Jump to content

Google

Guest Gusto

Recommended Posts

Posted

Even een vraag, waarom die google-shit (adsense en syndication) op het forum?

Brengen de donaties niet genoeg op?

Posted

Die zie ik allemaal niet want dat is geblockt voor mn browser daarmee probeert te connecteren.

Googleverplichting om mee te doen met de give-aways, dat vind ik een veel groter probleem, en bovendien volkomen onnodig.

Posted
Even een vraag, waarom die google-shit (adsense en syndication) op het forum?

Brengen de donaties niet genoeg op?

Donaties zijn eenmalig, advertenties leveren een constante stroom op (weinig trouwens, maar wel helpt).

Posted

Dus liever die Google-shit dan donateurs?

Posted
Dus liever die Google-shit dan donateurs?

Uiteraard niet, maar lang niet iedereen doneert. Er is geen makkelijke optie om donateurs uit te sluiten van reclame, wel zijn hier tientallen (zo niet honderden) browser extenties voor te vinden. De reclame stond er ook al voordat de mogelijkheid om te doneren er was, dus ik snap het probleem niet als het bij jezelf op te lossen is door middel van een simpele extentie installatie?

Posted

Er is in het begin bij het invoeren van advertenties op het forum gediscussieerd hierover. Toen is besloten dit te doen en de mensen de keus te laten om het zelf uit te zetten. Dit was dus destijds een consensus besluit! Weet niet waar dit terug is te vinden, maar ligt nog wel in mijn grijze cellen.

Posted

Ik snap het probleem niet. Elke moderne browser heeft zat extensies zoals adblocker etc. Dan kan je zelf bepalen of je iets van Google wil zien of niet.

Posted

Ik heb geen moeite met google als advertentie leverancier. Dat blokkeer ik op diverse manieren dus dat zie ik allemaal niet en google telt mijn bezoeken hier niet. Wat mij betreft is dat een logisch gevolg van de wijze waarop advertentiebrokers handelen: ze volgen iedereen bij iedere stap die ze zetten. Dát is het grote verschil met advertenties op de radio, de tv of in de krant of tijdschrift: die weten van elkaar niet wat ik doe. Bovendien is bij herhaling gebleken dat advertenties een belangrijke virus/trojan-infectie vector zijn. Ook daar zit ik niet op te wachten.

Wat ik echter niet begrijp is dat ik verplicht ben een google-account te nemen om mee te doen met een loterij hier.

Posted

Voor alle duidelijkheid dat is wat ik bedoelde, in verband met de loterij. De advertenties heb ik geen probleem mee.

Posted
Voor alle duidelijkheid dat is wat ik bedoelde, in verband met de loterij. De advertenties heb ik geen probleem mee.

Hier hetzelfde, advertenties dat zal wel maar de loterij is voor mij een no-go als ik daar een google-account voor aan moet maken.

Posted

Hier hetzelfde, advertenties dat zal wel maar de loterij is voor mij een no-go als ik daar een google-account voor aan moet maken.

+1

Posted

Over het form ben ik het mee eens, en had ik ook uigezet dat je moet registreren. Blijkbaar heeft Lampuhkap dit niet gedaan :P word gefixed volgende ronde.

Ook als je het adres daar niet inwilt, vul gewoon - "vraag maar via PM" in.

Alles valt te vermijden op internet :) dus snap Gusto zijn ophef om niets eigenlijk niet :P er is toen der tijd inderdaad over gesproken met iedereen. En we waarderen het als mensen hun adblocker uitschakelen op ShaSoc, maar het hoeft absoluut niet en iedereen staat vrij om te blocken wat ze willen, de oplossing ligt dus bij iedereen zelf - niet bij ShaSoc (qua Ads dan - form sta ik compleet achter) :mrgreen: