talibeard Posted October 6, 2015 Posted October 6, 2015 Beste heren en ook dames, een tamelijk recent verschijnsel, en wat mij betreft ook uiterst knullig, irritant en rommelig, is de 'gekneusde' quote. Quoten kan de leesbaarheid van een draadje flink verbeteren doordat je precies weet waar de toegevoegde post aan refereert. Je krijgt een mooi kadertje om de aangehaalde post en als er meerdere quotes in het spel zijn krijgen ze ook nog een eigen kadertje binnen het hoofdkader. Prima systeem wat mij betreft mits het gebeurt zoals het heurt.... Of het nu ligt aan Tapatalk, te kleine toetsen op het smartfoontje of gewoon de haast van de quoter, feit is dat goed quoten de laatste tijd wel heel vaak mis gaat. De hoofdquote komt meestal nog wel in een kader terecht maar de bijbehorende staan er vaak bij als 'gewone' tekst. Hopeloos onleesbaar en de bedoelde overzichtelijkheid heeft erg te lijden onder die slordigheden. Want dat is het beste mensen, gewoon slordigheid. Jullie (ik zal geen namen noemen maar er springen er wel een aantal uit) maken er een zootje van!! En als je dat dan een keertje fout doet kun je gewoon je post herstellen hoor; het is echt niet zo dat je voor de rest van je leven vast hoeft te zitten aan je knullige posts! Even aandacht en het is voor de rest, of toch in ieder geval voor mij, een stuk prettiger verblijven hier. Bij voorbaat dank!!!
marco Posted October 6, 2015 Posted October 6, 2015 Ik zag laatst via de website inderdaad een aantal mislukte quotes. Dit zie je helaas niet met tapatalk. Dan zie je meestal gewoon een juiste quote. Ik ga dus ook niet na elke quote op de site kijken of het goed ging, dat gaat me net wat te ver. Maar ik snap dat het de leesbaarheid niet bevordert.
Snuff Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Is de laatste weken inderdaad veelvuldig voorgekomen, ik heb steeds meer dat ik dergelijke berichten niet meer doorlees, het is zo'n zoekwerk om te zien waar de quote eindigt en het bericht begint. En dat tapadinges gebruik ik niet, lijkt me dat er nogal veel klachten zijn van gebruikers.
Hanskoning Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Ik weet dat ik ook nog wel eens mij schuldig maak aan gemankeerde quotes. Een heel bericht overnemen gaat goed, echter enkele zinnen of zinsdelen van (meerdere) persoon/personen in een bericht onderbrengen is mij als digibeet nog niet gelukt. Dus als iemand een korte handleiding hiervoor heeft graag!
Mooly Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Je moet eigenlijk alles wat tussen de [ en ] staat laten staan. Daar tussen kan je de teksten veranderen zoals onderstaand. Handleiding quoten
Hanskoning Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Dank je. En als ik b.v. een gedeelte van jouw en kalerolf wil samenvoegen in een bericht?
Snuff Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Dat is simpel zelfs voor deze oude jongen, je quote het eerste bericht dat je wil hebben en daarna scroll je lager op de pagina naar het bericht van iemand anders die je ook wil quoten en zie daar verschijnt het in je antwoordkader.
efsk Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Het is volkomen ruk, de wijze waarop gekwoot wordt op het moment. Het maakt het niet minder leesbaar, het maakt het onleesbaar. Wat dat betreft is Talibeards post me uit het hart gegrepen. Ook ik sla regelmatig posts over omdat het onleesbaar is geworden.
efsk Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Als met tapatalk een post wordt gekwoot waarin al een post wordt gekwoot dan wordt het gekwootte stuk niet goed afgesloten. Het gevolg is dat een groot deel van de gekwootte tekst wordt weergegeven alsof het nieuwe tekst is. Ergens loopt deze foutief weergegeven nieuwe tekst dan over in wat daadwerkelijk nieuw is, maar ik moet dus met bovenliggende posts gaan vergelijken waar dat is. Bovendien worden links, foto's en smileys in kwoots niet weergegeven, anders dan een lange string &'s, #'s en cijfers.
Harkos Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Volgens mij is het probleem, dat je Tapatalk alleen voor lezen moet gebruiken. Gewoon in een browser gaat het toch goed???
Snowmiss Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Ik zeg maar zo als ik quote dan kwoot ik goed en anders niet
Harkos Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Nee joh... Wordt je moe van Dat kan ik me niet herinneren
rust Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Je kan op twee manieren quotes maken: Een standaard quote: Hier staat een quote die voeg je zo in [quote]Hier staat een quote[/quote] Een quote met naam: Hier staat een quote van Bob die voeg je zo in [quote name="Bob"]Hier staat een quote van Bob[/quote] Als je hier iets over wit opzoeken, dit heet "BBCode" https://www.phpbb.com/community/faq.php?mode=bbcode#f2r0
KugelFanger Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 De hele dag met een pc in je zak lopen gaat ook vervelen.. Heb jij zo'n grootte broekzak dan? Ook valt me op dat een gequot stukje tekst in de bewerker van tapatalk niet helemaal wordt weer gegeven wat het spotten van een fout er ook niet makkelijker op maakt.
Snowmiss Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Te moeilijk Je hoeft die codetags natuurlijk niet te gebruiken Je moet eens weten wat er allemaal in een broekzak verstopt kan worden. Ik ben zo'n twee jaar lang een rozenkrans kwijt geweest en toen vind ik 'm weer.... .... in mijn broekzak
marco Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Wanneer je in tapatalk een quote plaatst van iemand die al iemand gequote had, dan zie je in tapatalk ook de originele quote niet meer, alleen de quote van degene die gequote heeft. Is dit nog te begrijpen? Overigens zie je ook niet meer de naam van wie er gequote is.
KugelFanger Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Je moet eens weten wat er allemaal in een broekzak verstopt kan worden. Ik ben zo'n twee jaar lang een rozenkrans kwijt geweest en toen vind ik 'm weer.... .... in mijn broekzak Je moet eens weten wat er allemaal in een broekzak verstopt kan worden. haha als je kont maar groot genoeg is is alles pocketsize jij hebt dat ook met tapatalk geschreven , op mijn telefoon wordt het normaal weergegeven en op de site is het een zootje
KugelFanger Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Klopt maar het geeft wel aan dat tapatalk de schulige is. Dat bedoelde ik
Hanskoning Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 (edited) Kort om, geen tapatalk meer gebruiken. Klopt maar het geeft wel aan dat tapat bedoelde ik Eens kijken of ik nu geslaagd ben voor de echo test, maak ik mensen niet meer ongelukkig hoop ik. Edited October 7, 2015 by Guest
Hanskoning Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Yes het is gelukt, dank u allen een oude man zo blij als een kind.
efsk Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Beste Hans, dank voor het geven van het goede voorbeeld. Dat er maar velen jou mogen volgen.
Recommended Posts