Jump to content

Brabantse gezelligheid

Rolf

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Ik ben Rolf, 26 jaar en woon in Eindhoven waar ik mijn co-schappen van de opleiding geneeskunde uit Maastricht loop.

Verder doe ik aan wielrennen, zwemmen en hardlopen en dus af en toe ook aan een (wat kortere) triathlon.

Wat betreft het scheren ben ik, na eerst schandelijk elektrisch te hebben geschoren, langzaam maar zeker, stapje voor stapje, op de goede weg.

Eerst naar nat scheren met het geweldig dikke schuim uit de bus, daarna naar borstel en scheerzeep van de vergulde hand en nu al weer een stapje beter met Truefitt and Hill scheercrème. Het begint bijna ergens op te lijken zullen we maar zeggen.

Het enige wat dus nog echt mist is een echt goed scheermes. En dat is nu net waar ik hier voor ben natuurlijk!

Want nu wil ik, na veel mee gelezen te hebben, ook echt zelf 'echt' gaan scheren en aan de safety razor.

Ik hoop hier nog veel mooie scheerverhalen te lezen en er vanaf binnenkort ook zelf aan mee te schrijven!

@hanskoning: Om het weekend. En in schrikkeljaren een keer meer.

Nee, natuurlijk niet. Elke dag.

Maar die ontdekkingsreis naar de ideale scheernominatie is makkelijker in het weekend te doen dan op maandagochtend 6:45u.

Of althans, lijkt me relaxter. ;)

Ik citeer Noud: een badkamer kast vol scheerspullen, oftewel eenmaal gepakt door het scheervirus is je eerste stressmoment bij het opstaan aldaar: waar zal ik me vandaag mee scheren met die zeep of die etc.

En aan dat virus ontkom je niet snel. En ja Rolf, ik scheer me ook wat 'relaxter' in het weekend. Maar dat maakt de keuze doordeweeks niet makkelijker :P

Ik citeer Noud: een badkamer kast vol scheerspullen, oftewel eenmaal gepakt door het scheervirus is je eerste stressmoment bij het opstaan aldaar: waar zal ik me vandaag mee scheren met die zeep of die etc.

En aan dat virus ontkom je niet snel. En ja Rolf, ik scheer me ook wat 'relaxter' in het weekend. Maar dat maakt de keuze doordeweeks niet makkelijker :P

Hoezo stress, ik krijg pas stress als ik me niet scheer, van die kast met alle ingrediënten wordt ik zo rustig, mijn eigen half uurtje in de badkamer. Alleen op reis heb ik altijd wat spanning, omdat niet alles mee kan en ik irreversibele keuzes moet maken van mijn wederhelft, omdat ze ook wat ruimte nodig heeft in de caravan.

Danmoet je op reis met je bestelbus. Trekhaak eronder, caravan erachter, en je hebt een partij extra kastruimte!

335_400.jpg

Die onderste lade hangt nu al door, kun je nagaan wat er gebeurt als de lade vol met zeep is geladen...