marco Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 (edited) Gezien de recente terugloop in activiteit ga ik ook maar eens zo nu en dan een recensie plaatsen. Dan kan ik ook bijdragen aan het toenemen van de activiteit Bij deze als eerste dus Kruidvat scheerzeep. Het is een zeep van 75 gram en zit in een plastic kuipje. Het doet denken aan De Vergulde Hand. Op het kuipje staat een ingredientenlijst, een korte omschrijving van de scheerzeep en een beknopte gebruiksaanwijzing. Het ruikt naar een ouderwetse frisse zeep. Zeg maar in de trant van De Vergulde Hand. Maar dan wat meer citrus-achtig. Niks bijzonders, maar ook niet heel slecht. Gewoon simpel. De zeep laadt makkelijk in de kwast en het schuimt ook makkelijk en genoeg voor drie gangen. Helaas zijn de kwaliteiten verder niet om over naar huis te schrijven. Het beschermt, glijdt en verzorgt niet voldoende om er comfortabel mee te scheren. Achteraf had ik zelfs Arko C nodig, dat zegt wel genoeg. Voor €1,40 kan je niet een luxe zeep verwachten, maar voor 45 cent meer (afhankelijk van waar je het koopt) heb je een kuipje De Vergulde Hand, of voor net iets meer scheercreme van Palmolive of Nivea. Met de laatste drie producten is prima te scheren voor weinig geld. Hoewel het zeepje dus erg doet denken aan De Vergulde Hand, is het de vergelijking zeker niet waard. Ook het label "premium quallity" op het kuipje dient men niet serieus te nemen. Dit zeepje zal ik bewaren om er ooit nog eens op terug te komen en om kwasten te wassen. Verder is het helaas de moeite niet waard. Misschien leuk voor beginners om mee te leren opschuimen, zo lang ze het maar niet gebruiken om mee te scheren. Edited September 15, 2015 by Guest
Frog Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Bedankt voor je recensie Marco! Nu weet ik dat deze alvast niet de moeite is om eens te proberen ( zelfs niet voor die 1,40 euro ).
Loei Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Bespaart mij ook de moeite en teleurstelling van het proberen van deze zeep! Voor het geld zou je zomaar even pakken namelijk. Bij de Kruidvat hier liggen er potten Bartex naast die van de Kruidvat, waarschijnlijk de betere keus?
Johan Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Inderdaad, ook voor mij haalt de Kruidvat zeep het niet bij de De Vergulde Hand zeep. De Kruidvat zeep glijdt niet lekker, en mijn gezicht voelt naderhand ruw aan.
Snuff Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Het is een beetje jammer dat net deze zeep en VGH zowat de best verkrijgbare scheerzeep zijn in de supermarkten. Geen wonder dat mensen het natscheren de rug toekeren als ze dit als basis gebruiken ( mijn excuses aan diegenen die mogelijks deze zepen wel top vinden.
talibeard Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Voor mij is de Kruidvat zeep volgens mij net wat minder uitdrogend dan die van DVH. Hoewel ik niet zozeer te klagen heb over de scheereigenschappen, zijn niet geweldig maar veel beter dan C&E M.M. bijvoorbeeld, maar mijn huid is van perkament zo droog als ik met die zepen aan de gang ga. Zelfs als handzeep voldoet hij niet; hij is te hard om voldoende zeep op je handen te krijgen...
Loei Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Helemaal mee eens met Snuff. Waar ik DVH wel een redelijke zeep vind, vind ik het zelf nog wel lastig hier een goed schuim mee te kloppen. Het schuim is bij mij regelmatig vrij droog, wat het scheren ook niet ten goede komt. Met de juiste hoeveelheid water maakt de zeep wel een fijn schuim, maar er zijn toch erg veel betere zepen te vinden die gewoon niet in winkels te krijgen zijn, helaas helaas. Daarom zijn deze recensies ook belangrijk, kun je nog een keer op de gok wat op internet bestellen
mhharsta Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Voor die paar centen zou je de zeep zomaar meenemen als je in de winkel staat. Dan kom je thuis met "weer een zeep", en die observatie kan je beter bewaren voor iets wat echt de moeite waard is. Je recensie voorkomt dat ik in een opwelling die zeep in het mandje knikker Marco .
