Jan Zoethout Posted September 17, 2015 Posted September 17, 2015 Dit kwastje is gemaakt met 1 van de handvatjes van "Zeven scheerkwasthandvatjes": De tweede van rechts, houtsoort is ziricote. Het borstelkopje komt uit een Vie-Long 12705BS kwast, paardenhaar 50% manen / 50% staart, 23x62 mm. Hieronder het verloop van de "sloopaktie": Enfin, hier dan de 2 hoofdrolspelers: Als eerste moet het gat waar het borstelkopje in komt pas worden gemaakt, de lak bijgewerkt en een kurkje ingelijmd voor de afstelling van de juiste hoogte: Daarna wordt het borstelkopje ingelijmd, ik houd het kopje netjes op zijn plaats m.b.v. een "tuigje" van tiewraps en een elastiek: Hier samen met "Nieuw kwastje (14)". De gebruikte 2 componenten epoxy is Bison Kombi Pro XL - die moet 24 uur uitharden. Wordt vervolgd, dus .....
Snuff Posted September 17, 2015 Posted September 17, 2015 Deze vind ik que uitzicht de mooiste en ik heb een gelijkaardig gevormd handvat en dat is super. Ingenieuze oplossing om alles op zijn plaats te houden. 'k wou dat ik zo'n handige jongen was.
Jan Zoethout Posted September 18, 2015 Author Posted September 18, 2015 Na een etmaal uitharden van de epoxy kan het kwastje gebruikt worden: Maten: taille 23 mm, hoogte borstelkop 50 mm.
Jan Zoethout Posted September 18, 2015 Author Posted September 18, 2015 (edited) Dubbele entry, sorry ... Edited September 18, 2015 by Guest
Jan Zoethout Posted September 18, 2015 Author Posted September 18, 2015 Die kwast maakt een fijn schuimpje: De backbone is ook prima. Zie ook mijn SOTD van vandaag ....
Barbiere di Figaro Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Wat inventief om zo de knot 24 uur op zijn plek te houden! Mooie kwasten!
SakasakaHeyhey Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Die kwast maakt een fijn schuimpje: De backbone is ook prima. Zie ook mijn SOTD van vandaag .... Ziet er errug goed uit Hans Je zou zo een winkeltje kunnen beginnen.
Jan Zoethout Posted September 19, 2015 Author Posted September 19, 2015 Ziet er errug goed uit Hans Je zou zo een winkeltje kunnen beginnen. Hans ? Zou een winkeltje kunnen beginnen, maar doe dat niet ...
Daan Posted September 7, 2020 Posted September 7, 2020 Mijn eerste knot geplaatst. erg fijn handvat van kingshave maar origineel veel te diep ingelijmd en niet prettig oude haren afgesneden en weer uitgeboord. Verder volgens de @Jan Zoethout methode ingelijmd. ik ben benieuwd als hij droog is! 4
Jan Zoethout Posted September 7, 2020 Author Posted September 7, 2020 Daan schreef 58 minuten geleden: Mijn eerste knot geplaatst. erg fijn handvat van kingshave maar origineel veel te diep ingelijmd en niet prettig oude haren afgesneden en weer uitgeboord. Verder volgens de @Jan Zoethout methode ingelijmd. ik ben benieuwd als hij droog is! Ik ben ook erg benieuwd ... 1
Daan Posted September 8, 2020 Posted September 8, 2020 Jan Zoethout schreef 23 uur geleden: Ik ben ook erg benieuwd ... Gelukt! 6
Jan Zoethout Posted September 8, 2020 Author Posted September 8, 2020 Daan schreef 1 uur terug: Daan schreef 1 uur terug: Gelukt! Chapeau, @Daan ! ? 1
Recommended Posts