Snuff Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Goede morgen deze morgen, Omdat ik voor de zoveelste keer ermee ben geconfronteerd vroeg ik me af of er onder de leden mensen zijn die zich wel vaker snijden tijdens het scheren en zo ja wat denk je dan zelf dat een mogelijke reden zou kunnen zijn, hoe vaak komt het ongeveer voor en heb je iets op het zicht dat je kan veranderen om dit tegen te gaan of verminderen? Wellicht kunnen anderen tips geven om je hierbij te helpen met oplossingen die voor hun werkten. Om maar van wal te steken, de laatste maanden snij ik me steeds vaker en vaker waar de voorbije 40 jaar dit slechts heel heel zelden voorkwam. Nu weet ik wel de reden hierachter en heeft niks met scheertechniek of materiaal te maken maar leuk is anders. Door een laat ons maar zeggen losbandig vorig leven met weinig ontzag voor lijf en leden zit ik opgezadeld met lichamelijke problemen, dat is gewoon mijn karma dus niks aan te doen. Dat zorgt er voor dat bij het vasthouden van smalle voorwerpen mijn handen plots verkrampen en mijn vingers in een onnatuurlijke stand gaan staan (soort klauw). Waarbij mijn scheergerief valt natuurlijk. Dank zij een tip van efsk is sindsdien verdere schade vermeden, ik bind het gewoon vast aan een touwtje verbonden met mijn pols. Om het een beetje smakelijk te houden heb ik de foto van hoe een dagelijks scheerdoekje er (meestal) uitziet maar verborgen achter een link Voel je vrij om hier je eigen ervaringen bij te plakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Oei, dat is behoorlijk bloederig, Ron. Ik snijd me bijna nooit. Eigenlijk alleen als er een onregelmatigheidje in de weg zit, zoals gisteren met twee ingegroeide haren. Dan blijft er mesje even hangen en snijd ik me. Of heel soms als ik niet oplet en de krabber onvoorzichtig aanzet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Als ik niet oplet, als er een puistje in de weg zit (overigens niet altijd, ik vermoed dat dat met druk te maken heeft waaruit zou blijken dat ik soms, namelijk als het puistje wel onthoofd wordt, toch wél druk zet). In het geval van slecht schuim krijg ik soms bloedpuntjes, en ook als een mes goed over de CrOx en daarna minder goed over het leer is gehaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Hier is ook wel eens bloed te zien zoals op Ron's (offerfeest)doekje... Wanneer ik te snel wil zijn en de kant van de Spaanse punt iets te diep in m'n gezicht plant tijdens de scheerbeweging. Ook wanneer er 'n puistje in de weg zit, is deze ook gedeeltelijk verdwenen na 't scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0013 Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Als het mij gebeurt heb ik het vooral rond mijn kin, waarbij ik continue de hoek moet bijwerken wat niet altijd 100% goed gaat. Wat daar ook niet helpt is een litteken uit m'n kindertijd waar de huid anders is en geen baard op groeit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Dat ziet er heftig uit Ron, maar ik meen me te herinneren dat jij je zelfs soms twee keer per dag scheerde, heb je dan geen last van de oude wondjes? Zelf getroffen door een chronische ziekte die ook b.v. reuma achtige klachten geeft heb ik me nooit gewaagd aan een open mes en scheer me alleen met krabbers. Heel af en toe een sneetje in mijn onderlip als ik het gebied hieronder te diep wil uitscheren, en soms bij het verkeerd laten landen van het mes op mijn huid, maar gelukkig dus heel zeldzaam. Dus minder diep uitscheren en soms iets meer concentratie zijn bij mij de beste voorzorgsmaatregelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Ontspannen doch geconcentreerd scheren is mijn devies. Daar om scheer ik me bij voorkeur 's avonds. Lekker muziekje en geen haast. Me snijden met een krabber is nog maar 1 keer gelukt. Toen ik de Vision per ongeluk zijwaarts over de wang haalde. Geen idee waarom ik dat deed. Met het grote mes gaat het over het algemeen