Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Hanskoning

Maggard Orange Menthol zeep

Aanbevolen reacties

N.a.v. een foto in mijn welkomsttopic gaf Snuff aan er dat enkele zepen hier minder gekend zijn en dat een impressie wel op prijs gesteld zal worden.

Nu is een recentie natuurlijk zeer subjectief. Daarom is het van belang om vooraf te weten dat ik gecharmeerd ben van zepen/cremes met een sterkere geur en een groot liefhebber van stevige mentholzepen.

Daarbij is door een chronische ziekte mijn huidconditie zeer wisselend en kan een gelijke zeep/creme bij elke scheerbeurt weer totaal verschillende reacties oproepen.

Dat gezegd hebbende wil ik hierbij de zeep voorstellen die ik in mijn eerste hier geposte STOD gebruik heb namelijk de Maggard Orange Menthol zeep.

cc8e7c5fa2ad62b614f4cc1b88948b4e.jpg

De verpakking:

De zeep komt in een plastic bakje met een grote diameter wat als voordeel heeft dat elke borstel ruim zijn weg hierin kan vinden. En plastic is veilig, hoe ik dit bedoel? Laat maar eens een Meissner -glazen- pot creme in de badkamer uit je handen vallen dan waardeer je plastic pot weer.

De Geur:

In de geuromschrijving van Maggard staat "Sweet Orange", dit deed mij denken aan de geur van de bekende TFS zeep Barba Gialla. Wel om kort te gaan, de geur is absoluut niet zo zoetig maar heeft een bittere toon in zich. Wel sinaasappel maar m.i. duidelijk ook de geur van de schil zoals die vrijkomt als je hem pelt. De geur blijft ook in het schuim aanwezig en bij elke pass komt hij goed naar boven.

De menthol geur daarentegen is niet waarneembaar.

Het is verders een simpele sinaasappel geur die ook na het opschuimen verder geen andere geuren meer vrijgeeft.

Het schuim:

De zeep zit qua hardheid iets boven Proraso, en laat zich zeer gemakkelijk tot een heerlijk schuim opkloppen waarbij de borstelkeuze niet van invloed is. Wel is de zeep dorstiger wat als voordeel hebt dat je zelf de mate van bescherming en glijdvermogen tijdens het scheerproces kan bepalen door meer water toe te voegen.

De zeep maakt de haren goed zacht en zorgt ervoor dat het mes rustig over de huid kan glijden.

De menthol is zeer licht waarneembaar tijdens de scheerbeurt.(let op: ik hou van sterke menthol zepen) Het is hetzelfde gevoel dat b.v. Lea en I Coloniali Mango in zich hebben, prettig op een warme dag maar absoluut niet vriezend.

Het huidgevoel:

De zeep laat een goed gevoel op de huid achter ik kwalificeer hem als gemiddeld. Hij droogt niet uit maar ik ken zepen die je met een beter gevoel na het scheren achterlaten.

De ingredienten:

De zeep wordt voor Maggard geproduceerd door "Trough the fire fine graft" de ingredienten worden op de verpakking vermeld en zijn:

bc3d13faf6c05c0b05bb0bd9ff394d27.jpg

Opnieuw aanschaffen:

Ik heb in de loop van jaren vele diverse Amerikaanse zepen aangeschaft. Met de huidige dollar koers koop ik alleen nog die zepen die ik onweerstaanbaar vind en daar hoort deze niet bij.

De geur is te eenvoudig, het menthol niveau te laag en de post shave eigenschappen op een gemiddeld niveau.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

leuke recensie, denk inderdaad dat niet veel mensen deze gebruiken in de groep. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel fijne beperkte set ingrediënten.

Dank voor de review.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondanks dat ik geen menthol fanaat ben toch bedankt voor de uitgebreide review!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Gusto

Leuke review, maar deze zeep komt er hier niet in. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Gusto

Aan de andere kant, maken dit soort reviews de keuze voor nieuwe producten, wel steeds makkelijker. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelf ben ik helemaal dol op sinaasappelen geuren in een scheercreme, maar of of ik het met menthol er in ook nog lekker vind, denk ik dat ik deze aan mij voorbij laat gaan.

Maar toch bedankt voor je mooie revieuw !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuke review. Ik ken deze zeep helemaal niet. Altijd leuk om iets te lezen over een zeep die je niet/nauwelijks kent. Wat heb je nog meer in petto? ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Leuke review. Ik ken deze zeep helemaal niet. Altijd leuk om iets te lezen over een zeep die je niet/nauwelijks kent. Wat heb je nog meer in petto? ;)

Ooh, dat valt wel mee, vergeleken bij sommige leden hier is mijn zeepvoorraad maar bescheiden.

Naast de al besproken zepen alhier, kan ik alleen nog maar de zepen van Portus Cale (fantastisch!), Queen Charlotte (mijn persoonlijke favoriet), Nancy Soap (goed), Strop Shoppe (zeer goed), Art of Shaving (net opgemaakt) en Wickham soap (goed) beschrijven.

Wat ik trouwens graag doe dus bedankt voor je positieve reactie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Naast de al besproken zepen alhier, kan ik alleen nog maar de zepen van Portus Cale (fantastisch!), Queen Charlotte (mijn persoonlijke favoriet), Nancy Soap (goed), Strop Shoppe (zeer goed), Art of Shaving (net opgemaakt) en Wickham soap (goed) beschrijven.

je zou mij (en vele anderen vermoed ik) een plezier doen met een beschrijving van hoe je bovenstaande zepen vind, voor al de Portus en Charlotte die ik niet ken. Hoeft niet meteen maar in de toekomst als je er eens tijd en zin in hebt. Alvast bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Gusto

Ook voor mij allemaal onbekende zepen, ik kijk uit naar een review van deze. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef op 21-9-2015 om 11:19:

Ooh, dat valt wel mee, vergeleken bij sommige leden hier is mijn zeepvoorraad maar bescheiden.

Wat ik trouwens graag doe dus bedankt voor je positieve reactie.

Wat kan er toch veel veranderen in 2,5 jaar tijd :-)

• Vind ik leuk 4
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien toen iets te bescheiden in het begin van mijn lidmaatschap? 9_9

Zoals ik nog steeds ben trouwens. :5a24cf60e0789_EmojiSmiley-85:

• Vind ik leuk 2
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.