Johan Posted July 31, 2013 Posted July 31, 2013 Zojuist heb ik een bestelling gedaan bij Connaught Shaving in de UK, en aan verzendkosten moest ik omgerekend ongeveer EUR 2,50 betalen ... vergelijk dit eens met de verzendkosten bij een gemiddelde Nederlandse webshop! Is PostNL zo belachelijk duur (internationale verzending vanaf de UK is blijkbaar goedkoper dan een pakje bezorgen binnen Nederland!), of neemt Connaught zelf een deel van de verzendkosten voor zijn rekening? Het verschil is in ieder geval om van te schrikken! Ik heb trouwens al eerder bij hen besteld, en ik ben bijzonder tevreden. Waarmee ik overigens niet wil impliceren dat de Nederlandse webshops minder van kwaliteit zijn ... als ik al ergens over klaag, dan is het PostNL!
wii4all Posted July 31, 2013 Posted July 31, 2013 Inderdaad de post zag het aantal brieven en kaarten teruglopen en het aantal pakketjes stijgen, dus dachten ze laten we het veel duurder maken. Het is tegenwoordig niet eens meer interessant om bijv een boek door te verkopen vanwege de hoge verzendkosten.
Marcel Posted July 31, 2013 Posted July 31, 2013 De post is hier zo duur, ook alternatieven als DHL zijn niet echt goedkoop te noemen. Even een pakketje naar de USA sturen laat je wel uit je hoofd: 17 euro nogwat!
Shaggy Posted July 31, 2013 Posted July 31, 2013 Ik laat soms bepaalde dingen uit de US komen die ik dan nog goedkoper hier heb dan als ik ze in NL bestel ( als ze al te vinden zijn... ) Maar je moet goed opletten want ook in de US zijn de verzendkosten vaak natte vingerwerk. Was aan het kijken voor wat exotisch hout voor handvat te maken. Hout prima betaalbaar ( formaatje 150mm x 40m x 50mm oid, geen balken ) en dan vragen sommigen gewoon 35 dollar verzendkosten... Maar hier is het idd ook bezopen. Je ziet wel vaker winkels die of 50% van de kosten voor rekening nemen, of alle verzendkosten boven een bepaald bedrag. En sommige grote tenten in bijv. elektronica bezorgen alles gratis om maar concurrerend te kunnen zijn. Goed rondkijken is vaak lonend bij aankoop via internet. Bij zelf verzenden is het gewoon balen dat de prijzen zijn wat ze zijn...
marzman Posted July 31, 2013 Posted July 31, 2013 DHL4U voor 4 euro kan interessant zijn, winkeliers zullen het misschien niet snel aanbieden omdat ze pakketjes moeten wegbrengen (hoewel dat misschien ook juist weer voordelen heeft) en je moet zelf het pakketje ook op gaan halen bij het dichtsbijzijnde servicepunt.
Johan Posted July 31, 2013 Author Posted July 31, 2013 DHL4U voor 4 euro kan interessant zijn, winkeliers zullen het misschien niet snel aanbieden omdat ze pakketjes moeten wegbrengen (hoewel dat misschien ook juist weer voordelen heeft) en je moet zelf het pakketje ook op gaan halen bij het dichtsbijzijnde servicepunt. Dan nog ... een pakje vanuit de UK kost me nog geen 2,50! En dan wordt het bij me thuis afgeleverd. Hetzij Connaught neemt een deel van de verzendkosten op zich, hetzij worden we in Nederland genaaid. (in ieder geval is dit erg slecht voor de concurrentiepositie van de Nederlandse Webwinkels)
SlaadjeBla Posted July 31, 2013 Posted July 31, 2013 Of dingen uit China. Dan kost het product nog geen euro en dan heb je nog Free Shipping ook! Dat dat uit kan!?
talibeard Posted August 4, 2013 Posted August 4, 2013 Tot een jaar geleden of zo had PostNL nog een goedkoper alternatief voor pakketjes onder de 500 gram waardoor je voor minder dan een tientje iets naar het buitenland kon sturen. Ik heb daar vaak gebruik van gemaakt om te ruilen of te PIFfen met/naar B&B-leden. Met het huidige tarief krab ik me eerst nog achter de oren voor ik ergens aan begin; de lol is er echt af zo.
Marcel Posted August 4, 2013 Posted August 4, 2013 Buiten de EU ben je al 17 euro nogwat kwijt voor een pakketje, dat is echt te bezopen als je ziet wat er in andere landen voor betaald wordt.
ShockWave_Omega Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 En dat is dan nog buiten het feit dat je pakketje behandeld en verdeeld wordt door de complete jostiband. Die mannen kunnen niet eens meer lezen of nemen de moeite er niet voor..
marzman Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 17 euro is veel inderdaad, in Belgie kost het nog meer.
Marcel Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Serieus? Ik dacht dat Nederland een van de hoogste posttarieven had, maar het kan dus nog erger.
Johan Posted August 5, 2013 Author Posted August 5, 2013 En dat is dan nog buiten het feit dat je pakketje behandeld en verdeeld wordt door de complete jostiband. Die mannen kunnen niet eens meer lezen of nemen de moeite er niet voor.. Vind je het gek met hun "salaris" en arbeidsvoorwaarden (ik durf ze haast niet zo te noemen)? If you pay peanuts, you'll get monkeys. Pakketbezorger bij PostNL word je tegenwoordig alleen nog maar als je echt geen alternatief hebt.
