Jump to content

Nieuw kwastje (17)

Jan Zoethout

Recommended Posts

Ook dit kwastje is gemaakt met 1 van de "Zeven scheerkwasthandvatjes":

w9Yg0U0.jpg

De tweede van links.

wep0zwi.jpg

Borstelkopje van Whipped Dog, varkentje, 24x64 mm.

LHc5VbB.jpg

Gat in handvat pas gemaakt, lak bijgewerkt, kurkje ingelijmd voor de afstelling van de goede hoogte.

WbyaQ6W.jpg

Gelijmd met Bison Kombi Pro XL (moet 24 uur uitharden), borstelkopje op z'n plaats gehouden met z'n "tuigje"

van tiewraps en elastiek.

Morgenmiddag om ongeveer 5 uur is de epoxy uitgehard.

Wordt vervolgd ... :D

Nog geen 24 uur na 't lijmen, maar de epoxy is voldoende uitgehard om 't "tuigje" te verwijderen:

D9UdFJX.jpg

Maten: taille 25 mm, hoogte borstelkop 52 mm.

Hij is nog niet helemaal af - het is nu nog een stugge harde stinkende borstel die nog ingewerkt moet worden ... :D

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Misschien een rare vraag Jan maar niet gesteld zal ik ook nooit het antwoord weten.

Bij Paul Kox staan enkele (echt) grote Omega silvertips welke ik graag zou willen hebben, die helaas echter aan haaruitval leiden en daarom door klanten bij hem teruggebracht zijn.

Ik mocht er één tegen een sterk gereduceerde prijs van hem kopen waarbij hij zei voor een doe het zelver, waarbij hij volgens mij doelde op het opnieuw inlijmen van de knot, daar had hij me verkeerd ingeschat ik ben namelijk absoluut niet zo'n doe het zelver.

Dus de vraag is kan je een kwast die aan haaruitval uit zijn knot halen en opnieuw verlijmen zodat dit euvel verholpen is en zo ja zou jij dit dan voor mij kunnen doen?