Jump to content

Ik zoek een splash die BLIJFT HANGEN

Jan Zoethout

Recommended Posts

Masculina is gewoon Spaans voor mannelijk .. :lol:

Had ik toch bijna voor een mysterie gestaan ....

Voor mij is het mysterie nu ook opgelost zie de omschrijving zoals bij het product staat:

Deze Floid Aftershave Caja Negra heeft een nieuwe geur en is uiteraard zeer verzorgend. De klassieke formule hydrateert de huid en reinigt de huid tegelijkertijd. De mooie fles met Floid Aftershave Caja Negra wordt uit voorraad geleverd bij Supermercat

Nieuwe geur geen nieuw product, daardoor op het verkeerde been gezet en niet verder nagedacht want Negra is natuurlijk Spaans voor zwart oftewel Black :oops:

Myrsol heb ik nooit in mijn bezit gehad.

Nog een die ik ergens vermeld zag staan: Myrsol

Heeft iemand daar een mening over qua "blijft hangen" en zo ? 8-)

Ik heb 3 varianten Myrsol: Agua Balsamica, Blue en Agua Lemon en geen van allen blijft erg lang hangen. Myrsol Blue blijft hiervan het langste aanwezig maar ik denk dat dit niet is wat je zoekt. Afgezien daarvan: ik vind het erg prettige aftershaves en vind het juist fijn dat ik niet de hele dag ruik naar mijn aftershave.

Super lekker spulletje maar bij mij is de geur helaas na een paar minuten verdwenen.

Misschien eens informeren bij je omgeving. ;)

Denk ik ook, mijn vrouw wist me deze week op een morgen te vertellen dat ze alleen al door aan het koffiekopje waar ik uit had gedronken te ruiken in de keuken precies wist dat ik deze had opgedaan.

Super lekker spulletje maar bij mij is de geur helaas na een paar minuten verdwenen.

Misschien eens informeren bij je omgeving. ;)

Inderdaad ... zelf raakt je neus snel gewend aan de geur, dus gebruik je onbedoeld al gauw teveel.

Vanwege een bijholteontsteking (bijna over) en poliepen in de neusholte (worden over een paar weken operatief verwijderd) ruik ik momenteel helaas erg weinig. Ik moet dus ook oppassen dat ik niet te kwistig smeer en spray ;)

Volgens mij heb ik dat ook. Ik heb gisteren een flesje blue stratos aftser shave spray ontvangen (op de gok besteld).

De geur is lekker fris en mannelijk en blijft voor mijn idee langer hangen dan sommige edt's die ik heb!

Voor het geld wel te proberen Jan ;)

Vanmorgen weer DR Harris Sandalwood aftershave gebruikt en ik ruik het nog steeds. Ook een optie voor jou dus misschien.

Wat betreft vigoroso/black:

Ik vind zelf vigoroso niet zo lekker zit iets van kruidnagel ofzo in. Black vind ik dan wel weer erg lekker. Lijkt op One Million van Paco Rabanne. Dus als je even bij de Douglas ofzo gaat snuffelen, dan weet je hoe die ruikt.

Ik heb de Floïd Blue nu een paar keer gebuikt. Die blijft dus niet lang hangen. Wel een prettige aftershave, maar voor een lang blijvende geur kan ik je de Genuine van Floïd aanraden.

Dat gezegd hebbende, ik ben wel blij met de Floïd Blue. Hij is fris en iets kruidig en verkoelt goed door de menthol En blijft dus niet zo lang hangen, wat ik dan wel weer prettig vind. En eau de toilette er bij zou dus kunnen.

• 2 weeks later...

Net van BdF een heerlijke Floid Blue 150 ml EDT binnen gekregen.

Al meerdere grote flessen Floid bleu after shave erdoor heen gejaagd en Vitos flessen ook al een zwik van weggespoten. Top geuren!

Maar nu komt het om de geur wat beter tot zijn recht te laten komen en er langer van te kunnen genieten doe ik op advies van de Dames van de plaatselijke parfumerie zaak de Aftershaves maar ook de EDT in een kleine verstuiver van 50 ml en spray het dan op m,n huid.

Naar hun zeggen is dat heel belangrijk omdat en after shave minder langdurige en meer alcohol houdende geur stoffen bevat dan een EDT .

Doordat je een splash met je handen op je gezicht wrijft vermeng je het met je zuurhoudende handen en gezicht waardoor het minder geurt!! je smeert als het ware je huid dicht met je zuur en vetten die je op je handen en gezicht heb zitten.

Als je het toch perse met je handen aan wilt brengen doe het dan een 'klappend" gebaar en vooral niet inwrijven.

Hoop door deze tip dat een ieder meer van zijn geur kan genieten.

De Floid Blue EDT zit in een mooie fles met een grote opening aan de bovenzijde waardoor je snel heel veel te veel op je handen krijgt en gewoon veels te veel kostbare geuren laat verdwijnen . Met sprayen ben je heel veel zuiniger en je geur blijft absoluut heel veel beter hangen.

Nog een tip van de dames gekregen om een geur lekker lang mee te laten gaan, spuit je gewoon in je nek aan de onderkant van je oren iets naar achter en dan zorgen de aanwezige zweet klieren ervoor dan je langer blijft geuren door dat er meer warmte en vocht wordt afgegeven. Succes allemaal!

Gr Henk

• 4 weeks later...

Afgelopen weekend in Zwolle geweest - dus de bestelde aftershaves binnen.

De Floid Black gisteren geprobeerd: ik nam de geur niet zo goed waar, zeker niet na een tijdje.

Wat ik er van rook was wel de moeite waard ...

Morgen nog maar eens proberen.

De Figaro daarentegen: een lekker geurtje, nu ook na een paar uur.

Prima aanbeveling van Snuff - bedankt Ron !

Dit is een blijvertje - zeker voor het wat koudere seizoen.

• 3 weeks later...
De Figaro gel edt dus, die blijft wel wat langer merkbaar.

Al even gezocht op jullie site, maar ik kan niet vinden hoe deze ruikt. Wat voor geur heeft deze EDT gel lotion? Zoet, fris, kruidig?

Edit: Na enig zoekwerk kom ik erachter dat deze lijkt op 'Jean Paul Gaultier Le Male'. In hoeverre weet iemand of dit klopt?