cutthroat Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 - Kropp 11/16 - L'Occitane Plisson - TFS zagara gelsomino forte - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Cien asb Vandaag weer eens mijn Kropp met vierkante teen gepakt. Klein maar fijn mes. Scherp, soepel en wendbaar, en met de vierkante teen uiterst geschikt voor het precieze werk. En ook deze kleine jongen gaf in drie gangen een VLS resultaat. Twee of drie prikjes van de aluin, de Pinaud hield zich verbazingwekkend genoeg koest. Afgemaakt met de Cien asb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Edwin Jagger 89XL Rapira Platinum Lux 8x Stirling synthetische kwast Arko scheerzeep Cien XBolt AS Vlot geschoren, in 2 gangen spiegeltjeglad. Het Rapira mesje houdt zich goed, die is nog niet aan vervanging toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubenp72 Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 -Maca root scheercrime -Omega varkentje -Gillette slim twist -HEMA scheermesje -Kruidvat aso Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Pearl OC Polsilver super iridium Semogue 620 Ingram scheercreme Floid blue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Gillette super speed 1958 TV special (made in England) Wilkinson Gillette stainless (2) Omega 10019 Arko stick L'Oreal men expert ASL Nivea sensitive ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 -Maca root scheercrime-Omega varkentje -Gillette slim twist -HEMA scheermesje -Kruidvat aso Die aso's komen tegenwoordig ook overal he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubinho Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Lord L6 Gillette superthin Semogue SOC Mitchell's Woolfat Alcolado Glacial Speick asb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Arganolie, Synthetische Stirling, Speick scheerzeep , Gillette New scheerkop op Windrose RVS greep, Personna (2), Tunney aluin, Kokosolie. Snel en glad! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Semogue SOC Bristle Cherrywood, Dr. Harris_Sandalwood, Gillette Fat Boy adjustable, PolSilver_Super Iridium (n) 1e x, Old Spice_Original, Nivea Men_Sensitive Cooling aftershave balsem. Kwast en zeep: De Dr. Harris_Sandalwood en de Semogue SOC Bristle Cherrywood ter consolidatie gebruikt met het laatste restje van de sample van Marco. Moest me nog even overtuigen van de kwaliteit van deze zeep voor het verslag. Nou, dat was overtuigend. Wat mij betreft blijft de Tfs op kop puur vanwege de kracht van de geur. De Dr. Harris zit er direct achter, alleen op basis van de iets mildere sandalwood. Dit is dus echt UEKAZ. Technisch gezien zijn ze overtuigend op het zelfde niveau. Mesje en krabber: De PolSilver_Super Iridium (n) voor de 1e x gebruikt. De Super Iridium uit lopende productie, sample van Gladjakker, deed zijn werk echt prima. Meestal moet ik even wennen na een periode SE, maar dit mesje deed direct ongecompliceerd zijn werk. In de Fat Boy op 6 precies de juiste snit, niet te zacht en niet te agressief. Geen hoekgevoeligheid, in 3 rondes gewoon prima beurt. Zelfs de hals is restloos stoppelvrij, wat nog wel eens wat extra aandacht vraagt. Eens zien hoe lang dit mesje dat niveau vasthoudt. Resultaat BBS. Lekker klassiek luchtje er op. Die Old Spice is helemaal niet verkeerd na sandalwood. De Nivea sensitive ter verzorging en weer helemaal klaar voor een mooi zonnige dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Die Semogue SOC Bristle Cherrywood is het Varken of de Das? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noud Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Omega 10019 TFS arancio amaro forte (wat een heerlijke zeep is dit toch) Gillette super slim twist Dorco (1) L'oréal paris hydra sensitive Kruidvat sensitive ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Die Semogue SOC Bristle Cherrywood is het Varken of de Das? De Bristle is de varken. Heb ze beide Bristle en Badger en ben er erg over te spreken. De Badger is veel luxer qua gevoel en een prima kom- en kopsopper. De Bristle heeft mooi zacht varkenshaar met behoorlijk backbone en prima lengte om in de kom te soppen, dat mijn voorkeur heeft. Kan ze beide aanraden, maar merk, dat ik sneller het varken dan de das pak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Ook ik heb beide, met een lichte voorkeur voor het varkentje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Nee, aaaah, liet ik ook bijna deze pot weer kletteren gelukkig ontkwam alleen de deksel niet aan de wetten van de zwaartekracht. De 2 bander klopte een heerlijk schuim welke een licht fris gevoel op de huid geeft Gilette met mijn favoriete mesje de Indian black van Gilette gleed effectief over de huid, kortom goede shave dus een kop koffie heb ik wel verdiend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Art of Shaving Sandalwood Whipped Dog Lord L6 Lord ss super Osage Rub talkpoeder Dove asb Ook vandaag is deze scheerzeep weer uitstekend bevallen. Weinig op aan te merken. Ik zag van de week de bus talkpoeder ineens weer staan en besloot het weer eens te gebruiken. Is toch wel fijn hoor, na de aftershave en daarna de asb. Je krijgt er toch een wat zachtere huid van. Ik denk dat deze voorlopig op het plankje blijft staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Muhle R41 (2013) Muhle Rostfrei (1) Omega 11137 Varken Proraso Groen Proraso Groen ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
earlybird Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Het was een Sandelhout dagje. Het Rapira mesje wat ik al een aantal keren heb gebruikt in de red tip geeft het ook nog niet op. Deze aftershave blijft ook nog steeds mijn favoriet! Ik zit er zelfs nog over na te denken om de jermyn street er van te bestellen alleen weet ik nog niet of ik deze ook zo lekker vind. Iemand die me over kan halen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Ik in ieder geval niet. Jermyn street is voor de gevoelige huid dus niet op alcohol basis. Is op oliebasis en geeft na het opdoen niet dat frisse splash gevoel maar laat een vettige laagje achter. Geur is wel ontzettend duurzaam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Plisson L'Occitane MWF Koraat I Tunney aluin Drie dagen baardhaar weg in drie gangen. Lekker. Boutje in deze Koraat moet aangedraaid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 gisteren geen SOTD want hij wilde niet hahahhaha dus ik laat morgen mijn scheerkunsten gewoon maar weer op Tom los. Flauw hoor zo erg was het toch ook weer niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Nee joh, maar het kost even tijd voordat huidtransplantatie goed vast zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Oh gelukkig pfffffffffff ik was toch ff bang dat het door mij kwam. Velletje moet ff vast plakken hiihihihi Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted October 6, 2015 Author Share Posted October 6, 2015 - Böntgen & Sabin 6/8 - L'Occitane Plisson - TFS ginestra di taormina - Aluin - Floid vigoroso - Sanex asb Vandaag weer een mes dat al even niet aan de beurt is geweest, de Böntgen & Sabin. Prima mes, licht, scherp en wendbaar en vanwege de "Schorkopf" ook uiterst geschikt om net even die paar haartjes in dat ene hoekje in het gareel te krijgen. In drie gangen weer een VLS resultaat. Geen prik van de aluin en evenmin van de Floid. Afgemaakt met de Sanex asb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubenp72 Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Merkur 34C HD Rapira Platinum Lux (11) Omega 10019 TFS Tobacco Verde forte L'Oreal men expert ASL Nivea sensitive ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts