Harkos Posted September 25, 2015 Posted September 25, 2015 (edited) Naar nieuwste index Harkos Edited September 9, 2016 by Guest
Simson Posted August 1, 2016 Posted August 1, 2016 Harkos, ik heb even een voorstel. Zou je achter ieder mesje, in de titel, met sterretjes of een getal kunnnen aangeven hoeveel scheerbeurten je er mee hebt gehad? Het aantal scheerbeurten geeft goed aan hoe tevreden je er over bent. Met akelige, slecht scherende mesjes stop je, en met prettige, goede mesjes ga jij door. Dus door dit getal kunnen wij snel inschatten wat jouw toppers zijn. Deze opmerking mag ook op den duur verdwijnen. Bij voorbaat dank. 1
moxie66 Posted August 1, 2016 Posted August 1, 2016 mooi overzicht, goed om te lezen. het blijft inderdaad persoonlijk aangezien ik over een aantal mesjes heel anders oordel. heb nog personna platinum (red) voor je mocht je interesse hebben..
Harkos Posted August 1, 2016 Author Posted August 1, 2016 (edited) Naar nieuwste index Harkos Edited September 9, 2016 by Guest
Simson Posted August 1, 2016 Posted August 1, 2016 Hmmm...een onverwacht antwoord. Maar ergens ben ik wel op zoek naar een soort Harkos-waardering-in-een-oogopslag. Wat ik gelezen heb hou je van Voskhod, Rapira Platinum Lux, Astra blauw, bepaalde Lord mesjes, Kai heb je je vaak mee geschoren maar zou ik even moeten teruglezen wat jer er van vindt. Wel is duidelijk dat mijn smaak met de jouwe overeenkomt. Niet dat ik mezelf naast jou wil plaatsen, maar ik kan op jouw mening varen.
Hanskoning Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Ik denk dat Harkos bedoeld met uekaz dat het een groot verschil is tussen een mesje gebruiken en testen. Bij de zeer gewaardeerde testen is er de vraag hoe lang een mesje in diverse krabbers nog werkbaar en genietbaar blijft en dat vraagt enige doorzettingsvermogen soms van Harrie om tot zijn gewogen oordeel te komen. Als gebruiker kan ik me vaak vinden in zijn oordeel maar soms ook geheel niet dus uekaz. Als een mesje niet bevalt gaat hij direct uit de krabber en/of als hij na enige keren gebruik ook minder voelt gaat hij dezelfde weg, daar waar Harrie voor zijn onderzoek dus volhardt. Dus een omweg om te zeggen dat je mesjes zelf moet aanvoelen en beoordelen. Een mooi voorbeeld dan, net zoals Harrie waardeer ik de Kai mesjes ten zeerste echter lees hier en daar wat SOTD en er komt een compleet tegengeluid bovendrijven.
Harkos Posted August 2, 2016 Author Posted August 2, 2016 Ik denk dat Harkos bedoeld met uekaz dat het een groot verschil is tussen een mesje gebruiken en testen.Bij de zeer gewaardeerde testen is er de vraag hoe lang een mesje in diverse krabbers nog werkbaar en genietbaar blijft en dat vraagt enige doorzettingsvermogen soms van Harrie om tot zijn gewogen oordeel te komen. Als gebruiker kan ik me vaak vinden in zijn oordeel maar soms ook geheel niet dus uekaz. Als een mesje niet bevalt gaat hij direct uit de krabber en/of als hij na enige keren gebruik ook minder voelt gaat hij dezelfde weg, daar waar Harrie voor zijn onderzoek dus volhardt. Dus een omweg om te zeggen dat je mesjes zelf moet aanvoelen en beoordelen. Een mooi voorbeeld dan, net zoals Harrie waardeer ik de Kai mesjes ten zeerste echter lees hier en daar wat SOTD en er komt een compleet tegengeluid bovendrijven. Soms scheer ik me beroerd met een mesje, dat ik niet eerder gebruikte. Dan rijst de twijfel, is het het mesje, is het de krabber, of is het een samenloop. Dan doe ik nog een beurt en blijkt het mesje als een zonnetje te scheren in andere krabbers en gaat hij zo nog 3 beurten mee. Wat zegt dit, want een ander, die het mesje in andere krabbers stopt kan dus totaal andere ervaringen hebben, over de kwaliteit van het mesje?? Kijk er zijn mesjes, waar je niet veel uit kan halen, er zijn mesjes, die gewoon altijd goed gaan, maar er zijn ook mesjes, die alleen in bepaalde types, het heel goed doen. Zeg het maar. Wat ik opschrijf is zuiver mijn beoordeling en dan hopelijk zo objectief mogelijk, maar dat blijft dus onhaalbaar.
