Dr.Paranoid! Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Verder van hier: viewtopic.php?f=25&p=95786#p95786 Er word hier geen off-topic getolereerd en dit topic is bedoeld om puur te kijken wat we kunnen verbeteren / toevoegen om de activiteit omhoog te krikken. Kom maar op met de suggesties
talibeard Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 We hebben het in dat andere draadje al gehad over een andere/extra manier om recensies te bundelen. Hier hoe ik dat graag zou zien: Een apart gedeelte waar per productgroep een alfabetisch toegankelijke database met uitsluitend recensies zou zijn, zonder het commentaar dat er nu bij gegeven wordt; uitsluitend een bundeling van reviews per product dus. Als er dan ook nog volgens bepaalde criteria gewaardeerd zou worden aangevuld met een verhalend verslagje dan krijg je in de loop van de tijd een mooi referentiekader van alles op scheergebied. Van een hele andere orde is het volgende; ik kan sinds het forum vernieuwd is niet meer zien of ik al gereageerd heb in een draadje voor ik het eerst open en doorneem. Zie ik iets over het hoofd en zo niet; zou het dan mogelijk zijn om weer (zoals voorheen) een symbooltje toe te voegen waarin ik wel kan zien of ik al een reactie heb gegeven voor ik het draadje open?
Noud Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Een apart gedeelte waar per productgroep een alfabetisch toegankelijke database met uitsluitend recensies zou zijn, zonder het commentaar dat er nu bij gegeven wordt; uitsluitend een bundeling van reviews per product dus. Als er dan ook nog volgens bepaalde criteria gewaardeerd zou worden aangevuld met een verhalend verslagje dan krijg je in de loop van de tijd een mooi referentiekader van alles op scheergebied. +1
timmert26 Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Ik vind het idee van talibeard goed, misschien in de soort trant waarin tweakers de beoordelingen van technologie producten doet, om een soort gelijk systeem te implementeren voor scheergerei.
Snuff Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Een heel mooi systeem vind ik zoals de Shavenook toepast, bijvoorbeeld zoals hier bij de review van Baume scheercreme. En dan echt alle er niets aan toevoegende reacties daarop verwijderen?
Snowmiss Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Van een hele andere orde is het volgende; ik kan sinds het forum vernieuwd is niet meer zien of ik al gereageerd heb in een draadje voor ik het eerst open en doorneem. Zie ik iets over het hoofd en zo niet; zou het dan mogelijk zijn om weer (zoals voorheen) een symbooltje toe te voegen waarin ik wel kan zien of ik al een reactie heb gegeven voor ik het draadje open? Deze mis ik ook!
Barbiere di Figaro Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Goed voorstel van talibeard. De criteria per product kunnen mooi ontleend worden aan andere fora, voor zo ver we dat hier niet zelf ook al lang bedacht en ontwikkeld hebben. Hoop dat er dan ook plaats gaat komen voor onze eigen mooie criteria, zoals vergevingsgezindheid bij scheermesjes!
marco Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Of een criterium met selectievakjes: Verkrijgbaar bij BdF: Ja [ x ] Nee [ ]
Barbiere di Figaro Posted September 19, 2015 Posted September 19, 2015 Ja, leuk Marco! Zodat wij ook direct weer input krijgen voor wat we nog meer moeten inkopen.
efsk Posted September 19, 2015 Posted September 19, 2015 Van een hele andere orde is het volgende; ik kan sinds het forum vernieuwd is niet meer zien of ik al gereageerd heb in een draadje voor ik het eerst open en doorneem. Zie ik iets over het hoofd en zo niet; zou het dan mogelijk zijn om weer (zoals voorheen) een symbooltje toe te voegen waarin ik wel kan zien of ik al een reactie heb gegeven voor ik het draadje open? Deze mis ik ook! Deze mis ik ook. En wat ook handig zou zijn is als het knopje "ga naar laatste bericht in een draadje" vervangen wordt door "ga naar eerste ongelezen bericht in een draadje".
