Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Vincent 6/8 near wedge

- L'Occitane Plisson

- BdF mistero

- Aluin

- Pinaud Clubman special reserve

- Sanex asb

Vandaag de Vincent near wedge weer eens uit de kast getrokken. Gezien de temperaturen en de bomen die steeds kaler worden leek de Mistero me wel weer van toepassing. In drie gangen weer een spiegelglad gezicht en hals. Enkele prikjes van de aluin, de Pinaud hield zich redelijk koest. Afgemaakt met de Sanex asb.

Posted

- L'Occitane Plissons

- L'Occitane Cade scheerzeep

- Gillette slim twist

- Rapira stainless

- Cien así

Nooit had ik verwacht dat ik zo makkelijk de harde zeep kon opschuiven. Geweldige borstel, die Poisson!

De geur van de zeep moet hopelijk nog loskomen, maar verder heerlijk geschoren.

Posted

SOTD

Pearl OC platinum blue

Polsilver super iridium

TGC syntheet

Arko ice Mint

Arko ice Mint aftershave

ffed6e8ee15105f8cc91fc9d1a01280f.jpg

Posted

Muhle R89

Personna super (11)

Omega 10019

TFS Tobacco Verde forte

L'Oreal men expert ASL

Nivea sensitive ASB

Posted
Nooit had ik verwacht dat ik zo makkelijk de harde zeep kon opschuiven. Geweldige borstel, die Poisson!

Ik wil ook zo'n borstel! Moet je mij alleen nog leren hoe ik dat opschuiven moet doen :lol: (sorry kon het niet laten)

Posted

E.J. 3D Laser Diamond

Elios Inoxidable (3)

Semogue SOC Varken

Proraso Rood

Pitralon Zedern

Posted

Fatib grande

Gillette 7 o'clock

FS das

T&H sandalwood

DVH balsem.

Fijne combinatie wat betreft de krabber en mesje, het mesje is scherp genoeg en toch comfortabel in de Fatib.

Een prettige afwisseling tussen mijn pogingen om het openmes onder de knie te krijgen.

Posted

Ik wil ook zo'n borstel! Moet je mij alleen nog leren hoe ik dat opschuiven moet doen :lol: (sorry kon het niet laten)

Maandagochtend ben ik overduidelijk niet op z'n scherpst :?

Posted

Semogue SOC Bristle Cherrywood,

zeep_2,

Pearl OC TTO Black,

PolSilver_Super Iridium (n) 8e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De zeep_2 en de Semogue SOC Bristle Cherrywood maakten een aardig schuim. Verder hierover in het test draadje.

Mesje en krabber:

De PolSilver_Super Iridium (n) voor de 8e x gebruikt. Het mesje heb ik vandaag afscheid van genomen. Was nog wel bruikbaar, maar dat was het dan ook wel. 8x goede beurt is zeker goed en de kwaliteit was nog niet slecht, dus een prima mesje, maar ik heb betere. In de Pearl OC TTO was het gevoel behoorlijk rauw. Nou is deze krabber behoorlijk effectief, maar zeker niet zo als de Fatip. Daarom had ik verwacht, dat het mesje hierin nog een aardige beurt zou geven, echter dat viel tegen. Nu een uur later nog een behoorlijk trekkerig velletje. Resultaat BBS.

Gezien het rauwe scheergevoel de boel lekker vettend en verzorgend afgewerkt met de eigen AS en ASB.

Zware dag vandaag: Sotd, een mesje (PolSilver_Super Iridium (n)) en een zeep (nr 2) beoordelen.

Nu maar wat uitrusten en alvast warme kleren in de caravan hangen.

Posted

Otto Busch Weltmeister rostfrei

Omega 10019

Proraso rood

Pitralon Zedern AS

Lekker vlot aangenaam glad in 2 gangen, en geen noemenswaardige prik van de AS. Ik vind de Proraso prima ruiken, maar ik heb wel altijd een wat droog gevoel op het gezicht na het scheren met deze zeep.

Posted

Plisson L'Occitane

Zeep 2

Barge #14 7/8

Apollo Full-Metal slant

Voskhod (1)

Tunney aluin

Wat er met de Barge aan de hand was weet ik niet, maar het leek wel of ik mn baard aan het kammen was ipv scheren. Dacht eerst dat het aan zeep 2 lag, maar daar het mes tijdens het stroppen al wat vreemd deed heb ik die gedachte afgewezen als onjuist.