SakasakaHeyhey Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Gezien de recente terugloop in activiteit ga ik ook maar eens zo nu en dan een recensie plaatsen. Dan kan ik ook bijdragen aan het toenemen van de activiteit Bij deze als eerste dus Kruidvat scheerzeep. Het is een zeep van 75 gram en zit in een plastic kuipje. Het doet denken aan De Vergulde Hand. Op het kuipje staat een ingredientenlijst, een korte omschrijving van de scheerzeep en een beknopte gebruiksaanwijzing. Het ruikt naar een ouderwetse frisse zeep. Zeg maar in de trant van De Vergulde Hand. Maar dan wat meer citrus-achtig. Niks bijzonders, maar ook niet heel slecht. Gewoon simpel. De zeep laadt makkelijk in de kwast en het schuimt ook makkelijk en genoeg voor drie gangen. Helaas zijn de kwaliteiten verder niet om over naar huis te schrijven. Het beschermt, glijdt en verzorgt niet voldoende om er comfortabel mee te scheren. Achteraf had ik zelfs Arko C nodig, dat zegt wel genoeg. Voor €1,40 kan je niet een luxe zeep verwachten, maar voor 45 cent meer (afhankelijk van waar je het koopt) heb je een kuipje De Vergulde Hand, of voor net iets meer scheercreme van Palmolive of Nivea. Met de laatste drie producten is prima te scheren voor weinig geld. Hoewel het zeepje dus erg doet denken aan De Vergulde Hand, is het de vergelijking zeker niet waard. Ook het label "premium quallity" op het kuipje dient men niet serieus te nemen. Dit zeepje zal ik bewaren om er ooit nog eens op terug te komen en om kwasten te wassen. Verder is het helaas de moeite niet waard. Misschien leuk voor beginners om mee te leren opschuimen, zo lang ze het maar niet gebruiken om mee te scheren. Bedankt voor de waarschuwing Marco Zag deze staan toen ik aluin van Kruidvat kocht en twijfelde om deze zeep ook aan te schaffen. Ben blij dat ik die heb laten staan wanneer ik jouw review zo lees.
marco Posted September 15, 2015 Author Posted September 15, 2015 (edited) Goede keuze inderdaad. Ze maken dan wel weer redelijk goede asb. Waarom ze deze scheerzeep in de winkel durven te leggen is mij een raadsel. Ik denk dat géén van de hoge heren daar ooit deze scheerzeep gebruikt heeft, anders zouden ze het vast laten herformuleren. Edited September 15, 2015 by Guest
SakasakaHeyhey Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Dat is inderdaad wel vreemd. De ASB van Kruidvat is prima. Die kocht ik voordat ik de ASB van HEMA (de sheabutter variant) nog niet kende.
Noud Posted September 17, 2015 Posted September 17, 2015 Bedankt voor de recensie Marco. Ik weet dat ik deze (hoe aantrekkelijk de prijs ook is) in de schappen laat liggen.
Robert79 Posted September 19, 2015 Posted September 19, 2015 Bedankt Marco, Misschien ga ik m nog is aanschaffen om is te proberen en anders wordt het voor gebruik voor onder de douche.
daverenaldo Posted October 20, 2015 Posted October 20, 2015 Bedankt voor de recensie deze ga ik dus zeker niet aanschaffen.
Johan Posted October 20, 2015 Posted October 20, 2015 Het is een beetje jammer dat net deze zeep en VGH zowat de best verkrijgbare scheerzeep zijn in de supermarkten. Geen wonder dat mensen het natscheren de rug toekeren als ze dit als basis gebruiken ( mijn excuses aan diegenen die mogelijks deze zepen wel top vinden. Geen excuses nodig maar ik vind De Vergulde Hand een prima zeep.
Rolf Posted October 22, 2015 Posted October 22, 2015 Heb ook een jaar lang prima geschoren met DVH, wel met cassette mesjes, maar altijd gewoon naar wens mee geschoren. Maar toch, als je eenmaal beter zeep geprobeerd, in mijn geval meteen T&H, wil je echt niet meer terug.
Harkos Posted October 22, 2015 Posted October 22, 2015 Je weet pas hoe goed goede zeep is, als je tussendoor ook mindere soorten gebruikt. Is net als de rest in dit leven.
Stoppel Posted October 22, 2015 Posted October 22, 2015 Het is een beetje jammer dat net deze zeep en VGH zowat de best verkrijgbare scheerzeep zijn in de supermarkten. Geen wonder dat mensen het natscheren de rug toekeren als ze dit als basis gebruiken ( mijn excuses aan diegenen die mogelijks deze zepen wel top vinden. Geen excuses nodig maar ik vind De Vergulde Hand een prima zeep. Vind ik ook. Ook nadat ik duurdere zepen heb gebruikt vind ik DVH nog steeds ok.
Guest Gusto Posted October 23, 2015 Posted October 23, 2015 Mee eens, De Vergulde Hand hoort in iedere zeep-collectie.
roland Posted October 23, 2015 Posted October 23, 2015 Haha, ik heb de DVH zeep nog nooit gebruikt... Wel de AS balm en dat is op zich prima spul.
Guest Gusto Posted October 23, 2015 Posted October 23, 2015 Haha, ik heb de DVH zeep nog nooit gebruikt... Wel de AS balm en dat is op zich prima spul. Ga je schamen!
roland Posted October 23, 2015 Posted October 23, 2015 Ga je schamen! Ik ben via dit forum echt nat gaan scheren, dus kom je al gelijk in 't betere segment zepen terecht. Mijn eerste zeep was de Proraso groen, gevolgd door 5 TFS intenso...
Recommended Posts