Harkos Posted August 2, 2016 Author Posted August 2, 2016 Een optie om iets overzichtelijk over de mesjes te zeggen is misschien om aan te geven in mijn lijst hoeveel ik gemideld met een mesje kan scheren. Dat heb ik vastliggen in mijn scheerbase. Daarbij kan ik dan met b.v. sterren aangeven of ik het een basis, gemiddeld of boven gemiddeld mesje is voor mij. Overigens, Simson, is dit geen "even" klusje! Daarna wil ik dan wel graag de discussie in dit draadje sluiten, om het overzichtelijk te houden en de lijst makkelijk te kunnen terugvinden.
Simson Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Hee Harkos, ik hoop niet dat ik het woord "even"gebruikt heb in mijn bijdragen? Zoja, dan vind ik dat niet terecht. Ik vind de Kai mesjes ook niet 1,2,3 makkelijk. Ik heb er een ook opzij gelegd. Mijn favorieten zijn Rapira Platinum Lux en Astra blauw. Ook vind ik, dat deze discussie best los geknipt mag worden van het mooie topic van Harkos zelf, de moderator mag dat ook van mij.
Robert79 Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Simson bedoelde vast met 'even', dat ie even vlug de vraag wilde stellen aan jou, Harkos. en niet of je het eventjes snel aanpast. Zo interpeteer ik het tenminste
Harkos Posted August 2, 2016 Author Posted August 2, 2016 (edited) Terugkijkend naar gebruikte mesjes, merk ik, dat het behoorlijk zoeken betekent binnen het forum, om mesjes overzichtelijk terug te vinden. Het mag duidelijk zijn, dat het mijn bevindingen zijn, die hier worden beschreven, dus UEKAZ! Verder lezend kwam ik op het idee om de mesjes te beschrijven op naam, zoals tot nu toe, maar om een overzicht te krijgen, is het makkelijk, om dat hier in één post bij te houden. Ook betreffende de SE mesjes. Derhalve deze bijdrage, die ik elke keer zal aanvullen met een link naar het topic als er weer een nieuwe bijdrage is. De mesjes waar de link nog niet van werkt, worden in de toekomst toegevoegd, maar heb ik al wel in huis. Mocht je een mesje hebben, die je wilt laten vergelijken, mag je me die wel toesturen, minimaal 2 om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, en zal ik dit hier toevoegen. Stuur in dat geval even een PB voor het adres. De kosten wil ik eventueel wel vergoeden. Inmiddels is de lijst al aardig gegroeid door bijdrages van een aantal forumleden. Helaas kan ik me maar 1x per dag scheren, dus duurt het nog wel even voor het verhaal compleet is. 25-6-2016 Inmiddels de lijst weer aangevuld met 9 nieuwe testers, die mij van diverse kanten werden toegestuurd, waarvoor dank heren. Mooie is, dat hier een heel assortiment oude carbons bij zit. Kan ik die mooi vergelijken met De Captain Red. 2-8-2016 Er zijn weer nieuwe testers onderweg, om de lijst steeds completer te maken. Heren mijn dank. Tevens ligt er een verzoek om aan te geven wat mijn waardering is van een bepaald mesje. Dit is een lastige, ten eerste, omdat dit volledig subjectief is, ten tweede, moet je dan goed weten hoe ik mesjes probeer. Het is niet zo dat ik na 3 of 4 x stop, omdat het niet allemaal zo lekker loopt. Zeker er zijn mesje waarvan ik na 3x besluit, dat ze voor mij zo hopeloos zijn, dat ik ze nooit meer wil gebruiken, maar dat komt niet vaak voor. Achter elk mesje heb ik nu aangegeven hoe vaak ze gemiddeld bij mij mee gaan, dus totaal aantal scheerbeurten, gedeeld door