Jump to content

SOTD 21 september - 27 september 2015

cutthroat

Recommended Posts

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- TFS ginestra di taormina forte

- Aluin

- Jill Sanders sunmen

Om de week weer te starten heb ik vanochtend de Candidius ter hand genomen. Zoals gebruikelijk gleed deze in drie soepele gangen door mijn baard. Het resultaat was dan ook weer een VLS. Ietsje prik van de aluin, geen prik van de Sunmen. Een goed begin van de week!

-Speick scheercreme

-Omega varkentje

-Gillette tto krabber

-Rapira mesje

-Cien ASB

Dit was de laatste dag voor het rapira mesje, er is nog best mee te scheren maar op de moeilijke plekken wordt het me te trekkerig. Toch ongeveer een week volgehouden.

Speick is lekkere zeep, apart luchtje maar niet vies.

De geur van de Maca root is in de pot al heerlijk fris welke versterkt wordt bij het opschuimen. Schuim blijft meer van het type yochurt maar beschermt goed met een heerlijke glijlaag.

Na regen komt zonneschijn dus een Rainbow mesje van Lord in de 39C3736247047106342c7bc640862671162.jpg

Semogue SOC Bristle Cherrywood,

Dusy Kabinett,

Gem_Micromatic OC,

Gem_Personna SE 1e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De Dusy Kabinett en de Semogue SOC Bristle Cherrywood hoeven verder geen betoog. Goed gereedschap.

Mesje en krabber:

De Gem_Personna SE voor de 1e x gebruikt. Het mesje bezorgde me een opluchting. Een goede snit zacht en soepel. Zo als ik mocht verwachten. De combi gaf me weer vertrouwen in het SE scheren na het bloedbad van gisteren. Nu weer een gladde prettige ervaring. Moest wel wat slalommen vanwege de schade van gisteren, maar verder gewoon lekker strak, zoals het hoort. Resultaat BBS.

Afgewerkt met de eigen Bay Rum weer fris en fruitig. Op voor een dagje Kassel. Nog 2 dagen en het luie leven gaat weer door in Boekelo.

Bartex als preshave

Omega varkentje

TOBS Lavender

Parker 90R

Rapira Platinum Lux (1x)

Blue Stratos AS

Proraso blauw ASB

Het is vrij moeilijk om je met de Parker 90R te snijden, maar dat is me toch gelukt: een klein wondje op de rechter bovenlip. Mesje is scherp en soepel. Ik dacht bij de eerste haaltjes: het lijkt wel of er geen mesje in zit. Maar bij het spoelen bleek dat er weldegelijk haar was afgesneden. Volgende keer maar weer eens in de Mühle R41 stoppen.

@Handkoning . Knap dat alles zo blijft liggen op het tafeltje. Of heb je het vastgelijmd

Hahaha, nee hoor twee keer goed spugen en het blijft wel hangen.

Kijken jullie al gek op? Moet je nagaan wat mijn vrouw van dit gedrag vindt sinds ik lid ben geworden.

Scheerspullen naar buiten slepen, mijn creatieve geest in een meditatie momentje aanspreken, een mooie compositie samenstellen en vervolgens op de knieen om dit kunststukje te fotograferen.

En dat voor een foto met slechts een dagwaarde, ben ik nu prettig gestoord :?:

- Koraat 8/8 schorkopf

- L'Occitane Plisson

- Stirling Soap cocoa forest

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- Sanex asb

Vandaag pure verwennerij: de Koraat. Ondanks zijn formaat een heerlijk soepel scherend mes. Zo ook vandaag weer. In drie gangen weer zo glad als een biljartbal. Wel in een moment van onoplettendheid een piepklein plekje (pukkeltje?) net onder mijn jukbeen opengehaald. Niets waar het aluinblok geen raad mee wist.

Ietsje prik van de aluin, de Pinaud deed hier een schepje bovenop. Afgemaakt met de Sanex asb.

Proraso rood scheercreme

DVH Kapperskwast

Gillette super slim twist

Supermax (2)

Kruidvat sensitive asb

Lekkere scheerbeurt. Die Supermax mesjes doen het goed in de Gillette.

Kijk ik verkeerd of is er nog niet geloot voor de maandelijkse giveaway?

Dit was de tweede dag met een Sputnik in de Rocket, en het is geen goede combinatie. Het voelt ruw aan, en absoluut niet soepel. Ik heb ook de Rocket schoongemaakt en opgeborgen nu; morgen wordt gewoon weer een Krona-dag.

Gillette Rocket HD

Sputnik teflon coated mesje (2)

Omega Hi-Brush kwast

Tabac zeep

Zwitserse Pitralon