Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb vooraf eigenlijk 0,0 ervaring met smeerseltjes en dergelijke dus hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Sinds ik begonnen ben met DE scheren heb ik de (vrij standaard, witte) Nivea aftershave gebruikt.

Nu werkt het spul an sich wel. Maar mijn gezicht blijft heel de dag plakkerig aanvoelen, alsof mijn huid het spul niet opneemt of iets dergelijks. 'S avonds na het douchen voelt mijn huid pas weer "normaal". Ik gebruik er overigens erg weinig van. Paar druppels in mijn handpalm maximaal.

Nu weet ik niet of dat plakkerige zo hoort maar ik vind het in ieder geval onprettig. Ik heb bij god geen idee wat voor soort huid ik heb of wat dan ook maar kan iemand mij een aftershave aanraden die misschien beter bevalt?

Posted

Paar druppels? Ik heb aan één of twee druppels ruimschoots genoeg.

Probeer gewoon eens de helft van wat je nu gebruikt, of nog minder?

Posted

Karaqz, dat plakkerige hoort definitief niet.

Ik heb zelf een enorme hekel aan aftershaves of gezichtcrèmes die niet snel intrekken. Dan betaal ik liever paar euro meer voor een crème die wel intrekt, zoals het hoort.

Posted

Plakkerig is inderdaad niet de bedoeling.

Waarschijnlijk is de combinatie van zomer + jouw huid + deze balsem geen gelukkige. Er zijn genoeg balsems om uit te kiezen, maar een zinnig advies geven kan ik je niet.

Nou vind ik persoonlijk de zomer de minst geschikte tijd voor welke balsem dan ook, maar dat terzijde. Ik gebruik momenteel hoofdzakelijk splashes, deze zijn niet zo verzorgend maar in mijn situatie veel beter geschikt in de zomer.

Posted
Paar druppels? Ik heb aan één of twee druppels ruimschoots genoeg.

Probeer gewoon eens de helft van wat je nu gebruikt, of nog minder?

Minder krijg ik er niet uit. Of ik moet een pipet gaan gebruiken. Paar bedoelde ik ook 1 of 2 mee ;)

Snap inderdaad dat het lastig is advies te geven. Ik zal eens kijken wat er populair is op dit forum :)

Posted

Bij mij is die Nivea erg populair ;)

Maar misschien past een aftershave lotion wel beter bij jou?

• 1 month later...
Posted

Ik gebruik er twee die allebei fantastisch zijn:

(1) baume.be balsem

(2) Esbjerg Verbena melk

Geen geplak, fantastische geur (vooral de baume.be)

Posted

De Vergulde Hand aftershave balsem.

Geweldig spul. Je huid voelt de hele dag lekker vettig aan, maar plakt absoluut niet.

En een lekker mannelijke zeep geur!

Posted

Als je echt een hekel hebt aan een plakkerige vette huid (ik wel iig!) dan is het misschien toch eens de moeite om een traditionele afershave te gebruiken. Ik merk de laatste tijd dat ik na een flinke splash floid net zo veel/weinig last heb van razor burn dan met balsems of lotions. De meeste balsems zit toch nog alcohol in en vaak beloven ze meer dan ze waar maken.

Of het kan zijn dat ik de juiste nog niet heb geprobeerd, ik ga dit topic dan ook volgen.

Posted
Als je echt een hekel hebt aan een plakkerige vette huid (ik wel iig!) dan is het misschien toch eens de moeite om een traditionele afershave te gebruiken. Ik merk de laatste tijd dat ik na een flinke splash floid net zo veel/weinig last heb van razor burn dan met balsems of lotions. De meeste balsems zit toch nog alcohol in en vaak beloven ze meer dan ze waar maken.

Of het kan zijn dat ik de juiste nog niet heb geprobeerd, ik ga dit topic dan ook volgen.