hiervoor gebruikte mesjes. Dat kan dus veranderen in de loop van de tijd, doordat ik bepaalde mesjes vaker ga gebruiken. Soms heb ik ook maar 2 of 3 exemplaren en blijft het daarbij. Tevens zal ik aangeven of het voor mij 1, 2, 3 of 4 *-mesje is. 0*=absoluut onbruikbaar mesje voor mij 1*= onder gemiddeld, voor mij niet voldoende, 2*=bruikbaar 3*= voor mij goed bruikbaar, 4* favoriet vanwege duurzaamheid en kwaliteit van de scheerbeurten. Onderaan elke beschrijving staat de link "Naar Index Harkos". Daarmee kom je weer terug in het overzicht. Edited August 2, 2016 by Guest
Harkos Posted August 2, 2016 Author Posted August 2, 2016 Geteste en nog te testen mesjes (geen link en zwart) 0= absoluut onbruikbaar mesje voor mij *= onder gemiddeld, voor mij niet voldoende, **= normaal bruikbaar ***= voor mij zeer goed bruikbaar, ****= favoriet vanwege duurzaamheid en kwaliteit van de scheerbeurten. Het volgende cijfer geeft het gemiddelde aantal scheerbeurten van het mesje aan. Double Edge: 7 a.m. Platinum HI Stainless ** 7 Apache Personna *** 8 Asco Red ** 8 Asco Oranje ** 6 Astra Superior Platinium *** 9 Astra Superior Stainless *** 8 Baili Platinum Super Stainless steel blade ** 6 Bic Chrome Platinium *** 6,5 Big Ben Super Stainless ** 5 Blendax Super Stainless Steel 0 0 Blondi (carbon 0,08 mm) *** 6 Bluebeards-Revenge ** 8 Bolzano Superinox ** 6 Captain Red carbon **** 7,5 Carrefour Personna ** 8 Centwin Super Platinium ** 6 Croma Diamant Teflon Coated ** 8 Crown Super Stainless ** 5 Derby Premium ** 8 Derby Super Stainless (jan-2015) * 5,57 (feb-2016) Derby Usta ** 7 Dorco Platinium ST 300 (Korea) * 6 Dorco Platinium ST 300 (Korea) New ** 8 Dorco Platinium ST 300 (Vietnam) * 8 Dorco Titan ** 7 Euromax Platinum Coated ** 7 Feather stainless Platinium *** 8,67 Flying Eagle carbon 0 2 Gillette 7'O Clock Permasharp Stainless ** 10 Gillette 7'O Clock Sharp Edge * 5 Gillette 365 *** 8 Gillette 7'O Clock Super Platinum (Indian black) ** 8 Gillette Bleue Extra ** 7,5 Gillette Blue Super stainless 0 3 Gillette Goal Stainless ** 8 Gillette Nacet Stainless (China) *** 9 Gillette Nacet Stainless (Rusland) *** 9 Gillette Rubie® Platinum Plus **** 9 Gillette Silver Blue ** 6,5 Gillette Super Thin *** 9,5 Gillette-Wilkinson Sword Stainless Steel (India) ** 6 Greif Gold carbon 0,06mm *** 6 Hema Personna ** 6 Kai Stainless Steel **** 11,8 Ladas Super stainless ** 7 Lord Classic Super stainless (oud) *** 11 Lord Platinum *** 6 Lord Classic (Super Stainless) **** 10 Lord Cool (Super Stainless) ** 6 Lord Super stainless ** 7 Lord Super Chrome *** 9,5 Lutz Multi-Sharp Stainless *** 7 Max Herder Swedish Steel (carbon 0,08 mm)*** 6,5 Medyna K-Stahl (carbon 0,08mm) **** 8 MEM Super Silver Platinum ** 6 Menrock Stainless Steel ** 6 Merkur Super Stainless Platinum Coated ** 7 Morris inox *** 8 Mühle Stainless ** 7 Mulcuto Zweischneider Rostfrei 0,10 mm *** 6 National Standard ** 6 Patrix Super Stainless Steel ** 3 Perma-Sharp_Super ** 7 Personna Platinium Chrome (Red) **** 10 Personna Super (USA), lab, Blue **** 10 Polsilver Stainless **** 11,5 PolSilver Super Iridium (nieuw, nog in productie)**** 8,5 Punktal Meisterstuck 0,08mm *** 9 Racer Super Stainless ** 7 Racer Super Class Platinum *** 8 Rainbow Super Stainless (Lord) * 8 Rapira Chrome stainless ** 7,5 Rapira Platinum Lux **** 10,14 