heel goed. Zelfs pukkeltjes blijven onbeschadigd wanneer ik echt drukloos scheer. Helaas gaat dat ook wel eens mis, maar dan weet ik dat ik niet ontspannen genoeg was. Waar het mis gaat zijn die 1 of 2 extra (snelle) haaltjes om nog net die paar haartjes nog wat dieper uit te scheren. En dan met name in de mondhoeken. Ik weet dat ik het niet moet doen, maar trap er nog steeds af en toe in. En het oor. Soms schat ik de lengte van mijn "Schild" verkeerd in en prikt die scherpe punt net in m'n oor. Ook dit is eigenlijk altijd het geval bij nog snel even een haaltje. Met de nadruk op snel. (Niet goed dus) Rond mijn adamsappel ben ik altijd voorzichtig, want dat is voor mijn gevoel een potentieel kwetsbare plek, maar die is tot op heden ongeschonden. Bloedige doekjes zoals die van Ron zie ik alleen op mijn werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Ik snijd me zelden tijdens het scheren, als het gebeurt met de R41 of de Fatip, komt het door lompheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Ik zelf snijd me ook best vrij vaak en als dat gebeurd dan is dat altijd op dezelfde plek waar ik me eerder heb opengehaald. Deze plekjes zijn daar moeilijk het haar weg te halen zodat ik geneigd ben om steeds te herhalen en dus de kans groter wordt dat ik me open haal. Ook is mn huid heel gevoelig en misschien ook op bepaalde gebieden erg dun, zodat open halen zo gebeurd is. De plek waar ik me het meeste open haal is zoals de meesten bij de kin. Ik ben een van de gelukkigen die een diepe kuil in zijn kin heeft en laat in die kuil daar net zitten wat je weg wilt hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
caliban Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Ik heb mij nog niet gewaagd aan het open mes, dus ik heb allleen een dik jaar ervaring met de krabber. Ik krijg bloedpuntjes zodra ik weer hardleers ben, en toch een gladder resultaat wil als lukt met 3 passes. Dus te vaak over het zelfde stuk heen. Daarnaast de bekende pukkels zullen niet ontzien worden door het mesje. Ingegroeiden haren heb ik weinig tot niet gehad, zeker niet nu ik DE scheer. Dus als het helpt voor andere, niet hardleers zijn. En volg de adviezen van de wijze hier op het forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Met mijn rechteroog zie ik heel weinig(een blinde vlek centraal, zie alleen de randen) maar daardoor zie ik ook minder als ik met mijn open mes neerzet is soms de hoek te groot en na haast 2 jaar heb ik me daardoor nu 4 x op mijn rechterkant gesneden 1 x met mijn Koraat barbers notch niet opgelet links onder mijn oog met de gang van mijn oorlel naar neus het puntje een snee veroorzaakt. Dus bij mij meestal door mijn oog probleem, daarom hou ik ook niet van echte Spike nessen, omdat d kans dat ik me dan snij veel groter wordt, maar na haast 2 jaar 5 x valt op zich mee en op 1 na zie je van de andere niks meer van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 en op 1 na zie je van de andere niks meer van. Tijd heel alle wonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Ik heb heel af en toe wel eens een puntje; meestal door een te bot mesje (dat dan blijft hangen), soms door de slechte kwaliteit zeep (C&E Moroccan Myrrh) en soms omdat ik door al mijn geëxperimenteer wel eens een combinatie van krabber en mesje te pakken heb dat niet samen wil. Maar gelukkig komt dat allemaal zelden voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 (Ron als je groter doekje neemt valt de hoeveelheid bloed mee. .). Of een rood doekje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Ik gebruik een heel milde krabber; een Schick Krona. Daarmee snij ik me eigenlijk nooit. En als er toch een klein puntje te zien is, dan trekt de huid voldoende samen na reinigen met koud water en aluin (met voetje). Ik ben geen fan van agressievere krabbers, en aan een open mes heb ik me nog nooit gewaagd. Met bloedbaden heb ik dus geen ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 11, 2015 Author Share Posted October 11, 2015 (Ron als je groter doekje neemt valt de hoeveelheid bloed mee. .). Dat is een goeie tip Het kan overigens ook door slecht licht komen, je moet immers niet met licht uit of weinig licht scheren. Dat kan niet de reden zijn want ik heb me heel vaak in het donker moeten scheren vroeger. Of een rood doekje! Kijk dat is toptip nummer twee van Richard! Eerst het touwtje en nu dit, dank mijn beste! Probleem is dus opgelost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubenp72 Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Na het zien van het doekje zal ik niet meer klagen over een wondje Zouden wat opwarmoefeningen voor de handen misschien helpen? En uit mijn korte sportieve periode denk ik aan een magnesium suplement. Hoeveel aluinsticks gaan er bij jou doorheen? En een zoektocht naar de mildste krabber? Was er niet de merkur ergonomic met dik handvat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Als ik een milder scheermes gebruik en dan overstap op een agressiever scheermes of een open scheermes, en ik ga dan nonchalant scheren dan gaat het mij ook mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 11, 2015 Author Share Posted October 11, 2015 Na het zien van het doekje zal ik niet meer klagen over een wondje Zouden wat opwarmoefeningen voor de handen misschien helpen? En uit mijn korte sportieve periode denk ik aan een magnesium suplement. Hoeveel aluinsticks gaan er bij jou doorheen? En een zoektocht naar de mildste krabber? Was er niet de merkur ergonomic met dik handvat? Als je al schrikt van dat doekje ..... ben je een watje Opwarmoefeningen zullen niet helpen, magnesium ook niet, is gewoon omdat er iets mis loopt in mijn rug en nek zenuwen. Ik gebruik geen aluin, zelfs niet met een voetje. Heb wel de stipic gebruikt maar het bloeden stopte niet. Maakt niet uit wat voor scheergerief ik gebruik, ik kan me normaal gezien scheren met een mesje op een stokje om zo te spreken zonder problemen maar als die kramp toeslaat maakt het allemaal niks uit. Nu ben ik er wel achter dat bij krabbertjes bepaalde vormen van handvat blijkbaar minder vaak de kramp veroorzaken, ik ben dat verder aan het uitspitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Heeft het tijdstip van de dag ook nog invloed Ron? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubenp72 Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Als je al schrikt van dat doekje ..... ben je een watje KNIP Nu ben ik er wel achter dat bij krabbertjes bepaalde vormen van handvat blijkbaar minder vaak de kramp veroorzaken, ik ben dat verder aan het uitspitten. Ik schik niet van een beetje bloed, maar zelfs in mijn ergste scheerervaring heb ik vele malen minder gebloed. Succes met de zoektocht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 11, 2015 Author Share Posted October 11, 2015 Heeft het tijdstip van de dag ook nog invloed Ron? Ja, goede opmerking. Ik scheer me altijd rond 5 in de morgen en 5 in de avond. 's morgens valt het meest voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
earlybird Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Ik heb ook regelmatig bloedpuntjes. Vaak zijn dit puistjes die onthoofd zijn. Door medicijn gebruik heb ik bepaalde periodes dat ik aardig wat puistjes heb. De r41. Fatip, roedter en ER1914 zijn wel krabbers waar ik het sneller bij heb, die laatste vind ik nog moeilijk in gebruik. Gelukkig werkt aluin (met of zonder voetje) prima bij mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Later scheren...een optie? Ipv 05.00 om bv.07.00. Heeft Je lichaam toch 2 uur de tijd gehad om te herstellen van de nachtrust...Soms kan afwijken van je routine helpen. En dan kan eventuele inname van medicijnen ook nog invloed hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 En wat voor soort medicijnen natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts