Jan Zoethout Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Als vervolg op het topic "Scheerkwasten algemeen" dit draadje. Na veel correspondentie en noeste arbeid van Teun (KugelFanger) zijn er 7 handvatjes gerealiseerd. Dit bracht de post vanmiddag: Netjes uitgepakt op een rij: Als eerste zal ik deze handvatjes "in batch" lakken en er een abalone schijfje in lijmen. Daarna zal ik handvatje voor handvatje verwerken tot kwast - ik heb daarvoor al meerdere borstelkopjes liggen: varken - paard - silvertip .... Wordt vervolgd ....
mhharsta Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Dat belooft wat, veel variatie in vorm en hout; ik ben benieuwd naar het verloop!
efsk Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Daar heeft Teun stevig lopen klussen. Belooft een hoop.
SakasakaHeyhey Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Als vervolg op het topic "Scheerkwasten algemeen" dit draadje.Na veel correspondentie en noeste arbeid van Teun (KugelFanger) zijn er 7 handvatjes gerealiseerd. Dit bracht de post vanmiddag: Netjes uitgepakt op een rij: Als eerste zal ik deze handvatjes "in batch" lakken en er een abalone schijfje in lijmen. Daarna zal ik handvatje voor handvatje verwerken tot kwast - ik heb daarvoor al meerdere borstelkopjes liggen: varken - paard - silvertip .... Wordt vervolgd .... Dat is een mooie verzameling handvatjes. Ben erg nieuwsgierig naar het eindresultaat Jan
Frog Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Heel leuke handvatjes Jan! ( en uiteraard de complimenten aan Teun voor het maken ervan )
0013 Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Dat donkere hout is mooi! Wat is dat voor hout ?
Marcel Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Mooi spul Jan, ik ben eveneens benieuwd naar het resultaat inclusief haar.
Snuff Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Het heeft toch iets speciaals als je er je eigen touch in legt, mooi!
Stoppel Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Het kwastje dat ik van Jan mocht ontvangen is echt top, dit worden waarschijnlijk prachtexemplaren'
caliban Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Wow die rode. Ben heel benieuwd hoe die uiteindelijk wordt. Zijn deze allemaal voor eigen gebruik, of gaan deze de markt op?
Guest Gusto Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 Leuke handvatjes Jan! ben benieuwd naar het eindresultaat.
Jan Zoethout Posted September 16, 2015 Author Posted September 16, 2015 De handvatjes zijn nu 1 keer gelakt, daarna moeten ze even met waterproof schuurpapier geschuurd worden, dan nog eens gelakt. Het roodachtige handvat is van "pink ivory", de bijna zwarte is van ziricote. De rest is laurier afkomstig van Teun's opa. Die van ziricote vind ik persoonlijk ook de mooiste ....
mhharsta Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 Het laurier een beetje mat zoals de Semogue OC lijkt me erg mooi.
Jan Zoethout Posted September 16, 2015 Author Posted September 16, 2015 Ga je ze hoogglans lakken Jan? Nee, ik lak ze met Glitsa matte parketlak.
Jan Zoethout Posted September 16, 2015 Author Posted September 16, 2015 Wow die rode. Ben heel benieuwd hoe die uiteindelijk wordt.Zijn deze allemaal voor eigen gebruik, of gaan deze de markt op? Ze zijn in eerste instantie allemaal voor eigen gebruik; misschien dat ik er ooit eens een weggeef ...
caliban Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 Wow die rode. Ben heel benieuwd hoe die uiteindelijk wordt.Zijn deze allemaal voor eigen gebruik, of gaan deze de markt op? Ze zijn in eerste instantie allemaal voor eigen gebruik; misschien dat ik er ooit eens een weggeef ... Weggeven Nou de gene die de gelukkige is heeft dan een schitterende kwast, waarvan je geen tweede zal vinden......
Jan Zoethout Posted September 16, 2015 Author Posted September 16, 2015 De 7 handvatjes 2 keer gelakt: ... en van een abalone schijfje voorzien: Ze zijn nu klaar om verwerkt te worden tot complete kwast ...
caliban Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 De 7 handvatjes 2 keer gelakt:... en van een abalone schijfje voorzien: Ze zijn nu klaar om verwerkt te worden tot complete kwast ... Ja kappe nou Ze worden mooier en mooier. Moet zeggen dat die tweede van rechts nu die gelakt is wel heel netjes wordt...
Jan Zoethout Posted September 16, 2015 Author Posted September 16, 2015 Hallo Gusto, Misschien krijg je Teun (KugelFanger) zo gek dat 'ie een handvatje van olijfhout voor je maakt. Moet je natuurlijk wel zorgen dat 'ie wat olijfhout krijgt ....
Jan Zoethout Posted September 16, 2015 Author Posted September 16, 2015 Binnenkort in dit theater: Nieuw kwastje (13) : handvatje 2de van rechts, borstelkopje paardenhaar 50/50 (fan shape) ...
KugelFanger Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 De 7 handvatjes 2 keer gelakt: ... en van een abalone schijfje voorzien: Ze zijn nu klaar om verwerkt te worden tot complete kwast ... zo hey met een laagje lak er op veranderen ze toch direct, ik vindt nu de houtnerf door de lak wordt benadrukt toch wel heel mooi worden, maar ik vondt die ziricote het mooiste en blijf het nu toch nog steeds de mooiste vinden Jammer dat er geen olijfhout bij zit Sorry dat had ik niet liggen, Mischien dat ik binnenkort bezig ga met taxus hout (heeft ook een mooie tekening) heb zelf nog een boom in de tuin staan die er uit moet. maar dat is het zelfde als laurier het is altijd afwachten wat je krijgt, hout wat heel mooi lijkt kan een beetje een mat resultaat leveren terwijl als je een stuk hout pakt dat nergens na lijkt het mooiste wordt wat je je kunt voorstellen Hallo Gusto,Misschien krijg je Teun (KugelFanger) zo gek dat 'ie een handvatje van olijfhout voor je maakt. Moet je natuurlijk wel zorgen dat 'ie wat olijfhout krijgt .... Haha ik ben zeer zeker nog niet van plan om te stoppen, binnenkort ga ik weer aan de slag (kijken wat ik dan kan maken) maar wie weet wat ik allemaal terecht kan krijgen in ieder geval bedankt voor de mooie reactie's. maar vergeet Jan niet want hij maakt er echt mooie kunstwerken van
mhharsta Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 Complimenten heren, het wordt steeds mooier. Mat gelakt, zo zie ik ze graag
Guest Gusto Posted September 17, 2015 Posted September 17, 2015 Ik zal eens rond kijken voor een stuk olijfhout
PI56 Posted September 17, 2015 Posted September 17, 2015 Ik ben heel benieuwd hoe ze er uit gaan zien als deze fraai gedraaide stammetjes voorzien zijn van een pruikje
Recommended Posts