Rapira Super stainless ** 7 Rapira Super Stainless (nieuw wikkeltje?) ** 6 Rapira Swedish Supersteel *** 7 Rembrandt Super Stainless ** 6 Rockwell Razors Swedish Stainless Steel ** 6 Rotbart Extra Dünn (carbon 0,08mm) *** 4 Saddle Stainless Blades *** 5 Shapu *** 6 Shark Super Stainless ** 6,5 Sharp Durablade ** 6 Silver Star ** 6,5 Souplex B keuze **** 9 Sputnik * 6 Super-Max Blue Daimond * 5 Super-Max Platinum ** 6 Super-Max Stainless * 5 Super-Max Stainless New ** 7 Super-Max Super Platinium ** 7 Super-Max Super Platinium Tiger * 7 Super-Max Super stainless * 5,5 Terra Blauw (Vintage)Tiger Carbon Safety Razor Blade (3 gats) ** 5 Tiger Carbon Safety Razor Blade (sleuf) ** 7 Tiger Stainless Steel ** 10 Timor Rostfrei 0 4,5 Tip Personna ** 8 Treet Carbon Steel *** 6 Treet Dura Sharp Carbon Steel Blades *** 7 Treet Platinium Super Stainless Steel ** 7 Trig Silver Edge Stainless Steel Blade ** 7 Triton R3 *** 8 Voskhod **** 8 Wilkinson Sword ** 7 Wizamet Super Iridium (oud, uit productie?) **** 7,8 Zorrik Vidyut-Super Stainless ** 6 Single Edge: Gem van Personna SE Treet carbon 009 RD Dorco Barberblades Feather Professional Feather Professional Super Kai Captain Titan Mild Schick Proline P-30 Schick Proline P-20 1 4
Marcel Posted August 2, 2016 Posted August 2, 2016 Draadje op verzoek gesloten, eventueel kan ik op een later tijdstip de boel wat opschonen
-Danny- Posted April 7, 2024 Posted April 7, 2024 WAUW, mooie D.E. blades indexering lijst van Harkos. Chapeau zeg! 👍😀👍
JvdK Posted April 9, 2024 Posted April 9, 2024 Op 7-4-2024 om 17:50, -Danny- zei: WAUW, mooie D.E. blades indexering lijst van Harkos. Chapeau zeg! 👍😀👍 Ben je nou echt je badges aan het ophogen door op alle posts uit de verre oudheid te gaan reageren? Ik kan me nl niet voorstellen dat er een andere reden is om op vijf, zes of zeven jaar oude berichten te gaan reageren met een “vind ik leuk” emoticon. Ik krijg al een paar dagen meldingen dat @Danny een jaren oude post van me leuk vindt…. 1 3
-Danny- Posted April 9, 2024 Posted April 9, 2024 Hoezo dan? Ben gewoon die oude posts te lezen en wat leuk is like ik het. Wist ik niet dat het jou stoorde. Die badges interesseert me geen moer! En nu ga ik rustig verder met de oude posts lezen en eventueel liken. Fijne dag nog! 👋😀
Stoppel Posted April 9, 2024 Posted April 9, 2024 3 uren geleden, -Danny- zei: Hoezo dan? Ben gewoon die oude posts te lezen en wat leuk is like ik het. Wist ik niet dat het jou stoorde. Die badges interesseert me geen moer! En nu ga ik rustig verder met de oude posts lezen en eventueel liken. Fijne dag nog! 👋😀 Gewoon lekker lezen en reageren zoveel je wil. Men kan zich maar ergens druk om maken. 3 1
Chrispijn2 Posted April 10, 2024 Posted April 10, 2024 22 uren geleden, -Danny- zei: Hoezo dan? Ben gewoon die oude posts te lezen en wat leuk is like ik het. Wist ik niet dat het jou stoorde. Die badges interesseert me geen moer! En nu ga ik rustig verder met de oude posts lezen en eventueel liken. Fijne dag nog! 👋😀 Ik ben blij dat je dat doet. Dan onstaat er misschien nog wat discussie. Zou niemand eens op een post reageren, oud of niet, dan blijft alleen 'waar wacht je op, wat heb je net binnengekregen en SvdD" over. Dus eigenlijk alleen opscheppen met exclusieve spullen. Dan liever eens een oud topic afstoffen. 5
Recommended Posts