Guest Gusto Posted September 19, 2015 Posted September 19, 2015 Van een hele andere orde is het volgende; ik kan sinds het forum vernieuwd is niet meer zien of ik al gereageerd heb in een draadje voor ik het eerst open en doorneem. Zie ik iets over het hoofd en zo niet; zou het dan mogelijk zijn om weer (zoals voorheen) een symbooltje toe te voegen waarin ik wel kan zien of ik al een reactie heb gegeven voor ik het draadje open? Deze mis ik ook! Deze mis ik ook. En wat ook handig zou zijn is als het knopje "ga naar laatste bericht in een draadje" vervangen wordt door "ga naar eerste ongelezen bericht in een draadje". Beide goede opties!
marco Posted September 19, 2015 Posted September 19, 2015 Ja, leuk Marco! Zodat wij ook direct weer input krijgen voor wat we nog meer moeten inkopen. Dan zou er eigenlijk een script moeten draaien dat bij selectie van "nee" een bericht naar jullie stuurt.
Snuff Posted September 19, 2015 Posted September 19, 2015 En wat ook handig zou zijn is als het knopje "ga naar laatste bericht in een draadje" vervangen wordt door "ga naar eerste ongelezen bericht in een draadje". Dat is toch zo? Althans bij mij. Af en toe heb ik wel dat ik terecht kom op een pagina die ik al gelezen had. (bijvoorbeeld op pagina 13 terwijl ik eigenlijk al tot onderaan pagina 14 had gelezen de vorige keer.
FairArie Posted September 19, 2015 Posted September 19, 2015 Als verbetering zou ik graag de "snelle link" voor nieuwe berichten standaard in de kopregel willen zien. Bijvoorbeeld rechts naast de "FAQ" of links van "Notificaties". Edit: is het mogelijk om externe links in een nieuw tabblad te laten openen?
KugelFanger Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Hey en zo'n Wiki dan net zoals B&B dat hebben? Dan niet voor ons maar voor mensen die net beginnend zijn, ook zouden er dingen vanuit de doe het zelf sectie bij kunnen komen. brengt waarschijnlijk toch weer mensen lang die misschien blijven hangen
Loei Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 Wellicht wat onhaalbaar voor dit forum. Maar zoals Tweakers de pricewatch heeft zou het natuurlijk geweldig zijn om dat ook voor scheergerelateerde producten te doen. Waarschijnlijk niet haalbaar, maar zou een onderdeel van dat systeem mogelijk zijn?
marzman Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 Ik denk dat dit inderdaad niet haalbaar is, Dr Paranoid maakt alle aanpassingen aan het forum en die heeft het ook vrij druk en volgens mij hebben we ook maar één actieve shop. Het zijn er meer geweest, maar die zijn gestopt/niet meer actief.
Loei Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 Een onderdeel genaamd Pricewatch zou wel mogelijk moeten zijn. Je start een topic voor een product dat je zoekt, iemand reageert met een lage prijs die diegene kan vinden, een ander reageert alleen als die een lagere prijs kan vinden. De meesten zullen zelf goed hun spullen kunnen vinden dus weet niet hoeveel animo hier voor is.
Snuff Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 Het idee erachter is wellicht goed maar er zijn veel variabelen, de laagste prijs hoeft niet het meest bevredigend resultaat te geven, er is ook nog betrouwbaarheid van de verkoper en service achteraf.
Loei Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 Dat ook nog inderdaad, dan wordt het al gauw wat lastiger om overzichtelijke resultaten te plaatsen denk ik.
Marcel Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 Ik denk dat dat een grote, onoverzichtelijke bende gaat worden. Wat mij betreft een no-go. Een price watch zoals Tweakers die heeft brengt geld op en wordt gedeeltelijk geautomatiseerd gevuld en bijgehouden en winkeliers betalen daar bij mijn weten ook voor.
efsk Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 Je start een topic voor een product dat je zoekt, iemand reageert met een lage prijs die diegene kan vinden, een ander reageert alleen als die een lagere prijs kan vinden. Momentopnames. Topic vol met tijdelijke aanbiedingen die al verlopen zijn. Nog los van Ron's argument dat goedkoop niet noodzakelijkerwijs het enige argument hoeft te zijn iets te kopen.
talibeard Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 Een onderdeel genaamd Pricewatch zou wel mogelijk moeten zijn. Je start een topic voor een product dat je zoekt, iemand reageert met een lage prijs die diegene kan vinden, een ander reageert alleen als die een lagere prijs kan vinden. De meesten zullen zelf goed hun spullen kunnen vinden dus weet niet hoeveel animo hier voor is. Niet verkeerd hoor maar wel voor luie internetgangers. Bij mij komt spontaan 'FGI' op, wat ik natuurlijk weer nooit zou zeggen op zo'n 'herenforum' als dit. Uiteraard niet!
Recommended Posts