Hetgeen terecht bleek want met de Apollo (reeds eerder beschreven in de scheve weken) deed de zeep wat ze moest doen. De Apollo overigens genomen omdat ik met een nieuwe slant een hele scheerbeurt wil doen zonder gekamde baard.

Als een spekkie, met iets prik op de hals.

Posted

Dat is het ook wel moet ik je zeggen. En gezien jouw voorkeur voor wat zwaardere exemplaren kan ik je deze alleen maar aanbevelen. Moet je wel zoeken, want deze houd ik :-)

Posted

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- BdF raffinato

- Aluin

- Pinaud Clubman virgin island bay rum

- Cien asb

De Candidius mocht (gelukkig :D ) weer aan het werk. Zoals altijd stelde ze ook vanochtend niet teleur. In drie gangen weer zo glad als een biljartbal. Ietsje prik van zowel de aluin als de bay rum, waarna de laatste lekker nagloeide. Afgemaakt met de Cien asb.

Posted

-L'Occitane Plisson

-Maca root shaving creme

-Gillette slim twist

-Rapira superstainless (nieuw)

-Nivea asb

Heerlijke scheerbeurt, het opschuimen gaat super met de plisson, en een nieuw mesje scheert altijd lekkerder :D

De Maca root is een lekker zeepje, lekker glad en goede lather. Toch wel een DFS.

ps: heb de automatische spellingsverbetering op m'n macbook maar uitgezet, het snapt niet veel van scheertermen :lol:

Posted

SOTD

Souplex OC

Polsilver super iridium

Semogue SOC 2 band

Gent's Care leather & tobacco

Denim Original

6f9a47e40b67c6fc899da988e93eb0ce.jpg

Posted

Merkur 34C HD

Rapira Platinum Lux (13)

Plisson L'Occitane

Omega Crema da Barba

L'Oreal men expert ASL

Nivea sensitive ASB

Posted

Jeruzalem Fibre Harkos®,

Dr. Harris_Sandalwood,

Lord_L6,

Rainbow_Super Stainless (Lord) 1e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De Dr. Harris_Sandalwood en de Jeruzalem Fibre Harkos® zijn een erg prettige combi in gebruik. Die zeep geeft een zeer goed en dicht schuim. Ook de geur van de sandalwood is bijzonder aangenaam. Met de fibre is er in een mum een mooi dicht schuim geklopt, die zich prima laat opbrengen. Vormt een mooie dichte laag als je de boel even ''afschildert''. Zeer verzorgend.

Mesje en krabber:

De Rainbow_Super Stainless (Lord) voor de 1e x gebruikt. De Rainbow is een nieuw mesje voor mij. Moest er wel even aan wennen en hoop dat het morgen iets beter gaat. In de L6 deed het mesje me eerder aan een Derby, dan een Souplex denken. Ik had verwacht, dat de Lord krabber en een mesje uit de Lord stal een iets beter resultaat zouden geven. Gaande weg werd het wel wat beter, dus misschien moet de zaak even inlopen, maar moest echt mijn best doen, om goed diep uit te scheren. Morgen nog een keer. Resultaat BBS.

Bay Rum afwerking, zit ik weer lekker kruidig te wachten wat deze dag weer gaat brengen.

Posted

Omega 10019

Scheerzeep 2

Gillette super slim twist

Voskhod(1)

Dove ASB

Setup van gister vergeten te plaatsen.

Posted

Mühle stf

Nivea scheercrème

EJ de89l

Personna

Aqua Velva

Bijzonder hoe zo'n goedkope crème (iets van 2,20 per tube) zo goed kan presteren. Het schuimt makkelijk op tot een lobbig schuim dat erg goed glijdt. Laat ook een goede glij-laag achter waardoor ik vaker over een plek kan gaan, zelfs als het schuim al een halve minuut weg is. Het voelt erg verzorgend en ook geen trekkerig gevoel vlak na het scheren. Iets dat ik met een aantal andere scheerproducten wel heb.

Een prettige milde geur die niet lang blijft hangen. Ik denk dat deze crème nog wel eens in huis komt wanneer deze tube leeg is.

Posted

Semogue Barbear Classico Texugo

Zeep Nr3

Gillette Aristocrat Junior

Perma Sharp Super

Myrsol Agua Lemon en 444 balsem

Ik loop alvast op de zaken vooruit met zeep nr 3, aangezien ik op woensdagochtend vrijwel nooit tijd voor scheren heb.