Johan Posted October 11, 2015 Posted October 11, 2015 Binnenkort moet ik twee tot drie dagen in het ziekenhuis bivakkeren, omdat ze me na een operatie wat langer in de gaten willen houden. Nou heb ik niet meer in het ziekenhuis geslapen sinds ik een jaar of tien was. Maar zou ik me daar fatsoenlijk kunnen natscheren? Of moet ik maar voor één keer een stoppelbaard accepteren? Niet echt een onderwerp dat bij me opkwam bij de opnamevoorbereiding, maar er zijn hier vast wel scheerders met ervaring
Snuff Posted October 11, 2015 Posted October 11, 2015 Heb de afgelopen jaren een aantal opnames gehad en daar toen geschoren met open scheermes, de verpleegsters hadden het er blijkbaar op de dienst over gehad want nadat de eerste het had gezien kwam er steeds meer volk 's morgens kijken als ik aan het scheren was, nou ja geen bezwaar tegen wat vrouwelijke aandacht. Ze vonden me ook zo lekker ruiken Kan me voorstellen dat dit even een moment van verademing was voor hun tussen alle p*s en k*k toestanden door. De laatste paar keer gebruikte ik een krabber met een synthetische borstel (zeer snel droog) en wat lekkere zeepjes. Ik plaatste alles wel na gebruik in mijn kast in plaats van in de badkamer laten staan. Alvast het beste voor de komende ingreep toegewenst!
Rolf Posted October 11, 2015 Posted October 11, 2015 Natuurlijk kan scheren in het ziekenhuis. Ligt er natuurlijk even aan op wat voor afdeling/kamer je ligt, maar meestal deel je gewoon een badkamer, voorzien van douche, wasbak en spiegel. Het is in ziekenhuizen heus zo slecht niet meer geregeld tegenwoordig hoor, neem dat maar van mij aan, werk er zelf Edit: Als je bed gebonden bent is het misschien wat lastiger, of je moet een heel vaardige (en leuke) verpleegster zoeken..
Harkos Posted October 11, 2015 Posted October 11, 2015 Er is warm water, een wastafel en een spiegel. Wat let je als je kan staan? Gewoon lekker spul meenemen en je hebt alle tijd jezelf te verwennen.
Rolf Posted October 11, 2015 Posted October 11, 2015 Klinkt meteen wel heel spannend als je het zo zegt Harkos. Toch de leuke verpleegkundige dan maar mee nemen?
PI56 Posted October 11, 2015 Posted October 11, 2015 Ook wanneer je in bed moet blijven kun je je nog prima met een krabber of open mes scheren. Kom heet water op de klep van het bedkastje, eventueel een spiegeltje er schuin tegenaan gezet, een aantal handdoeken bij de hand en scheren maar. Bij gebrek aan een klein spiegeltje (die dingen verdwenen spontaan ) heb ik ook wel een paar keer de grote spiegel uit een van de badkamers gelicht en op de voeteneind van het bed gezet Alles voor een tevreden klant nietwaar? Hulp van een mooie verpleegkundige krijg je alleen als ze een elektriek masjien mogen hanteren. Mijn vrouwelijke collega"s leken wel allergisch voor krabbers. Laat staan dat ze een open mes moeten hanteren. Scheren met een (wegwerp)krabber leren ze volgens mij tegenwoordig ook niet meer. Al het ontharen gaat met de tondeuze.
efsk Posted October 11, 2015 Posted October 11, 2015 Zo ik ooit in het ziekenhuis kom te liggen dan scheer ik me in bed met een lathercatcher met houten handvat. Moet ik nog wel effe vinden want mn Fox neem ik niet mee.
roland Posted October 11, 2015 Posted October 11, 2015 Als je neus vol met watten zit en je bijholtes zijn schoongemaakt, is je gezicht wel 'n beetje gevoelig... Ik denk dat je wel 'n paar dagen wil wachten met scheren.
roland Posted October 11, 2015 Posted October 11, 2015 Watje, dat zit toch allemaal boven de baard Dat is waar, we zullen 't wel lezen over 'n tijdje...
Johan Posted October 11, 2015 Author Posted October 11, 2015 Ik laat wel een paar dagen een snor staan
Puerco Posted October 22, 2015 Posted October 22, 2015 Voor wie nog nooit met een open mes geschoren heeft is er natuurlijk geen veiligere plek dan IN het ziekenhuis, mocht het echt fout gaan dan roep je gewoon de dokter of hij even langs wil komen met naald en draad....
Snuff Posted October 22, 2015 Posted October 22, 2015 Daar ben ik nog niet blijven bij stilstaan, zou inderdaad de ideale plaats zijn om te starten met een open mes.
Johan Posted October 23, 2015 Author Posted October 23, 2015 Ik heb inmiddels een intakegesprek gehad, en ik laat wel een paar dagen een snor staan als ik dat allemaal zo hoor Maar aangezien ik alweer met een volledig verstopte bijholte zit, mag wat mij betreft die operatie al wel morgen komen!
efsk Posted October 23, 2015 Posted October 23, 2015 succes Johan. Vergeet niet een foto te plaatsen van jezelf met volle snor.
Johan Posted October 23, 2015 Author Posted October 23, 2015 Sterkte Johan.. Moet je lang blijven? Nee hoor, valt mee. Volgende week hoor ik het definitief, maar afh. van de operatie een of twee nachten ... dat red ik wel
Snuff Posted October 23, 2015 Posted October 23, 2015 Dat wordt dan een te verwaarlozen snorretje, beetje krabber haalt het zo weg bij ontslag uit het ziekenhuis. Laat je maar eens twee dagen goed verwennen door de zusters
Hanskoning Posted October 23, 2015 Posted October 23, 2015 Twee nachten in het ziekenhuis het klinkt niet lang tot dit jezelf overkomt, dan ben je blij weer naar je eigen vertrouwde omgeving te kunnen terugkeren. Succse met de operatie.
Snuff Posted October 23, 2015 Posted October 23, 2015 Het is al net zoals Harkos aanhaalde met scheerzepen, je moet het eens wat minder hebben om te beseffen hoe goed je het anders hebt.
Jan Zoethout Posted November 4, 2015 Posted November 4, 2015 De laatste keer in 't ziekenhuis (eind juni) had ik een bus scheerschuim en een Hema systeemkrabbertje meegebracht om 't de zustertjes wat makkelijker te maken ... Desondanks zag de dienstdoende zuster (ze was wel best lief hoor ..) kans me een paar fikse krassen op 't gelaat te bezorgen. Mijn advies als je aan bed gebonden (slangen, infusen, katheters) in 't ziekenhuis bent: laten staan die baard ....
ceekee Posted November 4, 2015 Posted November 4, 2015 Sterkte en het is gelukkig movember dus het gaat niet opvallen
Shaving Silly Posted November 4, 2015 Posted November 4, 2015 Ik zou voor twee dagen die scheerspullen niet eens mee nemen als ik jou was. de eerste dag ben je waarschijnlijk zo ziek als een hond van de narcose en de tweede dan mag je al bijna naar huis ........................ lekker belangrijk die stoppels ??? Gewoon laten staan en herstellen van een operatie zou ik zeggen.
Recommended Posts