Ga naar inhoud

De Latrine

Aanbevolen berichten

Snuff schreef 1 uur terug:

Hierbij nog een laatste reactie, hoop geruzie op het forum, ik dacht wat een kleine kinderen zitten er tussen zeg, worden leden van onder het stof getrokken die plots ook zo nodig hun visie moeten verkondigen. Daarom dacht ik weet je wat ik probeer dan maar om de lont uit het vat te trekken want dit lijkt nergens op. Ben het gewoon zat dat kinderachtig gedoe. Maar nu krijg ik andere mensen over me heen die zich in het ongelijk voelen geplaatst omdat het lijkt alsof de moderators alle gelijk aan hun kant hebben en de ontevreden leden voor kakken gezet zijn (waar ik bij best kan inkomen, er zijn dingen gebeurd die eigenlijk niet horen). Korte versie: Jullie zoeken het zelf maar uit, Ron ..... Signing Out ......

Zonde...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Marcel schreef 1 uur geleden:

niet alles is uitgesproken.

Volgens mij ben jij regelmatig opgeroepen juist dat te doen.

Maar goed. Ook ik ga me nu elders onledig houden. Toedels.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nadat gisteren opeens de eigenaar en beheerders uit alle hoeken en gaten tevoorschijn kwamen en zich lieten gelden om de van te voren uitgedachte verdedigingslinie te ontplooien, is het natuurlijk in het kader van hoor en wederhoor mijn recht om hierop te reageren.

Dat daarbij het ex-ere lid Lampuhkap, welke opeens weer in de functie van beheerder was bevorderd, zich de éné na de andere volledig misplaatste verbale uitglijder mocht permitteren  (laten we zeggen dit in de enthousiasme van zijn snelle promotie) zal ik gemakshalve maar buiten beschouwing laten. Maar of ze nu echt de-escalerend gewerkt hebben laat ik aan volledig aan de eigen beoordeling van de beheerders en leden over.

Wel is duidelijk dat als je je dan als beheerder geroepen voelt om te reageren het  misschien wijzer is om je eerst te verdiepen in de onderhavige kwestie want daarmee voorkom je dat je posts enigszins potsierlijk overkomen bij de heren die zich afgemeld hebben.

U wilt enige voorbeelden?

Zo valt te lezen dat het bijvoorbeeld volgens een beheerder om slechts twee leden zou gaan. Als je nu de laatste tijd het forum wél gevolgd had weet je dat nadat de reuring was ontstaan over de manier van moderering het 5 leden betrof die zich hierin niet konden vinden. Was niet te missen lijkt mij als je hier regelmatig je gezicht laat zien omdat het leden betreft die toch hier met grote regelmaat hun gezicht lieten zien.

Dan blijkt dat gelijke informatie door de beheerders (en ook veel leden) anders geïnterpreteerd wordt. Er is menig maal opgemerkt in de afgelopen tijd dat het sluiten van een draadje voor de 5 leden slechts de bekende druppel was die de emmer deed overlopen. Doordenkend betekend dit dat er zich daarvoor dus ook al zaken hebben afgespeeld die de spreekwoordelijke emmer tot het randje deed vullen.

Dat het dan gemakshalve verengd wordt tot het slechts ontevreden zijn van enkele leden over het sluiten van één draadje met bijbehorende kwalificaties over deze leden is ieders subjectieve maar wel compleet verkeerde interpretatie van de gegeven informatie. 

En daarbij is al vele malen door leden opgemerkt dat tijdens het vullen van die emmer een PM waarin de toon van de beheerder steeds scherper werd, of op het moment van het sluiten van het betreffende draadje een bericht van een beheerder wellicht niet tot deze escalatie had geleid. 

Ó ja ik heb wel een paar keer gevraagd waarom er op een post van mij zo scherp gereageerd werd, het antwoord dat ik vervolgens kreeg was dat het niet persoonlijk bedoeld was met de verwijzing naar een knipoog Smiley. ?

Daarbij word er ook nog eens ongenuanceerd een negatieve stemming tegen ons gekweekt door bijvoorbeeld een opmerking dat wij hier “2e hands cowboy verhalen achter gelaten” hebben . Je moet maar durven om zo de vertrokken leden te beschuldigen die sinds ze vertrokken zijn hier niet meer gepost hebben.........maar ja alles voor de goede zaak...............welk een droevig niveau.

Dan is het redelijk apart om te lezen dat Marcel nu neergezet wordt als slachtoffer van een lastercampagne terwijl er alleen door velen een beroep gedaan is op hem om via een PB met de wegblijvers de situatie te klaren.  De hetze waar wij vervolgens mee in verband gebracht worden werpe ik verre van mij want wij communiceerden niet meer op het forum het waren de overige leden die deze suggestie tot oplossing steeds aanreikten. 

Om dus nu te spreken dat er geen oplossingsrichting aangeboden werd maar een hetze gevoerd werd door de leden is bezijden de waarheid.

En doordat Marcel niet de moeite nam om de leden te woord te staan en volharde in stilzwijgen is de kwestie telkens verder geëscaleerd.

Een gotspe is natuurlijk dat de beheerders nu in hun verweer van ons verwachten dat er van ons een Mea Culpa moet komen en ons ook verwijten niet communicatief te zijn (geweest)

Maar vooruit de eerste klap waren 5 leden die zich afmelden en zo lezende heeft jullie verdedigingslijn met gezochte en misplaatste tegenargumenten weer een paar leden doen besluiten het forum te verlaten. Zoiets van de hele wereld is gek behalve wij?

Knap staaltje crisis-management.

Voor jullie zal de kou uit de lucht zijn .........draadje gesloten, over tot de orde van de dag en stuur je commentaar maar naar Chris. Eeeh waar is de toelichting Waarom naar Chris? Wat lost dat op? Wat gebeurt er dan mee? Of heet dit het onder de tapijt vegen?

Maar laat ik stoppen want dit is mijn subjectieve beleving en er blijft na alles wat er gebeurd en geschreven is nu twee partijen over die door de onstane breuklijnen van elkaar gescheiden zijn.

Maar laat ik in mijn laatste post op dit forum nog even positief eindigen en dat is dat ik als liefhebber van Cryptogrammen nog steeds niet begrijp wat een lid bedoelde met dat Snuffie en ik geen echte mannen waren want juist op een scheerforum ben je dus meer een echte man of zo iets. Ik ben al menig plezierig uurtje zoet op zoek naar de oplossing,duiding, onderbouwing of diepere betekenis van deze zomer-puzzel dus bedankt daarvoor.

Ook werden onze lachspieren volop aan het werk gezet toen we de post van onze zelfbenoemde amateur psycholoog Wimmie lazen die met zijn semi wetenschappelijke pietpraat de situatie probeerde te duiden.

Vooral zijn zinssnede “één maal is leuk, twee maal is grappig drie maal wordt vervelend” doet zeer ludiek aan als je dan bijvoorbeeld in gedachten neemt dat het verslag van de dagelijkse scheerbeurt bij hem eeuwig vergezeld ging van een foto van een schoteltje met daarop een maria kaakje of ander bakseltje.

Ga weer genieten van onze gezamenlijke scheerhobby en wees niet bezorgd want ik en enige anderen hebben weer een goed onderdak gevonden bij het scheerforum van onze oosterburen die gelet op het aantal nieuwe Nederlandse aanmeldingen even gedacht moeten hebben dat we een coupe aan het voorbereiden waren.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

@Hanskoning en de rest, even voor de duidelijkheid: Het feit dat Bram ( @Lampuhkap ) geen "ere-lid" meer is, is dat hij heeft aangegeven weer actief hier in wilt zetten na een reurige persoonlijke tijd. Vandaar dat zijn rol weer teruggezet is naar Beheerder, wat totaal losstaat van het hele gebeuren wat zich nu afspeelt. Er worden nu gewoon aannames gedaan die absoluut niet waar zijn en dat doet mij zeer.

En @Hanskoning als je goed had gelezen geef ik ook aan waarom ik voor nu voorkeur geef aan PM verkeer, omdat het vorige draadje wel heeft laten zien dat als er meerdere mensen (met allemaal goede bedoelingen) er zich in mengen, dat dan de discussie snel ontspoort.

Ik wens ieder alle goeds, weet dat de deur hier voor wat mij betreft niet dicht is.

