Jump to content

RazoRock synthetische borstels

Snuff

Recommended Posts

Vandaag ontvangen

RazoRock Synthetic Badger 22mm

Hoogte handvat 50mm

Doorsnede handvat 34mm

Lengte knot 55mm

Gewicht borstel 62 gram

Prijs $16.99

vMQfZrX.jpg

DWaeMga.jpg

Deze heeft volgens mij hetzelfde haar als de Muhle synthetische borstel, net als de Muhle minder dicht bezet dus wat minder backbone maar wat een schuimmachine! Eerst dacht ik na het natmaken en de knot bekeken te hebben o jee dit wordt vast niks, het haar gaat namelijk redelijk uit elkaar staan. Echter na zo'n vijf draaitjes in de TOBS advocado creme was er binnen een paar seconden een overvloed aan mooi dik schuim op mijn koppie.

Na het uitwassen en afvegen aan een droge handdoek blijft het haar ietwat uitstaan net zoals bij een das maar is na een tiental minuten verdwenen. Deze scoort dus goed

RazoRock Plissoft Synthetic 24mm

Hoogte handvat 52mm

Doorsnede handvat 39mm

Lengte knot 57mm

Gewicht borstel 80 gram

Prijs $9.99

2ZKckSZ.jpg

UdsJDJ9.jpg

Geen verrassing hier, zelfde haar als de Plisson maar dus iets grotere knot en dus ook wat meer backbone als de plisson, eveneens een schuimmachine, ietsiepietsie zachter als de andere RazoRock borstel. Ook hier zo'n vijf draaitjes in de TOBS advocado creme en binnen een paar seconden een overvloed aan mooi dik schuim op mijn gezicht dit keer. Zeer goede borstel voor een ongelooflijke prijs. Helaas kon ik er slechts ééntje kopen. Ze zouden terug op voorraad komen, dus .....

Oh ja bij het uitpakken van deze borstel zag ik een doffe ring rondom het dikste gedeelte boven de middenste rand en onderaan het handvat was er rondom heel wat kleine krasjes te zien. Na wat poetswerk met een heel zacht polijstmiddel zijn beiden verdwenen. Ik vermoed dat dit gekomen is door stockage waarbij de handvaatjes tegen elkaar aan gewreven hebben.

Nog even bovenaanzicht van beiden:

cNI9aSE.jpg

Ziet er goed uit!

Waar heb je deze kwasten gekocht?

De prijzen zijn naar ik aanneem exclusief verzendkosten?

Bij Italianbarber in de US, verzendkosten waren ..... schrik niet ...... $9,95 USD

Ha Snuff,

Ik wou naast mijn das ook een syntheet nemen. Ik had mijn oog al op de Muhle laten vallen, maar door dit bericht toch de Razorock besteld. Ik hoop dat deze mij bevalt.

• 4 weeks later...

Heren,

De RazoRock Plissoft Synthetic 24mm is weer verkrijgbaar bij Razorock.

Er kwam net een mailtje aangevlogen vanuit Amerika dat de borstel Plissoft Synthetic weer voorradig is, tja en maar meteen een bestellinkje geplaatst van de twee bovenstaande borsteltjes, ben benieuwd ??

Die van mij is ook onderweg.. kreeg namelijk ook een mailtje, voor die prijs kan je hem niet laten liggen. Wel vreemd overigens ik wou er zeepje bij doen en toen was de verzendkosten ineens drastisch verhoogt van $9 naar $34.

Zeepje daar maar gelaten.;)

:D:D:D:D:D:D:D prachtig Rolf verstandig besluit :D:D wordt anders wel een erg duur kwasje, ik heb ze allebei besteld enne de verzendkosten waren en bleven $ 9,95

Gezien en die lijkt inderdaad op de Mühle knot. Echter hier ging het over de plissoft en dat verschilt wezenlijk. Ik heb zowel Mühle, als Mühle Black Fibre en een Plisson. Allemaal goed bruikbaar, maar toch...

Ik zal de laatste zin voor je afmaken

mis ik eigenlijk nog steeds een Whipped Dog in mijn verzameling. Straks ga ik dus meteen op de website kijken en een bestellen.

Ja ja tikt aardig aan hé marco met 10% commissie ;) Maar je hebt natuurlijk wel gelijk, voor zo'n prijsje mag die WD niet in een collectie ontbreken!

Ik zal de laatste zin voor je afmaken

Allemaal goed bruikbaar, maar toch...

mis ik eigenlijk nog steeds een Whipped Dog in mijn verzameling. Straks ga ik dus meteen op de website kijken en een bestellen.

Eerlijk gezegd heb ik ook al een paar keer gekeken.

Wat doen jullie met die 30mm kwasten??? Paarden scheren of zo??? Of verkijk ik me nu een beetje en valt dit reuze mee?

Aan de gebruikers van de plissoft kwast: Is dat handvat niet een beetje lastig vast te houden met de vrij hoge randen en die vrij diepe gleuf waar je normaal gesproken de kwast vast hebt???

Daar zeg je zowat, met mijn E&J syntheet XL heb ik al een beetje het gevoel dat hij te groot is en daarnaast vind hem ook al vrij zwaar als hij gevuld is met schuim.

Dus ook wel benieuwd hoe dit met een 30mm is en wat hij t.o.v. de E&J XL bijvoorbeeld toevoegd.

Daar zeg je zowat, met mijn E&J syntheet XL heb ik al een beetje het gevoel dat hij te groot is en daarnaast vind hem ook al vrij zwaar als hij gevuld is met schuim.

Dus ook wel benieuwd hoe dit met een 30mm is en wat hij t.o.v. de E&J XL bijvoorbeeld toevoegd.

Hans, hier de verschillen naast elkaar:

viewtopic.php?f=6&t=116&p=72366&hilit=30mm#p72366

De WD is wel iets groter en meer backbone omdat deze kwast dichter bezet is.

Als je erg nieuwsgierig bent, mag je de WD 30mm best 'n tijdje lenen...

Aan de gebruikers van de plissoft kwast: Is dat handvat niet een beetje lastig vast te houden met de vrij hoge randen en die vrij diepe gleuf waar je normaal gesproken de kwast vast hebt???

Ik vind van niet, het is natuurlijk niet het ideale handvat maar geen problemen ermee.

De WD heeft meer backbone maar is nu op het gezicht niet echt zo veel groter qua aanvoelen.

Hans, hier de verschillen naast elkaar:

viewtopic.php?f=6&t=116&p=72366&hilit=30mm#p72366

De WD is wel iets groter en meer backbone omdat deze kwast dichter bezet is.

Als je erg nieuwsgierig bent, mag je de WD 30mm best 'n tijdje lenen...

Mooie foto die het verschil goed duidelijk maakt, dank je.

Ook bedankt voor je aanbod voor het lenen waardeer dit ten zeerste, maar ik maak er (nog) geen gebruik van.

Ik heb een Plissoft besteld en deze heeft al een grotere knot als de Plisson dus eerst deze maar eens uittesten.

Mooie foto die het verschil goed duidelijk maakt, dank je.

Ook bedankt voor je aanbod voor het lenen waardeer dit ten zeerste, maar ik maak er (nog) geen gebruik van.

Ik heb een Plissoft besteld en deze heeft al een grotere knot als de Plisson dus eerst deze maar eens uittesten.

Is goed Hans, laat 't maar weten wanneer de nieuwsgierigheid niet te bedwingen is... ;)