Jump to content

Colonel Conk

KugelFanger

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik wil al een tijdje Colonel Conk zepen kopen. En ik kan eigenlijk vrij weinig reviews vinden, ook hier.

Zie de link hieronder

http://www.amazon.com/gp/product/B0071B7XCO/ref=s9_psimh_gw_p194_d0_i1?pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=desktop-1&pf_rd_r=04KZ5K4Z9PMXJFTN0A87&pf_rd_t=36701&pf_rd_p=2079475242&pf_rd_i=desktop

Mijn vraag is hebben mensen hier al ervaring met deze zeep, zo ja hoe goed/slecht vinden jullie deze zeep?

Ik heb Col. Conk jaren terug wel eens geprobeerd (weet echt niet meer welk smaakje maar denk amber) maar vond het samen met de qua eigenschappen goed vergelijkbare Vanderhagen deluxe niet erg geweldig en in gebruik (zelfs voor Amerikaanse prijzen) erg duur omdat ik met de 70 gram nog geen 25 scheerbeurten kon doen. Er zijn echter ook nogal wat liefhebbers voor dus als je redelijk goedkoop iets naar Nederland kunt halen zou ik het gewoon proberen.

De zeep schuimt overigens wel makkelijk op en irriteerde niet maar bestaat voornamelijk uit SLES (of SLS) en die wil ik in mijn shampoo ook al niet.... ;)

Edited by Guest

Ik heb bij Paul de amandel zeep weggehaald. Geur was wel prettig echter de zeep vond ik zeer middelmatig. Redelijk snel schuim maar te weinig verzorgend.

Op veel forems komt dit merk Daarnaast vaak naar voren als er gevraagd wordt naar de zepen die je het minst bevallen.

Ik heb de Bay Rum variant gehad. Nou is dat al een type geur waar ik niet heel dol op blijk te zijn, qua scheer eigenschappen vond ik het ook tegenvallen. De zeep schuimde erg makkelijk maar ik vond het schuim niet heel stabiel en erg bubbelen. De glij eigenschappen vond ik overigens wel goed.

Heb ooit een glycerine-achtige variant gehad, weet niet meer welke geur. Het was naast de groene Proraso een absolute no-go, vergeleken met de mate waarin ik er schuim van kreeg, de geur en de standvastigheid van het schuim.

Ik heb wel eens zepen sterker aangeraden!

Ik heb het Volgensmij ook over de glycerine variant, ze schijnen ook een crème te hebben maar die kan ik heel slecht vinden.