Jep! Plakkerige/vieze handen vind ik overigens ook verschrikkelijk :roll:

Posted

Zonnebrand creme vind ik het ergste wat er bestaat, ik verbrand liever dan dat ik die vette meuk opsmeer. Tegenwoordig heb je gelukkig wat betere spullen maar vroeger als kind vond ik het al verschrikkelijk om die vette meuk op te smeren. Een ASB die erg vet op de huid is houdt het meestal niet lang vol hier.
Posted

Als ik een balsam gebruik, dan voelt mijn huid zich opgesloten. Ik gebruik daarom alleen een after shave lotion. Hoewel: ik heb een tube Vergulde Hand om kleine stukjes aan te stippen die wat extra verzorging nodig hebben.

Posted

Zonnebrand creme vind ik het ergste wat er bestaat, ik verbrand liever dan dat ik die vette meuk opsmeer. Tegenwoordig heb je gelukkig wat betere spullen maar vroeger als kind vond ik het al verschrikkelijk om die vette meuk op te smeren. Een ASB die erg vet op de huid is houdt het meestal niet lang vol hier.

Volgens mij hebben de meeste mannen daar een hekel aan. Zonnebrandcreme, handencreme, Nivea. Juk. Allemaal van die vette meuk.

Doe mij ook maar een klassieke splash aftershave, die cremes gebruik ik alleen in noodgevallen (als de kloven in mijn gezicht vallen wordt het tijd voor een creme ;) )

• 2 months later...
Posted

Hier geen crème op mijn huid,vettig/onprettig ruiken, en mijn huid kan er niet tegen.

Geef mij maar de ouderwetse aftershaves met bijbehorende geuren. Ik gebruik tegenwoordig vaak de Pinaud clubman omdat ze me aan de barbiers van weleer doen denken.

Posted
Hier geen crème op mijn huid,vettig/onprettig ruiken, en mijn huid kan er niet tegen.

Geef mij maar de ouderwetse aftershaves met bijbehorende geuren. Ik gebruik tegenwoordig vaak de Pinaud clubman omdat ze me aan de barbiers van weleer doen denken.

Dat is het fijnst ja. Probleem is helaas dat zeker met de kou mijn huid iets van een crème of ed nodig heeft ivm uitdrogen. Houdt niet van het gevoel en plakkerigheid maar anders scheurt mijn huid bijna.

Posted

Persoonlijk vind ik een creme wel lekker. Een goede aftershave creme blijft ook niet op de huid liggen, maar trekt snel in.

Posted

In mijn beleving is de Nivea Sensitive op dit punt beter (minder vettig, sneller 'intrekkend' (tussen aanhalingstekens want vet uit crème trekt niet echt de huid in)) dan de gewone Nivea ASB. Dat heeft te maken met de samenstelling. Vetten met korte ketens en alternatieve 'vetten' doen het wat dat betreft vaak beter. Je kunt dus tot op zekere hoogte je voordeel doen met de informatie in de ingredientenlijst. Een crème, lotion, of balsem met bijvoorbeeld 'caprylic/capric triglyceride' of 'dicaprylyl carbonate' als belangrijkste vet-ingrediënt zullen niet snel tot een vettig gevoel aanleiding geven.

• 2 weeks later...
Posted (edited)

Grappig om te zien hoe persoonlijk de belevenis is.

Ik heb een vrij zware haargroei (aan de onderkant van mijn hoofd, helaas) a la Ruud Lubbers. Mijn vrouw vraagt me regelmatig om savonds voor het slapen gaan nog even bij te scheren.

Tot een jaar of zes geleden deed ik dat elektrisch en had geen andere keus dan zo ongeveer het duurste apparaat in de winkel te kopen (wel Philips, hoor!). Toen Gilette met de Power series aan de weg begon te timmeren besloot ik om eens nat te gaan scheren. De eerste paar keren was dat een bloedbad maar geleidelijk wende mijn huid en ging dat steeds beter.

Nu terug naar topic... Ik gebruikte altijd een aftershave lotíon. Het is ronduit heeeerlijk om even de lotion in je huid te voelen intrekken. De aftershave melk (Nivea) vond ik maar niks. "Goed voor watjes", was mijn gedachte.

