Snuff Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 In de loop der tijd al veel borstels geprobeerd, in bulb en fan vorm maar ben aan het overwegen om een keer een flat top borstel aan te schaffen. Zijn er nog mensen op het forum die ervaring hebben met deze kopvorm dan hoor ik het graag. Er is weinig te krijgen op dit gebied, eigenlijk ben je beperkt tot Shavemac en Vie-Long. De Vie-Long valt voor mij af. Heb wel al lang geleden een flat top gebruikt en was er toen wel van verbaast hoe makkelijk deze zeep laad en schuim maakt, het is wel een speciaal gevoel op je gezicht. Ook als je niet over dergelijke borstel beschikt of er nooit eentje hebt gebruikt mag je best je mening erover kwijt in dit draadje. Ik voorzie veel bah's qua uitzicht
Hanskoning Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Ik heb geen ervaring (behalve met onze gezamenlijke Muhle synthetic ) met een dergelijke vorm. Zeep laden lijkt me gemakkelijker doordat alle haren zeep oppakken. Bij het kopsoppen gebruik ik de schilderbeweging en dan lijkt me een afgeronde loft prettiger in het gebruik. Hoewel ik heb een groot hoofd en misschien is dan een vlakke kop wel handiger in gebruik!
Marcel Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Mijn recent aangeschafte Vie Long Epsilon paardenhaar houdt qua vorm het midden tussen een fan shape en flat shape zoals hierboven afgebeeld. Helemaal plat lijkt mij niet erg prettig en bovendien heb je dan een erg brede knot nodig om nog wat ruggengraat over te houden.