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 26 minuten geleden:

Nadat gisteren opeens de eigenaar en beheerders uit alle hoeken en gaten tevoorschijn kwamen en zich lieten gelden om de van te voren uitgedachte verdedigingslinie te ontplooien, is het natuurlijk in het kader van hoor en wederhoor mijn recht om hierop te reageren.

Dat daarbij het ex-ere lid Lampuhkap, welke opeens weer in de functie van beheerder was bevorderd, zich de éné na de andere volledig misplaatste verbale uitglijder mocht permitteren  (laten we zeggen dit in de enthousiasme van zijn snelle promotie) zal ik gemakshalve maar buiten beschouwing laten. Maar of ze nu echt de-escalerend gewerkt hebben laat ik aan volledig aan de eigen beoordeling van de beheerders en leden over.

Wel is duidelijk dat als je je dan als beheerder geroepen voelt om te reageren het  misschien wijzer is om je eerst te verdiepen in de onderhavige kwestie want daarmee voorkom je dat je posts enigszins potsierlijk overkomen bij de heren die zich afgemeld hebben.

Zo valt te lezen dat het bijvoorbeeld volgens een beheerder om slechts twee leden zou gaan. Als je nu de laatste tijd het forum wél gevolgd had weet je dat nadat de reuring was ontstaan over de manier van moderering het 5 leden betrof die zich hierin niet konden vinden. Was niet te missen lijkt mij als je hier regelmatig je gezicht laat zien omdat het leden betreft die toch hier met grote regelmaat hun gezicht lieten zien.

Dan blijkt dat gelijke informatie door de beheerders (en ook veel leden) anders geïnterpreteerd wordt. Er is menig maal opgemerkt in de afgelopen tijd dat het sluiten van een draadje voor de 5 leden slechts de bekende druppel was die de emmer deed overlopen. Doordenkend betekend dit dat er zich daarvoor dus ook al zaken hebben afgespeeld die de spreekwoordelijke emmer tot het randje deed vullen.

Dat het dan gemakshalve verengd wordt tot het slechts ontevreden zijn van enkele leden over het sluiten van één draadje met bijbehorende kwalificaties over deze leden is ieders subjectieve maar wel compleet verkeerde interpretatie van de gegeven informatie. 

En daarbij is al vele malen door leden opgemerkt dat tijdens het vullen van die emmer een PM waarin de toon van de beheerder steeds scherper werd, of op het moment van het sluiten van het betreffende draadje een bericht van een beheerder wellicht niet tot deze escalatie had geleid. 

Ó ja ik heb wel een paar keer gevraagd waarom er op een post van mij zo scherp gereageerd werd, het antwoord dat ik vervolgens kreeg was dat het niet persoonlijk bedoeld was met de verwijzing naar een knipoog Smiley. ?

Daarbij word er ook nog eens ongenuanceerd een negatieve stemming tegen ons gekweekt door bijvoorbeeld een opmerking dat wij hier “2e hands cowboy verhalen achter gelaten” hebben . Je moet maar durven om zo de vertrokken leden te beschuldigen die sinds ze vertrokken zijn hier niet meer gepost hebben.........maar ja alles voor de goede zaak...............welk een droevig niveau.

Dan is het redelijk apart om te lezen dat Marcel nu neergezet wordt als slachtoffer van een lastercampagne terwijl er alleen door velen een beroep gedaan is op hem om via een PB met de wegblijvers de situatie te klaren.  De hetze waar wij vervolgens mee in verband gebracht worden werpe ik verre van mij want wij communiceerden niet meer op het forum het waren de overige leden die deze suggestie tot oplossing steeds aanreikten. 

Om dus nu te spreken dat er geen oplossingsrichting aangeboden werd maar een hetze gevoerd werd door de leden is bezijden de waarheid.

En doordat Marcel niet de moeite nam om de leden te woord te staan en volharde in stilzwijgen is de kwestie telkens verder geëscaleerd.

Een gotspe is natuurlijk dat de beheerders nu in hun verweer van ons verwachten dat er van ons een Mea Culpa moet komen en ons ook verwijten niet communicatief te zijn (geweest)

Maar vooruit de eerste klap waren 5 leden die zich afmelden en zo lezende heeft jullie verdedigingslijn met gezochte en misplaatste tegenargumenten weer een paar leden doen besluiten het forum te verlaten. Zoiets van de hele wereld is gek behalve wij?

