Jump to content

SOTD 14 september - 20 september 2015

cutthroat

Recommended Posts

- Koraat 8/8 schorkopf

- L'Occitane Plisson

- TFS bergamotto neroli forte

- Aluin

- Floid vigoroso

- Sanex asb

Een nieuwe week, en die moet je goed beginnen. Dus de Koraat maar weer eens van stal gehaald. Een kleine touch-up op Crox en Feox gevolgd door black latigo en English bridle, en dit stuk Oostenrijks staal is weer in top conditie. Alsof er niks op mijn gezicht en hals stond, zo gleed het mes door de baard. In drie gangen weer zo glad als een biljartbal. Ietsje prik van de aluin, de Floid hield zich koest. Afgemaakt met de Sanex asb.

Nivea scheercreme uit de tube

Omega varkentje

Gillette slim twist

Supermax stainless

Nivea asb

Dit is dag twee van het superman mesje, er komt geen dag drie.

ik had nog niet ondervonden dat er echt een groot verschil zit in de verschillende mesjes/merken.

Maar met wat touch ups toch redelijk glad, goed genoeg voor maandag op kantoor.

Gillette Fat Handle Tech (made in England)

Wilkinson Gillette stainless (8)

No name varken

Arko stick

Nivea sensitive ASB

Het mesje presteert nog steeds uitstekend. Lekker glad en geen irritaties in de gebruikelijke twee gangen. Dit mesje staat met stip in mijn top 5.

Stirling kwast

Soap Commander Endurance sample

Gillette Super-Speed flare tip

Polsilver stainless (9)

Floïd Blue

Nivea sensitive asb

Ik had nog niet eerder een Polsilver in de Super-Speed gebruikt, wat een fijne combinatie. Gleed heel soepel over mijn gezicht en schoor goed glad maar toch mild. Hier blijft 'ie voorlopig in zitten.

Semogue SOC Bristle Cherrywood,

Dusy Kabinett,

Ikon_Shavecraft 101,

PolSilver_Super Iridium 4e x,

Pitralon_Novi,

Hema_Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

De Dusy Kabinett en de Semogue SOC Bristle Cherrywood hoeven verder geen betoog. Goed gereedschap.

Mesje en krabber:

De PolSilver_Super Iridium voor de 4e x gebruikt. Het mesje overtuigde vandaag weer niet. Blijft wat rauw aanvoelen. Geen echt lekker scherp gevoel en een zeer beperkte hoek waarbinnen te scheren valt. Kan nog wel een keer, maar alleen uit nieuwsgierigheid. In de Ikon was een redelijk resultaat met het mesje te behalen, maar we worden geen vriendjes. Daarvoor heb ik wel ander materiaal. Gewoon kijken wanneer het echt onder het niveau Derby duikt en dan snel over op iets anders. Resultaat JGS.

Volgens mijn vrouw had ik andere AS dan gisteren, maar was het ook niet de moeite waard. Had er alleen wat meer Pitralon opgedaan, dus meer geur, maar niet aanlokkelijker. Was voor haar nog geen burlend edelhert. Afgewerkt met de Hema ASB voelt het wel weer goed.

Otto Busch Worldmaster 5/8

Stirling synthetische kwast

Arko scheerzeep

Cien AS

Als laatste hobbel nu ook de hals tegen de vleug in geschoren met een open mes. Het resultaat is spiegeltjeglad in 3 gangen, en daar ben ik meer dan tevreden over. De bodem van het bakje waar ik de Arko scheerstaaf in heb geraspt komt in zicht; ook fijn, dan kan er een andere zeep in.

Dat was voor het eerst.. Dat ging in het begin niet, dus heb me tot nu in de hals steeds 3 gangen met de vleug mee geschoren. Gezicht wel tegen de vleug in. Resultaat in de hals was dus altijd glad, maar niet spiegeltjeglad zoals het gezicht. Nu gaat het de laatste weken wel erg fijn met het open mes, dus ik heb het maar weer geprobeerd vanochtend. En dat ging dus prima :-) .

Gilette pocket edition

Voskhod (2)

Whipped Dog 30mm

Figaro goud

Clubman special reserve

Arko classic creme

Kleine maar efficiente OC krabber, prima beurt in combinatie met het Voskhod mesje.

De kwast is wel een erg stevige rakker maar bevalt prima.

Kortom, een fijne scheerbeurt !

Feather Popular krabber

Rapira Platinum Lux mesje

The Grooming Company synthetische kwast

TFS Barba Gialla zeep

HEGA Rakbalsam aftershave

Cella 1897 Eau de Lavande

Ik gebruik de Feather Popular niet zo vaak, maar ik vind het een verbazingwekkend goede krabber vinden.

Zo'n ding moet ik ook. Wanneer zijn ze weer leverbaar?

Oei, daar kan ik je jammer genoeg geen antwoord op geven Richard.

Maar als je Larry even een mailtje stuurt zet hij je normaal wel op de wachtlijst.

Plisson L'Occitane

Meißner-Tremonia Himalayan Heights

Darwin DeLuxe

Tunney aluin

Alcolado Glacial

Weer een fijne beurt met de Meißnerzeep, en ook de Plisson deed weer wat het ding hoorde te doen: zacht zijn. Stuk beter dan zaterdag. De zeep bevat Cederhout en die laat zich subtiel proeven. Fijn.

Eerste keer dat ik de Darwin DeLuxe gebruik. Enige tijd terug de wedge geslepen na de snede te hebben gecorrigeerd en dat is goed geslaagd. Na divers geschroef en gedoe het ingebouwde stropmechaniek gebruikt en weer wat schroeven en gedoe later kon ik het blad over het gezicht trekken.

Even zoeken naar de hoek, het blad moet voor het beste resultaat bijna vlak op het gezicht zo blijkt, en dan is het scheren echt een feestje met dit ding. Zachtjes brommend effent het zijn weg, alle begroeiing gedecideerd verwijderend.

Na het scheren tikkie prik van de aluin, lekkere koude mentholdampen in de ogen van de Alcolado en daar begint alle geschroef en gedoe opnieuw. Prachtig.