Ik greep een keer mis in de winkel en kocht per abuis scheergel ipv scheerschuim. Toen ik dat ontdekte heb ik het toch maar eens geprobeerd en ben sindsdien ver van scheerschuim vandaan gebleven. Maar met gel scheer je aanmerkelijk dieper, en dan begint een lotion zelfs pijnlijk te worden. Dus toch maar af en toe die oude Nivea tube gepakt...

Een jaartje geleden vertelde iemand me iets over scheercreme. Huh? "scheercreme"?!??

Ik ben nu helemaal klaar. Ik scheer me smorgens lekker met scheercreme en weet dan al dat ik aan het eind van de middag nog enigszins glad ben. Super! Ik weet nu ook dat ik geen lotion hoef te gebruiken want dan heb ik wel een uurtje pijn aan mijn gezicht van het inbranden. Ik scheer me tegenwoordig met luxe scheercremes en gebruik dan de bijbehorende aftershave balsem van de zelfde productlijn. In mijn geval is dat meestal Dr Harris Arlington, soms White Moss en gisteren heb ik Jermyn street aangeschaft.

De Arlington aftershave melk is echt wel het beste product wat ik tot nu toe ooit gekocht heb. Die mening bespeurde ik ook bij Eric van de Leidense herenkapsalon . Absoluut de moeite waard om eens te proberen.

Om een referentiekader aan te geven... Ik heb zo'n hekel aan scheren dat ik van de scheerbeurt een 'scheerfeestje' heb gemaakt. Dus altijd dure lotions en nu dus de betere cremes en balsems. Maar daardoor wordt scheren werkelijk veel fijner, en bij mij werkt dat ook in de rest van de dag door. Als ik smiddags thuis kom en mijn vrouw inhaleert even de geur (die dan nog hangt) dan geeft dat ook een extra dimensie aan het thuiskomen.

Mijn Lancome lotion is bijna op. Ik gebruik die alleen nog als ik onverhoopt eens elektrisch scheer (als ik smorgens haast heb). Ik ga hem niet opnieuw aanschaffen. Dan maar wat eerder opstaan, maar wel elke dag lekker met een glad gevoel naar werk gaan. ;)

Edited by Guest
Posted

Ik was altijd bang voor echte aftershaves omdat ik een vrij gevoelige huid heb. Een tijd geleden toch floid Black geprobeerd en vind het super.

In het begin prikt hij een beetje, maar daarna voelt de huid lekker zacht en soepel aan. En ruikt nog super ook!!! Scheerbrand trekt beter weg dan met Nivea ASB sens.

Posted

Ik heb zelf ook een gevoelige huid na het scheren.Maar voor mij geeft de floid amber een goed en verkoelend gevoel na het scheren.

Ik moet wel erbij zeggen dat ik altijd als ik een splash gebruik ik daarna de niveau balm er op smeer.

Ik heb zelf ook de floid blue en de black,maar de amber vind ik echt super.

Zo zal voor een ieder een favoriet zijn denk ik.

Groet Bert

Posted

Waar koop jij je Pinaud Clubman?

Posted
Ik was altijd bang voor echte aftershaves omdat ik een vrij gevoelige huid heb. Een tijd geleden toch floid Black geprobeerd en vind het super.

In het begin prikt hij een beetje, maar daarna voelt de huid lekker zacht en soepel aan. En ruikt nog super ook!!! Scheerbrand trekt beter weg dan met Nivea ASB sens.

+1

Posted

Na het scheren altijd Prep. Een heerlijke ouderwets smeerseltje dat verkoelt en niet plakt. Daarna een splash.

Posted

Eens even geprobeerd een splash van Floid bleu en even laten intrekken en daarna de ASB van Proraso erover. . Het begon zelfs een beetje te irriteren geen combinatie voor mij dus. Ook gewoon na het scheren even Aluin over ut bekkie trekken... :mrgreen: , afspoelen en dan een ASB erop ook dat werkt bij mij goed. Maar de combinatie ASB en Aftershave gaat het niet worden het wordt een plakkerig geheel bij mij.