Jan Zoethout Posted September 19, 2015 Posted September 19, 2015 Dit kwastje is gemaakt met 1 van de handvatjes van "Zeven scheerkwasthandvatjes": Dit keer de middelste van 't stel, houtsoort is weer laurier. Het borstelkopje is van Muehle, silver tip fibre (= pur tech), ringmaat 22 mm. Net als bij "Nieuw kwastje (15) was het gat van het handvatje precies op maat - het borstelkopje paste er "zuigend" in. Het verder afmaken leek dus, net als bij het vorige kwastje, wat saai ..... maar .... Doordat het borstelkopje zo mooi pas was, had ik door de epoxy op de wanden van het gat een soort luchtgeveerde cylinder gemaakt - als ik de borstelkop naar de bodem duwde, kwam 'ie uit zichzelf weer terug ... Er moest dus in allerijl een oplossing komen: Inderdaad weer de "truc met het "tuigje"" - alleen moest het blikje onder de kwast voor wat extra "trekkracht" zorgen Enfin, na een etmaal uitharden van de epoxy was ook dit kwastje weer klaar voor gebruik: Maten: taille 22 mm, hoogte borstelkop 48 mm. Denk dat ik nu een pauze inlas met het maken van kwastjes - het begint verdacht op werken te lijken ...
Snuff Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Netjes gedaan! Je plotse gebrek aan werklust maakt wel dat wij moeten wachten op de foto's van de andere onafgewerkte borstels hé!
Jan Zoethout Posted September 21, 2015 Author Posted September 21, 2015 Netjes gedaan! Je plotse gebrek aan werklust maakt wel dat wij moeten wachten op de foto's van de andere onafgewerkte borstels hé! Nee ... ik stel de pret nog wat uit, zodat het nog leuker wordt ...
KugelFanger Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 Netjes gedaan! Je plotse gebrek aan werklust maakt wel dat wij moeten wachten op de foto's van de andere onafgewerkte borstels hé! Spanning opbouwen
Jan Zoethout Posted September 21, 2015 Author Posted September 21, 2015 Maar .. het bloed kruipt waar 't niet gaan kan ... "Nieuw kwastje (17)" staat op stapel ...
Recommended Posts