Jump to content

Recommended Posts

Posted

hi

mijn probleem:

sinds ik met een krabber scheer heb ik alleen maar meer ingegroeide haren,

terwijl dit juist minder zou moeten zijn dan met een cardridge.

wat gaat er fout?

groet, marco

Posted

Dat is wel apart.....

Scheer je tegen de haarrichting in? Ik doe dat bv op mn keel ook niet anders is het ook misse boel.

Posted

Wat voor spullen gebruik je en hoe scheer je je?

Hoe meer info je geeft hoe beter anderen zinvolle tips kunnen geven :)

Posted

ik ga ook een pass tegen de richting in, anders krijg ik het niet glad.

ik gebruik een edwin jagger de89l, tot nu toe geprobeerd met hema mesjes en derby.

met cardridge had ik zo nu en dan een ingegroeide haar, maar nu wel erg veel.

Posted
Wat voor spullen gebruik je en hoe scheer je je?

Hoe meer info je geeft hoe beter anderen zinvolle tips kunnen geven :)

Mee eens. Ingegroeide haren kunnen namelijk op verschillende manieren veroorzaakt worden.

Scheer je voor of na het douchen? Indien ervoor, wat doe je dan voor het scheren om je huid zachter te maken?

Wat voor soort scheerzeep/-creme/-gel/-olie gebruik je?

Hoe vaak gebruik je hetzelfde mesje?

Spoel je je gezicht met koud water na het scheren?

Welke aftershave gebruik je?

Etc

Etc

Posted
ik ga ook een pass tegen de richting in, anders krijg ik het niet glad.

ik gebruik een edwin jagger de89l, tot nu toe geprobeerd met hema mesjes en derby.

met cardridge had ik zo nu en dan een ingegroeide haar, maar nu wel erg veel.

Hoe vaak scheer je? En wat voor soort haar (baard) heb je? Niet racistisch bedoelt, maar ik las (door dat poeder wat iemand gekocht had) dat negroide mensen bijvoorbeeld eerder last hebben van ingegroeide haren. Ik denk doordat het haar meer krult.

Misschien moet je inderdaad wat meer aandacht aan je pre- en aftershave schenken. Preshave als douche en aftershave als in koud water is overigens al goed genoeg. Ik heb echt nog nooit een ingegroeide haar gehad door scheren trouwens, niet met cardridges, niet electrisch en niet met een DE.

Posted

mensen met een donkere huidskleur hebben over het algemeen inderdaad meer last van ingegroeide haren, is niks racistisch aan, gewoon een feit. zelf ben ik blank met een normale baardgroei.

ik scheer me altijd na het douchen of tijdens het douchen, het laatste vind ik het prettigste scheren.

scheerzeep: prorasso groen

ik heb nu 2 mesjes gebruikt, 1 derbi en 1 hema. beide 2 a 3 keer gebruikt, maar na de eerste keer al ingegroeide haren, dus daar ligt het niet aan.

na het scheren altijd koud water, aluin en een aftershave, op dit moment proraso aftershave lotion (groen, heerlijk verkoelend)

Posted

zelfde richtingen, handelingen iets anders.

bijvoorbeeld niet 2 keer met mes over dezelfde plek zonder eerst weer in te zepen.

met de krabber ben ik wat voorzichtiger. zet ook geen druk op het mes en doe geen rare dingen.

Posted

Vreemd. Zou het aan het mesje of je After kunnen liggen?

Een iets scherper mesje gebruiken?

Of proberen (alhoewel sommigen dat tegenspreken) eerst afspoelen met warm water voordat je koud water overheen gooit.

Posted

Probeer eens een andere scheerzeep of creme, gewoon om het uit te sluiten?

Palmolive van de Dirx is goedkoop en erg goed.

Posted

bij de eerste keer met het krabbertje heb ik mijn laatste restje palmolive gebruikt, deze gebruikte ik ook al met cardridge, heerlijk spul, maar helaas ook de eerste keer al hetzelfde resultaat.

Posted
bij de eerste keer met het krabbertje heb ik mijn laatste restje palmolive gebruikt, deze gebruikte ik ook al met cardridge, heerlijk spul, maar helaas ook de eerste keer al hetzelfde resultaat.

