Jan Zoethout Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Van alle aftershave splashes die ik heb, blijft het luchtje maar korte tijd "hangen" - en daar baal ik van ... Zijn er wel splashes die minimaal een uur na 't aanbrengen nog te ruiken zijn ? Alle suggesties zijn welkom ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Bedoel je voor je eigen neus of voor je omgeving? Afhankelijk van je eigen reukvermogen kan dit echt een enorm verschil maken! De langst 'hangende' aftershave die ik ken is Pashana aftershave. De pagina is slechts als voorbeeld, ik ken die webwinkel verder niet en ik weet ook niet of dit product in Nederland nog leverbaar is; tot voor kort had Paul Kox dit in zijn assortiment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted October 4, 2015 Author Share Posted October 4, 2015 Ik bedoel voor m'n eigen neus - ik hoef niet perse gehuld te zijn in een wolk van overheersende geur .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Pinaud Clubman special reserve, aqua Velva, old spice en denim gaan mij zo wat een halve dag mee na het opbrengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted October 4, 2015 Author Share Posted October 4, 2015 Laat ik even opsommen wat ik heb/had: Alcolado Glacial Vitos Mentolo Osage Rub Kremlon Florida Water Pitralon Classic (Zedern) Pitralon Polar Ach Brito Lavanda Faena Lavender Cien X-Bolt Van deze blijft de Florida Water nog het langste hangen - en ik ben niet eens gecharmeerd van dat luchtje ... Maar blijf vooral suggesties geven ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Ooh, Floid ook nog! Zowel de blauwe als de oranje versie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted October 4, 2015 Author Share Posted October 4, 2015 En hoe zit 't met Bay Rum ? Aangenaam luchtje dat langer dan een kwartiertje merkbaar is ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carloz Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Pinaud Clubman. Staat er ook om bekend. In de ochtend opdoen, in de avond nog ruiken. Zelfs bij mij terwijl veel geuren het maar kort volhouden op mijn huid. Geur verandert ook steeds een beetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0013 Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Ooh, Floid ook nog!Zowel de blauwe als de oranje versie. De Floïd Mentolado vigoroso blijft bij idd mij heel de dag hangen... Als ik 's morgens in de douche stap kan ik hem zelfs van de dag ervoor nog heel licht ruiken.. Alleen jammer dat het een r*k-flesje is.. de helft van wat je op je hand wilt schenken loopt langs de fleshals weg... onding Misschien blijft hij daarom wel zo lang hangen, omdat je van top tot teen ondergemorst de dag begint. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Tabac en Irish Moos blijven zelfs beduidend langer ruiken. Daarnaast DR Harris Arlington, Joop Homme, Davidoff Cool Water, Weleda en Pino Silvestre Classico. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Als ik je lijstje zie is het meeste vrij vluchtig. Dan kun je ook met een splash als Irisch Moos of Tabac al een heel einde verder komen en hoef je niet meteen naar de Pashana te grijpen. De Bay Rum van Pinaud blijft wel langer hangen dan bijvoorbeeld Florida water maar hoort voor mij niet bij de longstayers zeg maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Floïd Black ️Pinaud Brut Vitos DR Harris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted October 5, 2015 Author Share Posted October 5, 2015 Zag bij de Barbiere aftershaves zoals Barbon en Figaro (ja .. ik kom ook soms op de koopjes af ... ). Passen die ook bij mijn queeste voor langdurig hangende luchtjes ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Floïd blijft lang hangen, echt een hele dag. Het is goedkoop, €25,- de fles ofzo en het verzorgt ook nog eens goed. 1 Kanttekening is wel dat het echt wel een robuuste geur is, zoet en stevig/mannelijk. Daardoor is het best in your face, zeker voor de mensen om je heen. Ik gebruik die niet als splash als ik moet werken, dan doe ik hooguit een klein beetje als cologne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted October 5, 2015 Author Share Posted October 5, 2015 Heb al een paar keer Floïd voorbij zien komen - ik neig al een beetje die kant op ... Maar - blijf suggesties geven, asjeblieft Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Ik heb floid Black, suave en vigorosso. Die kleine flesjes. Black ruikt bij mij het sterkst. Ben nu bijna door de 3 flesjes heen. Vigorosso en Black ga ik zowiso opnieuw bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Floïd blijft lang hangen, echt een hele dag. Het is goedkoop, €25,- de fles ofzo en het verzorgt ook nog eens goed. 1 Kanttekening is wel dat het echt wel een robuuste geur is, zoet en stevig/mannelijk. Daardoor is het best in your face, zeker voor de mensen om je heen. Ik gebruik die niet als splash als ik moet werken, dan doe ik hooguit een klein beetje als cologne. Welke floid bedoel je? Er zijn meerdere die naar mijn idee niet allemaal lang blijven hangen. Ik heb zo'n grote fles Floïd The Genuine aka Amber. Ik heb de andere nog nooit gehad, hoe verhoudt de blauwe zich tot "The Genuine"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Ik bedoel die flesjes van 150ml Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Geen geld om een keer te proberen. Ik was ook nooit van de aftershave, maar doe nu bijna niet anders meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted October 7, 2015 Author Share Posted October 7, 2015 Nog even de boel oprakelen ... Ik zit te denken aan deze: Blijft die een paar uurtjes hangen ? Voor all duidelijkheid: dit is de VIGOROSO ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted October 7, 2015 Share Posted October 7, 2015 Ik vind de Vigorosso voldoen aan je wens hij blijft wel even hangen. Echter Floid heeft (UEKAZ) splashes die wat verfijnder ruiken en ook lang blijven hangen. Voor mij heeft de Masculina de mooiste geur van de serie, hij is wat frisser als de Vig..., Black en de Suave. En hoewel je vraag splashes betreft heeft Floid nu ook deze nieuwe geur in een balm die vrij lang waarneembaar blijft. Gebruik je deze erbij dan ruik je een paar uur naar een Spaanse Mistral. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted October 7, 2015 Author Share Posted October 7, 2015 Ik wil niet lastig zijn, maar dat flesje is toch dezelfde als die bij de Barbiere als Floid Black aangeduid wordt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 Als je het kunt wachten, ik krijg over 3 weken een Aqua Velva Ice Blue binnen en een Pinaud Clubman. Ik heb zelf ook het probleem dat alle AS's binnen een uur of 2 al wel vervlogen zijn, nu heb ik de betere merken dan nog niet gebruikt. Maar met EDT's heb ik hetzelfde probleem, Davidoff Cool Water is mijn absolute favoriet, maar na 4 uur moet ik toch al echt mijn best doen om er nog iets van mee te pikken, volgens mij ligt dit aan mijn huid en de eigenschappen die mijn huid specifiek heeft. Ik zal je laten weten hoe de Aqua Velva en Pinaud bij mij bevallen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 Ik wil niet lastig zijn, maar dat flesje is toch dezelfde als die bij de Barbiere als Floid Black aangeduid wordt ? Krijg nou wat!,, ja dus altijd gedacht waarom deze nooit genoemd werd terwijl ik hem zo lekker vind. Ook maar direct even de balm vergeleken met het plaatje van BDF hier zit zo te zien wel verschil in er staat op alle tubes die ik heb dat dit nieuwe geuren zijn in de lijn van gelijk de Masc.. En/of Black. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted October 8, 2015 Author Share Posted October 8, 2015 Masculina is gewoon Spaans voor mannelijk .. Had ik toch bijna voor een mysterie gestaan .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts