Jump to content

Waarmee had jij de ultieme zomerscheerbeurt?

Hanskoning

Recommended Posts

Nu de zomer steeds meer plaats maakt voor de herfst, vind ik het heerlijk om die warme dagen terug te roepen in mijn herinnering. De volgende vraag doemde vervolgens bij mij op: aan welke scheerartikelen hebben jullie de prettigste herinnering gehad in de afgelopen maanden?

http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/24/671e7f1bef909b656c23e83458a2bccf.

Tijdens de tropische dagen had ik over het algemeen de volgende setup:

Doucheschuim: Rituals Ice Shower cooling gel

Ik gebruikte altijd Marseille toiletzeep menthol en eucalyptus zeep in de zomer maar ondervond bijna geen koelend effect. Tot ik van een kennis deze douchegel kreeg. Vergeet de Fa's en Nivea's cool en fris die alleen zo ruiken, Rituals is namelijk echt koelend. Je nat maken, inzepen en vervolgens even wachten met afspoelen en je ervaart echt een koude sensatie. Niet geschikt voor de ogen en de gevoelige delen want klein wordt die zeker!

Pre shave: Vitos

Het koeleffect van de Vitos is te vergelijken met die van Proraso groen. Het is wat meer zalfachtig waardoor het makkelijker uitsmeert maar het grootste pluspunt zit in het feit dat de geur veel minder sterk is dan die van Proraso. Proraso pas ik toe als ik de groene Proraso zeep of b.v. de eucalyptus creme van DR Harris gebruik, de geuren versterken elkaar dan. Impliceert dat ik de Vitos toepas voor het koelend effect bij zepen die niet naar eucalyptus ruiken.

Scheerzeep: Queen Charlotte Soaps Vostok

Dit is mijn favoriete scheerzeep en zit bomvol menthol. Echter de kwaliteit van de zeep is ook uitmuntend (ik zal binnenkort een recensie plaatsen) En hij koelt echt laat daar geen misverstand over bestaan, ook de geur is zeer sterk dus met recht een mentholbom.

Aftershave: Kremlon IJs de Cologne

De overtreffende koude trap zoals ik hem zie: Proraso groen, Alcolada Glacial, Osage Rub en kremlon.

Heerlijk koud op tropische dagen welke ook nog vrij lang aanhoudt.

De geur vervliegt snel dus staat het gebruik van een eau de toilette niet in de weg.

Voor de verzorging voeg ik altijd wat glycerine aan de fles toe.

Aftershave balm: Lea sensitive balm

Hoewel na de kremlon de Lea niets meer toevoegt qua vriesgevoel, is deze goedkope balm zeer verzorgend en heeft wel degelijk bij het gebruik van non menthol zepen een koude kick in zich.

Nu de zomer steeds meer plaats maakt voor de herfst, vind ik het heerlijk om die warme dagen terug te roepen in mijn herinnering. De volgende vraag doemde vervolgens bij mij op: aan welke scheerartikelen hebben jullie de prettigste herinnering gehad in de afgelopen maanden?

Doucheschuim: Geen schuim maar een natuurlijke zeep die geneeskrachtige kruiden en wortels bevat, haar heb ik niet dus shampoo hoef ik ook niet.

Pre shave: Ieder zijn ding maar als mijn huid gereinigd is ga ik direct over tot scheren, persoonlijk ben ik nog nooit een pre shave tegengekomen die ook maar iets daartoe bijdraagt.

Scheercreme: Baume scheercreme omdat die eigenlijk ongeacht de omstandigheden altijd zelfs tot vervelends toe het allerbeste schuim geeft en heel lekker aanvoelt op de huid.

Aftershave: Alles wat heel hevig ruikt want anders heb ik er niks aan (heb heel beperkte reukzin)

Aftershave balm: Weeral saai maar voor mij is de ultieme (en daar vroeg je toch naar) de Baume aftershave creme.

O en even terzijde, jij komt er tijdens de zomer bij mij niet in!!!!!! :lol::lol::lol:

:P:P:P EUHHHHHHHHHHHHHHHH Hans als ik zo die foto bekijk staat er in de achtergrond ook nog wat !!!! Gebruik je die spulletjes ook voor je scheerbeurt !!! Euhh die magere yoghurt smeer je op ................... enne de Coolbest gebruik je voor..... en de Karnemelk is voor......... :roll::roll::shock::shock::lol::lol::lol:

Coolbest doet dan echt zijn naam eer aan hahahaha.

Bij zomer denk ik aan bloemen-geuren, zoals TFS Tabacco Verde Forte, TFS Zagara Gelsomino Forte of TFS Lonicera, met bijpassende AS of ASB. :D

De ''hardware" blijft bij iedereen meer of min 't zelfde denk ik. En wat de "software" betreft, wordt alleen de geur aangepast aan 't weer type... En ook 't gebruik van eventuele menthol en/of eucalyptus in de producten. Tevens mijn oprechte excuses voor de engelse termen!

Ik zelf heb niet de meest "koele" scheerspullen in huis helaas.

Als ik dan wat zou moeten noemen uit mijn voorraad is het:

Arko Cool

Cien ASB

Een echte menthol/eucalyptus zeep, creem of after shave heb ik nog niet, waarschijnlijk ook niet meer de moeite waard met de huidige temperaturen in ons land :(

Ik bekijk het van de positieve kant, menthol/munt/eucalyptus zijn verboden producten waar ik woon, scheelt me weer in de aankoop en verleiding tot aankoop, zodra ik een van deze ingrediënten zie staan op de inhoudslijst kan ik deze schrappen. En als ik een verkoelend effect wil zet ik het raam wel open.

Voor mij was dat Soap Commander Vision ( lekker verkoelend, maar geen menthol bom ) in combinatie met Floid Blue.

Af en toe eens een menthol/eucalyptus zeep en aftershave is best ok, maar ik streef er niet naar om een half uur met een gevoelloos bakkes rond te lopen. :-D

Blijkbaar zijn er heel weinig mensen die een ultieme zomerscheerbeurt beleefd hebben gezien het aantal reacties? :cry:

Het woord "ultiem" is aan inflatie onderhevig. Ik had diverse uitmuntende scheerbeurten gedurende de zomer, maar of daar eentje tussen zat die nooit meer te verbeteren valt?

Ik vond mijn Proraso groen deze zomer tegenvallen. Ik heb het idee dat de oude formule verkoelender was al kan het ook zijn dat ik er aan gewend ben geraakt.

De Divino van TFS vind ik wel een heerlijke zomerzeep. Het doet me denken aan een wit wijntje. Vandaag heb ik die weer eens uit de kast gehaald want het is een zonnige dag ook al is het niet zo warm.