Jump to content

SOTD 5 oktober - 11 oktober 2015

cutthroat

Recommended Posts

- Kropp 11/16

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino forte

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Cien asb

Vandaag weer eens mijn Kropp met vierkante teen gepakt. Klein maar fijn mes. Scherp, soepel en wendbaar, en met de vierkante teen uiterst geschikt voor het precieze werk. En ook deze kleine jongen gaf in drie gangen een VLS resultaat.

Twee of drie prikjes van de aluin, de Pinaud hield zich verbazingwekkend genoeg koest. Afgemaakt met de Cien asb.

Edwin Jagger 89XL

Rapira Platinum Lux 8x

Stirling synthetische kwast

Arko scheerzeep

Cien XBolt AS

Vlot geschoren, in 2 gangen spiegeltjeglad. Het Rapira mesje houdt zich goed, die is nog niet aan vervanging toe.

Semogue SOC Bristle Cherrywood,

Dr. Harris_Sandalwood,

Gillette Fat Boy adjustable,

PolSilver_Super Iridium (n) 1e x,

Old Spice_Original,

Nivea Men_Sensitive Cooling aftershave balsem.

Kwast en zeep:

De Dr. Harris_Sandalwood en de Semogue SOC Bristle Cherrywood ter consolidatie gebruikt met het laatste restje van de sample van Marco. Moest me nog even overtuigen van de kwaliteit van deze zeep voor het verslag. Nou, dat was overtuigend. Wat mij betreft blijft de Tfs op kop puur vanwege de kracht van de geur. De Dr. Harris zit er direct achter, alleen op basis van de iets mildere sandalwood. Dit is dus echt UEKAZ. Technisch gezien zijn ze overtuigend op het zelfde niveau.

Mesje en krabber:

De PolSilver_Super Iridium (n) voor de 1e x gebruikt. De Super Iridium uit lopende productie, sample van Gladjakker, deed zijn werk echt prima. Meestal moet ik even wennen na een periode SE, maar dit mesje deed direct ongecompliceerd zijn werk. In de Fat Boy op 6 precies de juiste snit, niet te zacht en niet te agressief. Geen hoekgevoeligheid, in 3 rondes gewoon prima beurt. Zelfs de hals is restloos stoppelvrij, wat nog wel eens wat extra aandacht vraagt. Eens zien hoe lang dit mesje dat niveau vasthoudt. Resultaat BBS.

Lekker klassiek luchtje er op. Die Old Spice is helemaal niet verkeerd na sandalwood. De Nivea sensitive ter verzorging en weer helemaal klaar voor een mooi zonnige dag.

Die Semogue SOC Bristle Cherrywood is het Varken of de Das?

De Bristle is de varken. Heb ze beide Bristle en Badger en ben er erg over te spreken. De Badger is veel luxer qua gevoel en een prima kom- en kopsopper. De Bristle heeft mooi zacht varkenshaar met behoorlijk backbone en prima lengte om in de kom te soppen, dat mijn voorkeur heeft. Kan ze beide aanraden, maar merk, dat ik sneller het varken dan de das pak.

Nee, aaaah, liet ik ook bijna deze pot weer kletteren gelukkig ontkwam alleen de deksel niet aan de wetten van de zwaartekracht.

De 2 bander klopte een heerlijk schuim welke een licht fris gevoel op de huid geeft

Gilette met mijn favoriete mesje de Indian black van Gilette gleed effectief over de huid, kortom goede shave dus een kop koffie heb ik wel verdiend.

b735dc1ee56091dccfdb0d1f75eaa03d.jpg

Art of Shaving Sandalwood

Whipped Dog

Lord L6

Lord ss super

Osage Rub

talkpoeder

Dove asb

Ook vandaag is deze scheerzeep weer uitstekend bevallen. Weinig op aan te merken.

Ik zag van de week de bus talkpoeder ineens weer staan en besloot het weer eens te gebruiken. Is toch wel fijn hoor, na de aftershave en daarna de asb. Je krijgt er toch een wat zachtere huid van. Ik denk dat deze voorlopig op het plankje blijft staan.

13ca9495c48eb64c29d601ee4812ffbc.jpg

Het was een Sandelhout dagje.

Het Rapira mesje wat ik al een aantal keren heb gebruikt in de red tip geeft het ook nog niet op. Deze aftershave blijft ook nog steeds mijn favoriet! Ik zit er zelfs nog over na te denken om de jermyn street er van te bestellen alleen weet ik nog niet of ik deze ook zo lekker vind. Iemand die me over kan halen?

Ik in ieder geval niet.

Jermyn street is voor de gevoelige huid dus niet op alcohol basis.

Is op oliebasis en geeft na het opdoen niet dat frisse splash gevoel maar laat een vettige laagje achter.

Geur is wel ontzettend duurzaam.

- Böntgen & Sabin 6/8

- L'Occitane Plisson

- TFS ginestra di taormina

- Aluin

- Floid vigoroso

- Sanex asb

Vandaag weer een mes dat al even niet aan de beurt is geweest, de Böntgen & Sabin. Prima mes, licht, scherp en wendbaar en vanwege de "Schorkopf" ook uiterst geschikt om net even die paar haartjes in dat ene hoekje in het gareel te krijgen. In drie gangen weer een VLS resultaat.

Geen prik van de aluin en evenmin van de Floid. Afgemaakt met de Sanex asb.