Voor jullie zal de kou uit de lucht zijn .........draadje gesloten, over tot de orde van de dag en stuur je commentaar maar naar Chris. Eeeh waar is de toelichting Waarom naar Chris? Wat lost dat op? Wat gebeurt er dan mee? Of heet dit het onder de tapijt vegen?

Maar laat ik stoppen want dit is mijn subjectieve beleving en er blijft na alles wat er gebeurd en geschreven is nu twee partijen over die door de onstane breuklijnen van elkaar gescheiden zijn.

Maar laat ik in mijn laatste post op dit forum nog even positief eindigen en dat is dat ik als liefhebber van Cryptogrammen nog steeds niet begrijp wat een lid bedoelde met dat Snuffie en ik geen echte mannen waren want juist op een scheerforum ben je dus meer een echte man of zo iets. Ik ben al menig plezierig uurtje zoet op zoek naar de oplossing,duiding, onderbouwing of diepere betekenis van deze zomer-puzzel dus bedankt daarvoor.

Ook werden onze lachspieren volop aan het werk gezet toen we de post van onze zelfbenoemde amateur psycholoog Wimmie lazen die met zijn semi wetenschappelijke pietpraat de situatie probeerde te duiden.

Vooral zijn zinssnede “één maal is leuk, twee maal is grappig drie maal wordt vervelend” doet zeer ludiek aan als je dan bijvoorbeeld in gedachten neemt dat het verslag van de dagelijkse scheerbeurt bij hem eeuwig vergezeld ging van een foto van een schoteltje met daarop een maria kaakje of ander bakseltje.

Ga weer genieten van onze gezamenlijke scheerhobby en wees niet bezorgd want ik en enige anderen hebben weer een goed onderdak gevonden bij het scheerforum van onze oosterburen die gelet op het aantal nieuwe Nederlandse aanmeldingen even gedacht moeten hebben dat we een coupe aan het voorbereiden waren.

was jji niet weg?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 28 minuten geleden:

Wat een gefrustreerd zuur stuk tekst man.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dr.Paranoid! schreef 29 minuten geleden:

was jji niet weg?

Dat bedoelde ik dus precies in mijn post met eigenaren en beheerders die zich jaren niet laten zien, opeens tevoorschijn komen en niet voldoende geïnformeerd , wat ik daarmee bedoel zie onderstaande post.

Hanskoning schreef op 30-6-2019 om 19:53:

Ook hier de boodschap begrepen Snuffie en als jij op vakantie ga ik met je mee naar hetzelfde vakantie adres dus ik hoor wel hoe lang onze time- out gaat duren mon ami. ?

Maar vooruit je hebt gelijk het is tijd om definitief de deur dicht te trekken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dr.Paranoid! schreef 47 minuten geleden:

was jji niet weg?

Nogal bedenkelijke opmerking van de eigenaar. Misschien komen de wijze daadwerkelijk uit het oosten, ik ga me beraadslagen.  

Link naar bericht
Delen op andere sites
gyedema schreef 49 minuten geleden:

Wat een gefrustreerd zuur stuk tekst man.

Hmmm, ik voel me toch ongemakkelijk bij dit soort opmerkingen die een duidelijk doel na streven. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oef! In het draadje over de pauzenemers gaf ik aan hoe lastig het is om de ware aard van een post in te schatten, zeker zonder smileys. En de opmerking van Paranoid is nou typisch zo'n voorbeeld waarbij een smiley zoveel duidelijk kan maken. Op deze manier komt het op mij inderdaad ook zeer bot over. Misschien bedoelt hij inderdaad wat Lampekap zegt, wat ik van harte hoop, maar dan nog vind ik het gewoon niet handig om in deze delicate kwestie überhaupt ruimte te laten voor speculatie.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

@Dr.Paranoid! ik heb je nog nooit kennis met je gemaakt maar je bent duidelijk een man met een missie. Maar dat je als eigenaar te keer gaat tegen mensen die er voor hebben bezorgt dat je forum een ziel en succes krijgt is ver beneden peil.

