PKRussel Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Hoi, Op Tweakers wilde ik me aanmelden voor een beginnersset van Diqiu-Long. Echter ging het zo hard dat de Chinese krabbers al op waren. Kreeg toen een pm dat op het nieuwe forum ShavingSociety.nl een inkoopactie werd gehouden. Dus me aangemeld en meegedaan. Ondertussen probeerde ik het scheren aangenamer te maken met een krabber. Dus een kwast gekocht op eBay van Frank Shaving. Bij de drogist Palmolive scheercreme en aluin gehaald. Mezelf aangeleerd om te preppen, Kyle's prep vind ik erg fijn. Afgelopen weekend las ik dat er vertraging zit in de levering van de Chinese krabber. Aangezien m'n cartridges bijna op zijn, vond ik het toch zonde om een nieuwe pak te halen. Dus naar ShaveAndMore gegaan en een Edwin Jagger krabber besteld. Uiteraard een giftset gekozen, zodat ik wat nieuwe zeepjes uit kan proberen. De befaamde Prosaro zeep en splash besteld. En een Astra mesje, had hier ook veel goede verhalen over gehoord. Gisteren kwam m'n bestelling dus binnen. S&M had er 2 samples TOB zeepjes bijgedaan. Heb dus voorlopig voldoende zeep Dus gisteravond maar meteen gaan scheren. Douchen, Kyle's prep. Toch maar m'n vertrouwde Palmolive zeep gebruikt. En met bibberende knieen wezen scheren met de Astra mesjes. Het viel mee, had een bloedbad verwacht. Maar helemaal niks, geen sneetje niks. Aluin, wow bijna geen tintelingen. De splash gebruikt. Wow wat een verfrissing. Heel anders dan Osage Rub, wat subtieler. Maar tijdens de splash voelde ik nogal veel stoppels. Mmhhh toch verkeerd geschoren, misschien meer rekening houden met de 45 graden hoek. Vanochtend wilde ik natuurlijk ene herkansing. Dit keer de Proraso zeepje gebruikt. Erg lekker. Weer geschoren, dit keer extra op de hoek lettend. Verdomme weer een slechte scheerbeurt. Mesje open gedraaid om het mesje zelf te controleren. Dit zag er goed uit. Mmmhhh heb ik het kop er wel goed opgedaan en niet ondersteboven? Nou kop omgedraaid en vastgeschroefd. Ziet er wel beter uit. Mesje rust nu niet direct op het kop. Tweede pass. Ahhh beter. Het is wat schoner. Met cartridge krijg ik het schoner, maar voor nu ben ik tevrden. Morgen weer een dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Hoewel je hier alweer een maand actief bent: uiteraard welkom! Had je nou echt de onderkant van de kop verkeerd zitten? Dat je niet meteen super resultaten haalt is heel gewoon hoor. Het duurt even voordat je de slag te pakken hebt, daarna wil je, als het goed is, niet meer anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKRussel Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Had je nou echt de onderkant van de kop verkeerd zitten? Volgens mij wel. De kartel gedeelte zat de eerste keer niet op het mesje. Daarna ging er wat meer van af. Mesje zit nu ook niet meer direct op het plaatje nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShockWave_Omega Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Mja Welkom dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Hallo PKRussel, Welkom op het forum en veel succes, maar vooral ook plezier, met het DE scheren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Welkom hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Welkom =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Welkom, al ben je er inderdaad al een tijdje Die EJ is sowieso een fijne degelijke krabber, iets heel anders als die Chinese Gillette. Die Chinese Gillette zou je wel kunnen gebruiken om je te scheren als je weinig tijd hebt. Door het lage gewicht kan ik me er veel sneller mee scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Hallo PKRussel, Welkom hier en veel plezier hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Welkom PKRussel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Welkom PK en heel veel plezier op het forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts