Jump to content

Imitatie Lord L6 kop met RVS handvat en toch leuk.

Harkos

Recommended Posts

Vanmorgen heb ik me voor het eerst geschoren met de D-04 met een windrose handvat, die al een paar weken aanwezig was.

Dat was een moment van herkenning. Toen ik de kop op de huid zette en een paar halen had gedaan, bekroop me het gevoel, dat ik dit al eerder had gevoeld. Even zoeken en jawel hoor. De kop is een namaak kop van de Lord L6. Prima geschoren met deze krabber en na het ontbijt maar even de schuifmaat erbij gepakt. De maten komen overeen. De "blade gap" lijkt zo op het oog gelijk en de afstand tussen het mesje en de bodemplaat lijkt ook gelijk. Voor de laatste twee heb ik echter niet het juiste meetgereedschap. De foto's spreken voor zich.

D-04_los.thumb.jpg.4a6124216f902dd8446adc87c9c4f3b5.jpg

D-04_L6.thumb.jpg.13de82390f3fe034db67abb874123182.jpg

Als je via google zoekt op Safety razor D-4 by “Windrose” with Japanese feather blades, vind je een prima RVS handvat met 5 Feathers en dus die imitatie L6 kop voor naar mijn mening weinig. Ik heb natuurlijk absoluut geen belang, maar gezien de prijs en wat je krijgt??

Da's leuk ...

Zo'n zelfde kopje met S3 handvatje en Feather mesjes heb ik bij dezelfde verkoper gekocht.

Handvatje zelf gehouden en kopje + mesjes aan andere Harrie (talibeard) verkocht.

Hij blij - ik blij ... mooi toch ? 8-)

Edited by Guest

Is toch niet hetzelfde kopje Jan! De Windrose van Harkos lijkt sterk op die van de L6 maar het kopje dat ik van jou heb ontvangen lijkt meer op die van Mühle/EJ maar dan wat 'platter'. Het scheert ook echt anders dan de Lord; beduidend minder mild, hij doet het goed maar het is wat meer opletten.... 8-)

Overigens gaat het denk ik wat ver om de Lord L6 hier nu het origineel te noemen; voor de kop van de L6 is duidelijk met meer dan een schuin oog gekeken naar de Merkur 23/33C! :mrgreen:

Was me niet eerder opgevallen, maar inderdaad is de geometrie van de L6, mijn 38c en mijn imitatie kop hetzelfde. Daarom voelde het zo vertrouwd. Die 38c heb ik, denk ik, al wel 10 jaar. Pak deze als ik onbenullig risicoloos wil scheren.

Mooi dat dit opgelost is.

Aangezien ik geen Mühle, EJ, Lord L6 of 38c had om te vergelijken, ging ik er vanuit dat 't hetzelfde kopje was.

Dit omdat 't over "Windrose" (verkoper a.b_uk zeker, Harrie ?) ging - maar kennelijk zijn er meerdere types

scheerkopjes in 't spel.

Dat Harrie's (talibeard) kopje wat minder mild is, had ik bij 1 keer gebruiken ook geconstateerd ... 8-)