ShockWave_Omega Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Vroeger was het nog ga bij de post werken dan heb je altijd vastigheid Werken voor de overheid.. ja dan heb je altijd een baan. Mijn schoonmoeder blijft soms nog vast houden aan die oude spreuken (vooral als ik weer eens geen werk heb..) Ach ja weet je wat het is iedereen heeft het moeilijk .. je moet steeds meer betalen om b.v. te mogen blijven wonen waar je woont. Eten drinken enz wordt er ook niet goedkoper op.. Het is echt niet alleen zo voor de postbodes. Wij mogen ook blij zijn als we wat geld overhouden aan het eind/begin van de maand. Voor mij ligt de grootste kostenpost in het reizen naar het werk. +/- 150 Km per dag. En nee ik heb geen lease/bedrijfswagen.. ik rijdt rond in een 700 euro kostende VW met meer roest dan chroomwerk. En elke week verdubbelt mijn wagen in prijs als ik hem weer moet volgooien met veelste dure diesel..
marzman Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Serieus? Ik dacht dat Nederland een van de hoogste posttarieven had, maar het kan dus nog erger. Ja, ik ben er een maandje geleden speciaal voor naar Nederland gereden , ik weet het niet meer precies maar volgens mij was ik 25 euro per pakketje kwijt (en dat voor een waarde van 20 euro in het doosje). Heb het nog proberen plaat te slaan en in een enveloppe te stoppen maar het poste niet in daat maatding wat bij de postkantoren staat
Johan Posted August 5, 2013 Author Posted August 5, 2013 Voor mij ligt de grootste kostenpost in het reizen naar het werk. +/- 150 Km per dag. En nee ik heb geen lease/bedrijfswagen.. ik rijdt rond in een 700 euro kostende VW met meer roest dan chroomwerk. En elke week verdubbelt mijn wagen in prijs als ik hem weer moet volgooien met veelste dure diesel.. Krijg je ook geen reiskostenvergoeding dan? Ik krijg een bedrag voor woonwerk- en voor zakelijk verkeer. Daar kan ik in ieder geval een motorfiets (niet te duur en niet te nieuw) van rijden.
ShockWave_Omega Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Ja ik krijg een vergoeding waar ik 2x een volle tank van heb. Helaas moet ik 4x in de maand zeker wel tanken. Ik heb helaas geen motorrijbewijs en ook even het geld dus niet voor om dat te halen.
Johan Posted August 5, 2013 Author Posted August 5, 2013 Ja ik krijg een vergoeding waar ik 2x een volle tank van heb. Helaas moet ik 4x in de maand zeker wel tanken. Ik heb helaas geen motorrijbewijs en ook even het geld dus niet voor om dat te halen. Onderhandelen met je baas dus. Je reiskostenvergoeding zou toch in ieder geval de brandstofkosten moeten dekken. Met een diesel schat ik dat die zo'n 8 ct/km zijn, en een béétje werkgever vergoedt nog steeds 19 ct/km (is nog een schijntje).
ShockWave_Omega Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Mwa mijn werkgever vindt dat ik met 134 euro in de maand rond kan komen op diesel en magische feeënstof.. Dat bedrag is trouwens fixed en hebben alle mensen of ze nou 20km hier vandaan zitten of 75km.
Johan Posted August 5, 2013 Author Posted August 5, 2013 Mwa mijn werkgever vindt dat ik met 134 euro in de maand rond kan komen op diesel en magische feeënstof.. Dat bedrag is trouwens fixed en hebben alle mensen of ze nou 20km hier vandaan zitten of 75km. Tja, dat had ik nooit geaccepteerd. Maar inmiddels dwalen we wel erg af van het onderwerp!
VROEM Posted September 9, 2013 Posted September 9, 2013 Dat is dan wel van Kiala punt naar Kiala punt! En niet te vergeten; het duurt vaak een paar dagen voor het binnen is. PostNL mag dan (ook bij mij) wel negatief in de picture staan, maar hier in de regio gaat het prima. Daarbij hebben we een zeer vriendelijke (Turkse) jongen die de pakketjes nu standaard zelfs bij de buren afgeeft of (als ik 'm in het dorp tegenkom) al seint met zijn lichten Dan betaal ik wel 6,75
Treb Posted September 9, 2013 Posted September 9, 2013 Connaught stopt kleine dingen zoals 10x 10 scheermesjes gewoon in een bubbeltjesenvelop i.p.v. in een duur pakket zoals Nederlandse webshops dat doen. Scheelt enorm in de verzendkosten, zeker voor klein spul. Connaught kan ik mede daarom warm aanbevelen. De webshop ziet er niet echt gelikt uit maar werkt uitstekend!
Johan Posted September 10, 2013 Author Posted September 10, 2013 Ik heb net een pakje naar de VS verzonden als brief. Dat kostte me 3 euro. Als pakketje was het onbetaalbaar geweest! Dus wil je besparen op verzendkosten; verstuur dan zoveel mogelijk per brief, b.v. in een bubbeltjesenvelope. Natuurlijk gaat dat niet op bij kwetsbare spullen, maar scheermesjes etc. zijn prima zo te versturen.
superbaard Posted January 7, 2014 Posted January 7, 2014 Hier in NL is alles duur. Kijk maar eens wat een pakje 100 Astra's hier in NL kost. 18 euro. In het buitenland kan je het veel goedkoper krijgen. Ik bestel vaak dingen uit het buitenland. Laatst nog een apparaat uit Duitsland gekocht. Daar koste dat ding 86 (incl. BTW) euro, hier in Nederland 145 euro (excl. BTW). De verzendkosten waren gewoon 8 euro, en als ik het hier zou bestellen dan was ik 12 euro kwijt aan verzendkosten.
Recommended Posts