Misschien de hoek van het mesje met je huid?

Maar als een DE niets voor je is, het zij zo. Misschien moet je eens een Gillette GII of Contour krabber met goede cartridges (dus geen Dorco van het Kruidvat) proberen?

Posted

Mocht het niet lukken met de krabber dan ga ik terug naar fusion, sowieso geen GII ofzo.

Met fusion heb ik altijd een lekker glad en comfortabel resultaat. de mesjes zijn wel erg duur, maar ik doe er wel redelijk lang mee. Misschien komt hier nog een oplossing voorbij, anders bied ik de krabber te koop aan.

Posted

Waarom geen GII of Contour? Je kunt nog steeds prima mesjes krijgen uit oude winkelvoorraden (via Ebay).

Posted

Ik zou eerst met wat variabelen gaan spelen voordat je de handdoek in de ring gooit. Het is natuurlijk best mogelijk dat een krabber je niet ligt, maar (te snel) opgeven zou ik niet doen.

Posted

warm water gebruiken doe ik al.

ik ga ook niet allerlei verschillende mesjes en zeepjes aanschaffen, dan ben ik alsnog erg duur uit.

verder is het resultaat goed, namelijk glad en zonder irritatie. die ingegroeide haren zijn echt het enige probleem.

Posted

Ik denk dat je nu te glad scheert voor wat je huid/haren aankunnen.

Als eerste zou ik ATG weglaten en bijvoorbeeld twee XTG passes doen na een WTG pass. Eenmaal XTG van neus naar de oren, eenmaal van oren naar neus. En dat dan bijvoorbeeld voor een periode van een week.

Posted

Misschien heb je inderdaad juist ingegroeide haren omdat je ze te kort afscheert. Ik doe het ook geen ATG meer (nou ja, heel soms nog, maar meestal niet). Een keer WTG, een keer XTG en dan stop ik. Beter voor mijn huid en glad genoeg.

Ik denk dat je met een Fusion ook geen ATG doet?

Posted
warm water gebruiken doe ik al.

Je schreef zelf dat je na het scheren enkel afspoelt met koud water? Enkel als tip bedoeld :)

Posted

ik spoel eerst mn gezicht schoon met warm water, en spoel dan na met koud.

atg doe ik ook met fusion, de kaken zelfs al de eerste pass.

ik zie het niet echt zitten om nu weet ik veel hoeveel verschillende zeepjes en mesjes te proberen, dat gaat me alleen maar meer geld kosten. ik wil gewoon net als voorheen een babyglad huidje met zo min mogelijk irritatie enzo. als ik dat niet met een krabber kan bereiken dan houdt het denk ik op. ik word gek van het harentrekken met een pincet, dat is het me niet waard. dan geef ik liever meer uit aan mesjes, met dan wel een prettig gevoel na het scheren. ik doe precies hoe het is beschreven of hoe bijvoorbeeld mantic59 het op joeptoep uitlegt.

als ik met een krabber niet een beter of hetzelfde resultaat als met fusion krijg dan heb ik er geen voordeel aan.

Posted

Je moet uiteindelijk scheren met wat voor jou het prettigst is. Ook met een Fusion kun je nog steeds variëren in zepen, cremes en kwasten, als je dat zou willen.

Het ultieme doel is niet een krabber (of open scheermes) gebruiken ... het gaat erom dat jij een comfortabele scheerbeurt krijgt.

Posted

dat klopt helemaal! ik had alleen gehoopt dat een krabber het nog beter zou doen, en dan vooral ook voor de prijs van de mesjes. verder comfortabel, alleen jammer van die ingegroeide haren.

Posted

Ik zou zou zeggen, scheer voorlopig eerst eens alleen met de haren mee en laat die pass tegen de haren in voorlopig (week of 2 op zn minst) even weg. Kijk het even aan. Het is zonde om in zon vroeg stadium al te stoppen. Veel van dit soort problemen (ingegroeide haren) zit hem wel in de techniek. Dus voorzichtig aan en strategie een beetje aanpassen is wel aan te raden :)