Duidelijk is in iedere geval dat jij je eigen forum geen warm hart toedraagt en de deelnemers hier als vuil behandelt. Ik kom hier niet om door wei dan ook te kakken te laten zetten, zeker niet door een anonieme eigenaar.

Gezien het recht om vergeten te worden verzoek ik je of de beheerders mijn account en mijn gegeven te verwijderen van dit forum.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Moods schreef 1 uur terug:

Oef! In het draadje over de pauzenemers gaf ik aan hoe lastig het is om de ware aard van een post in te schatten, zeker zonder smileys. En de opmerking van Paranoid is nou typisch zo'n voorbeeld waarbij een smiley zoveel duidelijk kan maken. Op deze manier komt het op mij inderdaad ook zeer bot over. Misschien bedoelt hij inderdaad wat Lampekap zegt, wat ik van harte hoop, maar dan nog vind ik het gewoon niet handig om in deze delicate kwestie überhaupt ruimte te laten voor speculatie.

Laten we het er over eens zijn dat die posts niet zo handig geschreven zijn. Een beheerder is ook geen robot, maar een mens. Met gevoelens enzo.

Mensen mogen nog steeds een DM sturen naar Chris over waar ze mee zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Dajd94 Ik heb verzocht om mijn account te verwijderen. Een eigenaar die ik niet ken en mij afzeikt is mij het verblijf hier niet waard.

Ik ben hier om mijn hobby te delen met andere gelijk gezinden, vergeet niet dat de deelnemers een succes van een forum maken en niet een eigenaar. Blijkbaar vind de eigenaar zijn forum zelf niet meer de moeite waard.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@UnShaven

Er is geen 'missie'. 

(geen negatieve iig, als je dat bedoeld)

Er is een doel, dit probleem wat er heerst uit de lucht helpen.

Maar het begint zo onderhand zo'n schop-en-slaan-festijn te worden dat het voor beide partijen ontzettend frustrerend begint te worden.

Er is tot nu toe maar bar weinig bekend van wat er nu daadwerkelijk mis is. Er word van alles gespeculeerd, de wildste verhalen gaan rond en er worden allerlei aannames gemaakt.

Er is niemand die met concrete voorbeelden komt waar het mis gaat of wat er beter moet.

Daar worden we allemaal toch niet wijzer van?

En met concreet bedoel ik, wijs een topic of een post aan waarvan je zegt....hier gaat het mis. Want op dit moment blijft het gissen.

En als er wat verbetert moet worden, ook prima. Maar zeg dan WAT. Zonder concrete dingen kunnen wij ook niets.

Als je ergens problemen ziet en je wilt ze opgelost hebben, zal je het toch moeten melden.

Ongeacht of het crew is of mede-forummer, zonder communicatie komen we geen stap verder.

En hoe meer mensen er weg gaan, des te minder info is er en des te langzamer krijgen we een beeld van de problematiek en hoe t opgelost moet worden.

En laten we alsjeblieft niet beginnen over een eigenaar met geen hart voor de zaak.

Emiel heeft hier zo achterlijk veel uren in gestoken om dit überhaupt opgezet te krijgen, lopend te houden en dingen voor iedereen hier geregeld te krijgen, dar word je naar van.

Dat er frustrate heerst, yes. Daar ben ik het helemaal mee eens.

Dat de  frustratie daardoor mensen van beide kanten even een keer boos laten reageren, begrijpelijk. Wij zijn ook mensen met gevoel. Geen tekstrobots.

We hebben allemaal emoties en soms nemen die ook de overhand.

(maakt het daarmee niet goed, maar wel begrijpelijk)

We hebben nu sinds 2013 dit forum en al die tijd gaat al prima. Sure, we hebben onze ups and downs gehad, maar overal is een mouw aan gepast.

En het is toch goddomme zonde dat we door een onuitgesproken iets de hele boel naar de shit zouden laten gaan, is t niet?

Er is niemand, maar dan ook niemand die zit te wachten op exits van leden, zeker niet de mensen die helpen het forum te voorzien van nieuwtjes, leuke foto's,prachtige  ervaringen en  tutorials waar nieuwelingen (en ook oud gedienden) van alles kunnen leren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.