Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zo ... lekker vage titel ...

Al geruime tijd ben ik op het "open comb" spoor, bevalt me uitstekend.

Intussen ben ik vriendjes geworden met de vintage Gillette NEWs, New Improved, Old Types ...

Scheren volgens mij hartstikke fijn allemaal.

Heb (in een nog niet zo grijs verleden) m'n OC Pearl van de hand gedaan, en verwacht binnenkort een

iKon ShaveCraft 103 "open comb" scheerkop voor m'n verjaardag ...

Vraag is: wat nu verder ?

Zal ik weer een Pearl OC aanschaffen, of een Fatip, of een R41 ?

Een ATT krabber met R2 scheerkop lijkt me ook wel wat ...

Laat eens iets weten - wat mij betreft is niets te gek... :lol:

Posted

Mijn voorstel:

1 - Muhle R41

2 - Fatip Grande / Piccolo

Posted

Mocht je in de buurt zijn, mag je ze alle 3 proberen. :)

Posted

Zijn ze aggressief? nee!, als je met aandacht scheert, zijn ze gewoon erg effectief. ;)

Posted

Ik woon in het mooie Brabantse land, Gusto, en jij ?

Ik woon in Veldhoven, bij Eindhoven, of: zoals wij Veldhovenaren plegen te zeggen: Eindhoven is een

voorstadje van Veldhoven ...

Als je dus ergens in de Kempen woont, kom ik graag een krabbertje met het Smartje bij je ophalen ... :lol:

Posted

Ik woon in het mooie stadje Haarlem. :)

Posted

Ben het eens met Gusto, De R41 is iets effectiever als de Fatip. Moet nog even kijken thuis, wat het werkelijke verschil is tussen de 2011 en 2015 R41, maar zo gezegd is de R41 2015 ook happiger dan de Fatip op mijn velletje. Ik ben wel erg gecharmeerd van de Grande, vanwege het wat dikkere handvat. Ongeveer Tech Fathandle.

Posted

Wel nee, alles in dit landje is dichtbij :lol:

Posted
Een ATT krabber met R2 scheerkop lijkt me ook wel wat ...

Laat eens iets weten - wat mij betreft is niets te gek... :lol:

ATT S2 open kam slant. Zeer effectief en voelt helemaal niet agressief aan. Is trouwens gebaseerd op de R2 (die ik toch minder vond).

Posted

Gillette Sheraton/Senator, Gillette Aristocrat #15, Gillette Popular, Barbasol Floating Head, Eclipse Red Ring.

Allemaal mooi open kam of semi open kam spul, helaas ook allemaal prijzig wegens verzamelaars en hun malle gedrag.

Posted
Zijn die jongens niet een beetje te agressief voor mij ?

Of kan ik die, als ik vriendjes ben met de Gillette Old Type , ook wel aan ?

Ik heb zelf het nieuwe model R41 2013 model.

Maar deze zijn zeer zeker niet te agressief, een scheermes is nooit "te" agressief mits je hem goed behandeld. Daar komt natuurlijk een grote dosis UEKAZ bij natuurlijk. maar over het algemeen als je goed omgaat met de R41 geeft ie naar mijn mening een heel goed/glad resultaat.

Ben het eens met Gusto, De R41 is iets effectiever als de Fatip. Moet nog even kijken thuis, wat het werkelijke verschil is tussen de 2011 en 2015 R41, maar zo gezegd is de R41 2015 ook happiger dan de Fatip op mijn velletje. Ik ben wel erg gecharmeerd van de Grande, vanwege het wat dikkere handvat. Ongeveer Tech Fathandle.

Dat wil ik zelf ook nog een keer naar kijken ben nog half half opzoek naar het oude 2011 model.

http://shavenook.com/showthread.php?tid=13019 hier staat nog wat info van de afmetingen

Posted

Ik kan zelf echt geen vrienden worden met agressieve open kam krabbers. De Pearl was mij al te veel. Twee vintage open kam krabbers die ik had waren ook niet echt vriendelijk voor mijn huid.

Waar ik het wel goed mee kan vinden als liefhebber van milde krabbers:

Merkur 11c

Gillette Single Ring

Beide milde open kam krabbers die voor mij effectief, maar toch comfortabel scheren.

Posted

Veldhoven - 's-Hertogenbosch is dichtbij, ook met een Smart...

Van de voorgestelde krabbers heb ik er wel een aantal. Mocht je er enkele willen uitproberen, stuur me een persoonlijk bericht.

Posted

Ik heb ook de Fattip en een R101 welke dezelfde kop heeft als de R41 dus als je in de buurt van Rotterdam bent miet jevnaar even een PM sturen, kan je ze even proberen (heb ook nog de Roedter);)

Posted

Ik heb zelf de Fatip piccolo. Een erg fijn effectief krabbertje. Wel heb ik gemerkt dat je goed je aandacht erbij moet houden, want dat kleintje kan flink bijten.

Posted

Heb zelf de Fatip grande Dorato (gegarandeerde gespreksstof) en vind prijs/fun/scheerresultaatverhouding erg hoog scoren.

Posted

Zoals ik snel kan vinden is het handvat van de Grande langer (77 mm vs 70 mm) en is de piccolo zwaarder doordat het handvat massief is (hol bij de grande), 72 gram vs 65 gram.

Geen grote verschillen.

image.jpeg.15a18eaf1cd8d419a2fd66d6d9995bbf.jpeg

Posted

Aha - 77 mm is nog steeds wat kort naar mijn smaak, maar vooruit ... :)

En hoe zit 't met de schroefdraad ? Gewoon M5, net als alle andere (3-piece) moderne krabbers ?