Jump to content

Personna precision blades made in the Gr. Britain

caliban

Recommended Posts

Kwam onderstaande dubbelzijdige mesjes tegen op de rommelmarkt. Kon ze voor de 2,5 euro niet laten liggen.

personna_precision_blades_purple.JPGIk ken personna alleen van de US en Israelische makelaardij. Hier staat op dat ze gemaakt zijn in engeland.

Ik kan er weinig tot niks over vinden. Zelfs foto's van de verpakking kan ik niet vinden. :(:?

Iemand bekend met deze, en heeft misschien meer info.

Wat het ook Is, het lijkt me geen DE mesje, de inkepingen daarvan zijn anders. Ook de verhoudingen lijken anders, wat meer gedrongen, dan een DE mesje.

HMMMM had al zo'n voorgevoel dat wel eens geen DE mesjes konden zijn, gezien ik er niks over kan vinden.

personna_precision_blades_1.JPG

personna_precision_blades_2.JPG

Effies voorzichtig het doosje open gemaakt, kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen.

Mij lijken het geen snorren mesjes te zijn, deze ze te groot voor. Aan de andere kant vond ik de tekst "Hollow Ground".

Dit kan je wel vinden, in allerlei oude reclames wordt die term genoemd. Ze zouden beter werken als de normale De mesjes. Maar of deze daar dan ook bij horen weet ik nog niet zeker. Oja de jaar tallen die ik tegen kom zitten tussen de 1940 en 1950.

Ik ga het wel vinden wat deze precies zijn. ;)

De hollow ground mesjes werken niet beter als gewone naar mijn bescheiden mening. Succes met je zoektocht.

Bemerk hier een teken van herkenning. Snuff ooit gebruikt deze mesjes?

Kun je een foto maken van dit mesje en een gewoon de-mesje?

Astra_Personna.JPG

En ik heb ze in een chinese Gillette en de Rocket HD gepast, en ze passen gewoon.