Jump to content

Mühle, bezoek

Harkos

Recommended Posts

Vandaag ben ik bij Mühle geweest in Hundshübel. Erg leuk ontvangst door een zeer bereidwillige jongedame, alles mogen bekijken (op scheergebied). De winkel natuurlijk, de museumruimte en vervolgens de productieruimtes.

5a24ba4d36a8d_MhleIk.thumb.jpg.510d194720b6410dc1ed4af0082ea786.jpg

Ook maar wat inkopen gedaan, met een vriendelijke korting van 20%. Voor het sandalwood vergelijk een puck gekocht. Tevens een puck Sanddorn, in goed Nederlands duindoorn, gekocht. Was hier al een tijdje nieuwsgierig naar, want in mijn jeugd verbleef ik veel in de duinen tussen Den Haag en Wassenaar en was altijd verrukt van de geur van de vruchten van de duindoorn. Welnu afgaand op mijn geur-geheugen is het goed gelukt deze geur stevig in de zeep te krijgen. Ben benieuwd, wat ervan overblijft, als ik er schuim van klop. Weet echter nog niet, wanneer dat wordt, want het blijft een beetje geknoei in de caravan, met diverse zeepjes en een te kort aan bakjes.

Dan heb ik nog een R41 open kam kop meegenomen. Ik heb er al enige tijd geleden een overgenomen van Talibeard, een R41 uit 2011, die als agressief te boek staat. Nu heb ik de kans om ze goed te vergelijken en daar iets zinnigs over te zeggen. Dat zit dus ook in het vat. Mogelijk komt hij wel weer in de markt, maar eerst maar even vergelijken.

En als laatste twee beschermkapjes voor de koppen gekocht.

5a24ba4d3f1d7_MhleArt.thumb.jpg.866e692d66b54df5fe56bc9514033627.jpg

Ik moet wel zeggen, dat het mooie spullen zijn, die ze maken, maar ik heb niet de behoefte dat soort kwasten met veel chrome etc. in mijn verzameling te hebben. Dan ga ik toch wat meer voor het authentiekere model. Na al dit moois weer in de auto, op naar de caravan, waar we weer wifi hebben, zo dat ik weer van me kan laten horen.

De meest relevante opmerking van mijn vrouw vandaag, ik dacht, dat je al wel wat bij elkaar hebt, maar hiervoor moet je wel nog even door sparen. Hier houd ik haar natuurlijk aan.

Het is verbazingwekkend hoe nauwkeurig met het maken van borstelkoppen om wordt gegaan. Haartjes wegen, kammen tot het hele bosje recht is, kloppen in een vorm om de juiste knotvorm te maken, touwtje er om, recht afsnijden aan de onderkant. Ring er om epoxy er in uitharden en klaar. Jan (Zoethout) dat kan jij best zelf, dus gewoon losse haren bestellen de volgende keer.

Was inderdaad een leuk dagje! Maar je moet er wel een stukje voor rijden..... of zoals Wim Bouman zei, omrijden :mrgreen:

Die komt er zeker, investeer immers geen €20 in een kop, die ik toch al heb en waarschijnlijk beter bij mij past dan deze.

Je weet echter maar nooit.

Inmiddels heb ik, als ik thuis ben ook 3 nieuwe sandalwoods, dus daar wordt dan ook aan verder gewerkt.

Lijkt me prachtig zo'n bezoek aan een fabrikant, zou dat geen mooie activiteit in de toekomst voor een ledendag zijn?

Ik zie die borstel bovenop de kast die is bijna net zo groot als je hoofd, wel makkelijk met kopsoppen hoef je niet al die bewegingen met de borstel te maken ;)

Die komt er zeker, investeer immers geen €20 in een kop, die ik toch al heb en waarschijnlijk beter bij mij past dan deze.

Je weet echter maar nooit.

Inmiddels heb ik, als ik thuis ben ook 3 nieuwe sandalwoods, dus daar wordt dan ook aan verder gewerkt.

Ik heb met veel plezier je recensies over de sandalwoods gelezen. Ik ben nu dus zeer benieuwd van welke zepen we weer een beschrijving tegemoet mogen zien.

Was inderdaad een leuk dagje! Maar je moet er wel een stukje voor rijden..... of zoals Wim Bouman zei, omrijden :mrgreen:

Wij waren dan ook op weg naar Hongarije :-)

Maar de Muhle fabriek is zeer de moeite waard.

Wij kregen ook een uitgebreide rondleiding en het was mooi alles tussen de dassenhuid en het eindproduct te zien.

Het museum was ook gaaf, kan ik uren kijken ook al is het klein.

Maar alle laden liggen stikvol prachtspul.