Wimmie Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Na ervaring te hebben opgedaan met de EJ 89 acht ik mij zelf toe aan de volgende stap, de 'open' kam.. Wederom veel gelezen en gezien en de list is uitgekomen op twee kandidaten, de Fatip grande en de Muhle r41. Wie o wie der wijze help mij de juiste keuze te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Denk dat je met geen van beiden een foute keuze doet maar vermoed dat je met de Fatip net iets makkelijker af bent dan met de R41(als de R41 de nieuwe versie is, met de oude (2011) ga je mogelijk problemen hebben qua agressie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimmie Posted September 27, 2015 Author Share Posted September 27, 2015 Weer een streepje aan de zijde van Fatip.. wat mij enigszins tegenhoud is de berichten die je leest over de afwerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Ik ken zowel de Fatip als de oude R41 en van die twee heeft de Fatip mijn voorkeur; als je nog meer 'agressie' nodig hebt dan heb je een cursus 'hoe houdt ik mijn scheerhoek goed' nodig. De nieuwe ('13) R41 ken ik niet; misschien dat een ander forumlid die wel kan vergelijken. Voordeel van de Mühles is een wat mooiere afwerking, maar de Fatip heeft een 'beter' basismateriaal (messing ipv zamak) wat mogelijk de levensduur ten goede komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimmie Posted September 27, 2015 Author Share Posted September 27, 2015 Van de r41 zijn dus verschillende uitvoeringen(jaargetallen) geldt dit eigenlijk ook voor de Fatip of is deze immer nog het zelfde? Kan daar eigenlijk weinig over terug vinden evenals een site van Fatip? Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Schaf ze gewoon beide aan, dan kan je ze echt vergelijken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimmie Posted September 27, 2015 Author Share Posted September 27, 2015 Beide aanschaffen...Dan hoef ik niet uren te zoeken, speuren, lezen en met de "Al Wijze" van dit forum te overleggen...Where would be the fun in that???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Dan kan je 's morgens in de badkamer kiezen tussen al je krabbers... En je ervaringen delen met ons over de verschillen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Qua agressie zet ik de Fatip iets onder de R41 model 2013, deze zou ik dan ook aanbevelen. De 2013 uitvoering is die met de gesloten kam i.p.v. de open kam die veel agressiever is. De mindere afwerking beinvloed niet mijn scheerervaring, het stoort mij ook niet. Het is mij niet bekend dat er opeenvolgende Fatips zijn uitgebracht met een veranderende scheerkop. Wel zijn de grepen in diverse uitvoeringen te verkrijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Ik heb beide de Muhle R41 (2013) en Fatip Grande, de R41 is mooier afgewerkt, maar erg scheerhoek gevoelig, de Fatip is wat milder en minder qua afwerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Schaf ze gewoon beide aan, dan kan je ze echt vergelijken... Duidelijk de woorden van een wijze man en een goed advies mag je nooit in de wind slaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Het valt niet echt mee om te achterhalen door wie Fatip gemaakt wordt maar naar alle waarschijnlijkheid komen ze hier vandaan; http://www.pafaro.com Volgens mij zijn de Fatips al erg lang hetzelfde en voordat Mühle zijn eigen krabbers had verkochten ze ook Fatips onder hun eigen naam. Ook toen ging het om een R89 (de Grande in chroom) en de R41 (de Piccolo in nikkel). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 geldt dit eigenlijk ook voor de Fatip of is deze immer nog het zelfde?Kan daar eigenlijk weinig over terug vinden evenals een site van Fatip? Hier kan je van alles terugvinden over de Fatip en de bijpassende handvaatjes. En ook over de Joris die in feite een veredelde versie is van de Fattip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Kijk eens of je een Fatip en/of R41 van een mede-forumlid kan lenen. Toevallig ga ikzelf morgen naar Fedde (Tjebbe) om een Fatip en een R41 te lenen. Misschien zijn zowel de Fatip als de R41 wel te "heftig" voor je - kun je van mij wel een vintage Gillette scheerkop (NEW, New Improved, of Old Type) met RVS handvatje lenen. Pas trouwens op - voor je 't weet heeft 't RAD virus je te pakken .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimmie Posted September 27, 2015 Author Share Posted September 27, 2015 Dank voor je aanbod. Dan de vragen: Waar woont jou huis en waar staat RAD voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Pas trouwens op - voor je 't weet heeft 't RAD virus je te pakken .... Laat je hier niet door afschrikken, veel mensen verwarren dit met een kwaadaardig virus. Waar het eigenlijk voor staat is Razor Acquiring Delight OF Really Amazing Deal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Mijn huis staat in Veldhoven (bij Eindhoven). RAD staat voor Razor Acquisition Disorder - vrij vertaald Krabber Aanschaf Afwijking (of iets van die strekking) ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimmie Posted September 27, 2015 Author Share Posted September 27, 2015 Veldhoven, rrrrrrrr. Was gisteren in Eersel, dus uiteraard gecombineerd met een spareribs voor onze kleine man en voor mij de sate.. Het omrijden dubbel en dwars waard altijd. Weet niet wanneer ik die kant weer op moet maar ik houd je aanbod ingedachten. Leuk, dank je wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimmie Posted September 27, 2015 Author Share Posted September 27, 2015 Al dat lekkers vind trouwens plaats bij de Bengel In eersel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Nu we toch off-topic gaan: Dinee Cafe De Kempen in Knegsel is ook een kei-goeie tent ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimmie Posted September 30, 2015 Author Share Posted September 30, 2015 Mannen luister(t) uit! De keuze is geworden: De Fatip Grand... Mede op uwer alle advies, besteld bij barbiere di figaro en de volgende dag in huis. Prima service. Hedenmorgen was het moment dan daar dat ik de 'next step' waar ik dacht aan toe te zijn kon gaan nemen. Als mesje heb ik en persona gebruikt, welke normaal niet mijn voorkeur heeft, maar ik wilden alle agressie in een keer de baas... Open kam dus zeker iets voorzichtig voor de eerste keer en ik moet zeggen na de eerste pass direct een gladder resultaat dan met de EJ 89. Wel wat kleine sneetjes maar veel minder irritatie doordat ik minder druk hoefde uit te oefenen om de haartjes diep af te snijden. Na de tweede pass wist ik zeker dat dit was/is waar ik naar zocht. Dit is scheren met een 'happy end'. Als dit geen inkoppertje is.... Gr Wimmie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 Nooit drukken! Maar die Fatip, is een fijn krabbertje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimmie Posted September 30, 2015 Author Share Posted September 30, 2015 Nu nog de juiste keuze mesje??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 Leuk om te lezen dat je (ook) bekeerd bent tot de Fatip, Wim. Ik ga ook een Fatip (Retro) kopen, maar blijf m'n andere krabbertjes ook wel trouw. Mocht je ooit iets vintage willen uitproberen - mijn aanbod geldt nog steeds ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts