Jump to content

Recommended Posts

Posted

Als je vrouw het beu wordt dan kan dat twee kanten uitgaan.

Een positieve of een negatieve kant, in mijn geval de positieve kant.

Ik Koop links er rechts wel eens wat, of ik kom wat tegen in een oude doos

dan weer wat slijpstenen en dan weer dit of dat.

Dus ik heb wel wat liggen qua scheer spullen aan DE safety razors en twee open messen.

Maar op de een of andere manier is het toch nooit goed, en dat zullen jullie ook wel hebben

Ook ligt er momenteel een twee tal Gillette Fatboy bij Razorvamp om met Rhodium behandelt te worden en ga zo maar door

en eigenlijk nooit genoeg.

Ik had mijn zinnen gezet op het open mes ( Koraat) van Herman) of die van rare kwast dat zou dan genoeg moeten zijn.

Maar zoals ik mijn vrouw ken en mijn vrouw mij ken. slaat ze elke keer de spijker op de kop.

is dit het nu echt wat je wil vraagt ze ?

ja als ik daar weer over nadenk dan kom ik toch weer op een nee uit.

En geniaal zoals ze kan zijn kwam ze uit haar eigen voorstel

schat als je nu al die overbodige spullen verkoopt en wat geld bijlegt, waarom laat je er niet eentje maken waar je wel echt mee tevreden ben en dan heb je hem zoals je hem hebben wil.

Met het mes in gedachten van Herman, naar de site van Koraat van Ulrig gesurft en eens met de convertor aan de gang gegaan.

twee intensieve dagen met ulrig ge emailt en tot een uiteindelijk ontwerp uitgekomen waar je bij gaat kwijlen. en waar Ulrig ook achter staat. hij omschrijft het dan ook als een zeer speciaal design van grillig en fijn.

dus Ulrig van Koraat gaat voor mij een mes maken.

het krijgt een 1/4 hollow grit dit heeft te maken met een zware baard groei en word ook aangeraden, het mes word 8/8 en de handle word gemaakt van Desert Ironwood (Burl) het type mes en de extra opties verklap ik niet dan is het via de convertor makkelijk te achterhalen wat het wordt.

Ik hou jullie op de hoogte van de fabricage via dit draadje

Ps

Binnenkort een sale van 3 Gillette Fatboys en 1 slim waarvan 2 met doos en 1 compleet gereviseerde Fatboy uit 1958 (met doos en originele handleiding)

en twee open messen ( Le grelot en een Dovo)

een haast nieuwe spanriem inc pasta 1 x gebruikt

en 1 kleine zulu-grey stone.

alles gaat per opbod.

De helft van het geld word gedoneerd aan de Huntington kliniek de kloosterhoeve in Raamsdonksveer. die willen een nieuwe driewieler. elk beetje helpt.

Posted

Moge je nieuwe mes aan al je verwachtingen voldoen! Helaas moet ik je uit persoonlijke ervaring mededelen dat ook dit niet het einde van je zoektocht betekend :-) best eens met de moderators mailen want volgens mij is per opbod verkopen tegen de regels maar mogelijks is voor een goed doel een uitzondering mogelijk.

Posted

Fijn is het als de vrouw des huizes je steunt en richting geeft naar de juiste beslissing.

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

Posted
Als je vrouw het beu wordt dan kan dat twee kanten uitgaan.

Een positieve of een negatieve kant, in mijn geval de positieve kant.

Ik Koop links er rechts wel eens wat, of ik kom wat tegen in een oude doos

dan weer wat slijpstenen en dan weer dit of dat.

Dus ik heb wel wat liggen qua scheer spullen aan DE safety razors en twee open messen.

Maar op de een of andere manier is het toch nooit goed, en dat zullen jullie ook wel hebben

Ook ligt er momenteel een twee tal Gillette Fatboy bij Razorvamp om met Rhodium behandelt te worden en ga zo maar door

en eigenlijk nooit genoeg.

Ik had mijn zinnen gezet op het open mes ( Koraat) van Herman) of die van rare kwast dat zou dan genoeg moeten zijn.

Maar zoals ik mijn vrouw ken en mijn vrouw mij ken. slaat ze elke keer de spijker op de kop.

is dit het nu echt wat je wil vraagt ze ?

ja als ik daar weer over nadenk dan kom ik toch weer op een nee uit.

En geniaal zoals ze kan zijn kwam ze uit haar eigen voorstel

schat als je nu al die overbodige spullen verkoopt en wat geld bijlegt, waarom laat je er niet eentje maken waar je wel echt mee tevreden ben en dan heb je hem zoals je hem hebben wil.

Met het mes in gedachten van Herman, naar de site van Koraat van Ulrig gesurft en eens met de convertor aan de gang gegaan.

twee intensieve dagen met ulrig ge emailt en tot een uiteindelijk ontwerp uitgekomen waar je bij gaat kwijlen. en waar Ulrig ook achter staat. hij omschrijft het dan ook als een zeer speciaal design van grillig en fijn.

dus Ulrig van Koraat gaat voor mij een mes maken.

het krijgt een 1/4 hollow grit dit heeft te maken met een zware baard groei en word ook aangeraden, het mes word 8/8 en de handle word gemaakt van Desert Ironwood (Burl) het type mes en de extra opties verklap ik niet dan is het via de convertor makkelijk te achterhalen wat het wordt.

Ik hou jullie op de hoogte van de fabricage via dit draadje

Ps

Binnenkort een sale van 3 Gillette Fatboys en 1 slim waarvan 2 met doos en 1 compleet gereviseerde Fatboy uit 1958 (met doos en originele handleiding)

en twee open messen ( Le grelot en een Dovo)

een haast nieuwe spanriem inc pasta 1 x gebruikt

en 1 kleine zulu-grey stone.

alles gaat per opbod.

De helft van het geld word gedoneerd aan de Huntington kliniek de kloosterhoeve in Raamsdonksveer. die willen een nieuwe driewieler. elk beetje helpt.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de spullen die verkocht gaan worden!

Krijgen we misschien al 'n sneak preview?!

Posted

Als je nou eerst dat mes ontvangt, dan kan je altijd nog de verkoop op de lange baan schuiven tot je vrouw dat alweer vergeten is, want je zal toch wel eens een krabbertje nodig hebben :geek::roll::lol::mrgreen::lol::roll::geek:

Posted

Kijk dat is goed advies! Die man heeft het allemaal goed uitgedokterd :-)

...... wacht eens ...... iets klopt niet ...... vrouwen en vergeten ....... :|

Posted

De titelvan het draadje deed al bijna meewarig het hoofd schudden, maar gelukkig: het is een mooi verhaal. Zoiets lezen doet de dag goed starten!

Posted

Mooi verhaal en een nobel streven. Maar ik ben het met mijn voorgangers eens. Een scheerliefhebber met maar 1 mes bestaat niet. Ook ik heb na de aanschaf van mijn op maat gemaakte "Schild" even overwogen om de rest van de hand te doen. Maar dat was echt maar heel even. Een seconde of 10 of zo. Ook direct bedacht dat het toch wel fijn is om wat af te kunnen wisselen en ook om zo af toe nog eens wat nieuws aan te schaffen. Mijn verzameling is dus niet beperkter geworden maar wordt zelfs langzaam groter. Gelukkig vindt mijn vrouw dat niet vervelend. Integendeel, ze helpt graag mee.

Posted

Dat is de dik voor mekaar show, gefeliciteerd met je aankoop en je bevorderende vrouw. Hopen dat het eindresultaat naar wens is!