Jan Zoethout Posted September 21, 2015 Share Posted September 21, 2015 Ook dit kwastje is gemaakt met 1 van de "Zeven scheerkwasthandvatjes": De tweede van links. Borstelkopje van Whipped Dog, varkentje, 24x64 mm. Gat in handvat pas gemaakt, lak bijgewerkt, kurkje ingelijmd voor de afstelling van de goede hoogte. Gelijmd met Bison Kombi Pro XL (moet 24 uur uitharden), borstelkopje op z'n plaats gehouden met z'n "tuigje" van tiewraps en elastiek. Morgenmiddag om ongeveer 5 uur is de epoxy uitgehard. Wordt vervolgd ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 21, 2015 Share Posted September 21, 2015 Zo mogen we het zien! Heb eigenlijk geen ervaring met de WD varkentjes dus uitermate nieuwsgierig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted September 22, 2015 Author Share Posted September 22, 2015 Nog geen 24 uur na 't lijmen, maar de epoxy is voldoende uitgehard om 't "tuigje" te verwijderen: Maten: taille 25 mm, hoogte borstelkop 52 mm. Hij is nog niet helemaal af - het is nu nog een stugge harde stinkende borstel die nog ingewerkt moet worden ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted September 22, 2015 Author Share Posted September 22, 2015 De kwast behandeld zoals beschreven in dit artikel. Nadat 'ie zo ongeveer droog was al aardig "opgebloeid": Vanaf morgen ga ik 'm "inwerken" ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted September 22, 2015 Share Posted September 22, 2015 Mooi kwastje...... hup de zweep over dat varkentje . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted October 9, 2015 Author Share Posted October 9, 2015 Het kwastje nu 17 dagen gebruikt, en hoewel hij nog niet zo zacht is als ik zou willen is 'ie aanmerkelijk zachter dan in 't begin. We gaan de goede kant op ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted October 22, 2015 Author Share Posted October 22, 2015 Het kwastje nu 30 dagen gebruikt - en hij is weer een stuk zachter. Uit ervaring (Semogue 1250) weet ik dat 't nog zachter kan - we wachten rustig af ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted November 1, 2015 Author Share Posted November 1, 2015 Het kwastje nu 40 dagen gebruikt - zachter dan vorige keer, kan nog zachter ... Laat 'm nu even met rust - ga met "Nieuw kwastje (13)" (een paardje) voorlopig even verder ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sourya Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Ik heb een zwak voor houten handvaten... Zeer mooi dit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted January 26, 2016 Author Share Posted January 26, 2016 Als je dit al mooi vindt, moet je eens bij "Nieuw kwastje (13) kijken ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Misschien een rare vraag Jan maar niet gesteld zal ik ook nooit het antwoord weten. Bij Paul Kox staan enkele (echt) grote Omega silvertips welke ik graag zou willen hebben, die helaas echter aan haaruitval leiden en daarom door klanten bij hem teruggebracht zijn. Ik mocht er één tegen een sterk gereduceerde prijs van hem kopen waarbij hij zei voor een doe het zelver, waarbij hij volgens mij doelde op het opnieuw inlijmen van de knot, daar had hij me verkeerd ingeschat ik ben namelijk absoluut niet zo'n doe het zelver. Dus de vraag is kan je een kwast die aan haaruitval uit zijn knot halen en opnieuw verlijmen zodat dit euvel verholpen is en zo ja zou jij dit dan voor mij kunnen doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 Haar uitval, in de vorm van dat ie haren los laat of ligt de complete knot er uit?? Daar zit namelijk wel een verschill tussen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts