlijke ingrediënten en dierproeven te hebben, dan door geldbesparing. Bovendien ben ik bang dat de nieuwe formules nou niet echt ontwikkeld worden door mensen die zich scheren met scheerzeep en dus eigenlijk geen idee hebben van wat ze doen.

Voor wat betreft Crabtree & Evelyn bedank ik op voorhand al voor de verbeterde formule trouwens; hoewel ik de oude Sienna een flink pak hoger inschat dan de Moroccan Myrrh voldoet ook die absoluut niet aan mijn minimumeis voor een scheerzeep, namelijk dat hij mijn baardharen voldoende verzacht voor een scheerbeurt.

Posted

Je hebt een punt talibeard. Misschien moeten we als forum de industrie benaderen om als testpubliek te dienen, zou ik wel zien zitten.

Posted
Kunnen momenteel een voorbeeld nemen aan onze huisdealer Bdf met de scheerzeep test 2015.

+1

Je hebt een punt talibeard. Misschien moeten we als forum de industrie benaderen om als testpubliek te dienen, zou ik wel zien zitten.

+1

Posted

sja mannen als de buitenlandse firma's zo door gaan, dan is houden we alleen onze hollandse koet old vergulde hand nog over

en die is al bijna 500 jaar oud ha-ha

misschien zou die in de z.g extra frisse zeep, een extra beetje citroen kunnen doen ala arko

Posted

Nou, er staan veel zepen in dat rijtje maar na klachten van gebruikers (en tegenvallende verkopen) draaien er ook een aantal weer bij. In die laatste categorie kom je dan zepen tegen als Penhaligon's, Lea, Erasmic en nu C&E. GFT moet blijkbaar nog bijdraaien, over Williams wordt nog geklaagd (maar niet door mij) en die van Aramis moet ik nog uitproberen (mijn lichting schijnt ook weer niet te deugen) en zo zijn er nog wel meer miskleunen mogelijk.

Vergulde Hand kan ik persoonlijk helaas niet bij de goede zepen rekenen maar er zijn nog voldoende goede oudjes en gelukkig ook een aantal 'versere" merken over met prima producten. Ik vraag me alleen wel af of alle oude klanten terugkomen bij een merk dat zijn leven weer betert; ik zou na een miskoop er toch heel lang over moeten denken voor ik weer terugkeerde naar zo'n merk.

Posted

Lea is zeer zeker een mooi voorbeeld, hun scheerzeep is nu weer kwaliteit.

Ik schreef het al een keer, bij het kopen van een zeep die je ontzettend bevalt neemt soms de emotie de overhand terwijl de ratio influistert, laat die fabrikant maar even voelen dat ik met de vorige aankoop absoluut niet blij was, maaarrr

Met smart zit ik op GFT te wachten, je moet ervan houden maar voor de violet zeep ga ik direct weer van Utrecht naar Leiden.

p.s. Ik meen ergens gehoord te hebben dat DVH niet meer in Nederlandse handen is???

• 2 weeks later...
Posted

Heeft de oude heruitgebrachte formule een andere verpakking of iets erop waaruit je kan uitmaken dat het wel degelijk deze versie betreft? Anders kan men je in de winkel wijsmaken wat men wil éh.

Ik ben wel geneigd om deze te proberen, op veel fora vind je toch geode kritieken op de oude versie.

• 2 weeks later...
Posted

Vandaag was ik in de DA drogisterij op de Gaard in Tuindorp oost, dit voor de Utreggers onder ons, en ontdekte daar een bijna complete range C&E Moroccan Myrrh. Badzeep, scheerzeep, balm, Cologne en badschuim.

Wat me echter verraste is het nieuwe uiterlijk van de verpakking, tenminste ik ga ervan uit dat deze nieuw is. Bij thuiskomst gecheckt op hun website daar staat alleen de badzeep te zien in de kleurstelling zoals ze bij de DA er allemaal uit zagen.

Misschien de verpakking voor de nieuwe formule?

b2e6130129f43b5494b77aedd1f4f81c.jpg

Posted

beste hans,ik heb zo juist het lezen van je bevinding,even bij veroniquejager.nl en de bij scheersalon.nl gekeken en wat blijkt ook bij hun is de myrrh in oranje wikkel ,de lime in gele wikkel en de sandelwood in een rode wikkelen ,hier bij doel ik op de handzeep en de scheerzeep navullingen

co.

Posted
beste hans,ik heb zo juist het lezen van je bevinding,even bij veroniquejager.nl en de bij scheersalon.nl gekeken en wat blijkt ook bij hun is de myrrh in oranje wikkel ,de lime in gele wikkel en de sandelwood in een rode wikkelen ,hier bij doel ik op de handzeep en de scheerzeep navullingen

co.

Misschien dat ik je niet helemaal begrijp maar ik bedoel dat alle producten hetzelfde design op hun verpakking hadden als op de afbeelding die ik laat zien.

sh*t, nu begin ik nog te twijfelen ook, het moet niet gekker worden met mij, want in de door jou opgegeven sites is de verpakking te zien die denk ik al zo'n twee jaar in gebruik is en het was toch echt anders volgens mij :?