Snuff Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Ik zag iets gelijkaardig op het UK forum en het leek me wel interessant om een zelfde draadje te starten. Het is niet de bedoeling dat je bijvoorbeeld gaat schrijven waar je op afkickt zoals bijvoorbeeld in mijn geval alles met menthol erin maar dingen waar je na al dan niet vooraf onderzoek erg happig op was om te proberen omdat het zo aangeprezen werd en dan een grote teleurstelling bleek te zijn. En voor één keer ga ik niet als eerste.
talibeard Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Dat zijn er ondertussen wel een paar.... Gillette mesjes uit St. Petersburg (PPI); enorm veel fanboys maar niet ééntje die me bevalt. En dat terwijl ik de oorspronkelijke mesjes vaak prima vond. Mama Bear zeep, Vanderhagen deluxe, Col. Conk zeep. Eigenlijk alle 'melt & pour' zepen. Zilverspits kwasten in het algemeen (hoewel ik de Hans Baier nog wel te pruimen vind). Vast nog wel meer maar voor nu is dit een aardige start denk ik.
efsk Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Curieus. De Hans Baier die stelt mij juist teleur: verre van zacht, en moeilijk zeep schuimen. Maar goed, die kocht ik niet wegens juichende recenties. ToBS Lemon & Lime hoort voor mij hier thuis. De afgrijselijkste geur ooit in een zeep waargenomen. Heeft me bijzonder huiverig gemaakgt ooit weer een, toch goed aangeschreven zeep of creme van ToBS te proberen.
wimbouman Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 C&E West Indian Limes zeep. Wat een teleurstelling, het spul ruikt prima maar maakt helemaal geen schuim. Soort Erasmic, maar dan veel te duur.
Frog Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 De nieuwe formule van de HTGAM/PPF ( tegenwoordig onder de fusienaam PAA ) zepen. De oude formule kan me nog steeds enorm bekoren, maar de nieuwe die ik aanschafte zijn intussen beide geruild. Verder ben ik niet echt te spreken over de omega dashaar kwasten.
mhharsta Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Een prachtige Semogue varkenskwast die ik ook na zo'n 2 maanden niet aan de praat heb gekregen.
marco Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Een tweeband fijndas knot van TGN. Bleef uitvallen en het schuim oplossen in het niets. Verder kan ik niet echt direct iets noemen. Sommige zaken zijn kwalitatief wel in orde geweest, maar pasten gewoon niet goed bij mijn huid. Bijvoorbeeld zeepjes waar ik een branderig gevoel van kreeg terwijl ze wel goed leken te verzorgen en presteren (zoals PPF, terwijl ik met PAA geen last heb )
Robert79 Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Ik heb laatst een zeep sample van de Meissner Tremonia Exotic Elemi gekocht en vind de geur afgrijselijk ! Het ruikt meer naar wiet, dan naar iets exotisch.
Jock Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Een Crabtree and Evelyn Sandalwood balsem. Ruikt nergens naar en verzorgt nauwelijks
Frog Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Een Crabtree and Evelyn Sandalwood balsem. Ruikt nergens naar en verzorgt nauwelijks Heb je het dan over de originele Sandalwood geur van C&E of over de Indian Sandalwood Jock?
efsk Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Het ruikt meer naar wiet, dan naar iets exotisch. Voor de meeste landen buiten Nederland is wiet iets exotisch
Marcel Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Silvertip kwasten kunnen mij eigenlijk ook niet bekoren, ondanks alle jubelverhalen. Verder alles wat met Tabac te maken heeft, yuk
talibeard Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Hier nog ééntje; de Semogue 1520 (en 1438). Heel B&B was er een jaar jubelend over maar ik vind ze veel te dicht ingeplant voor een varkentje waardoor het schuim vooral in de borstel blijft en er gigantisch veel zeep nodig is om schuim te maken. Inbreken duurde eeuwig en ondertussen doet-ie het wel aardig maar echt vriendjes gaan wij niet worden. Een andere tegenvaller was recent natuurlijk de Crabtree & Evelyn Moroccan Myrrh maar daarvan waren mijn verwachtingen eigenlijk ook niet zo hoog. In zekere zin viel me de Tabac zeep ook tegen; iedereen was 'raving' maar hoewel ik de zeep niet slecht vind komt hij voor mij ook niet boven de middelmaat uit en blijft al achter bij zepen als Speick en Palmolive.
talibeard Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Curieus. De Hans Baier die stelt mij juist teleur: verre van zacht, en moeilijk zeep schuimen. Maar goed, die kocht ik niet wegens juichende recenties. Nou maken ze er nogal wat dus ik weet de verschillen niet maar dat-ie wat stugger is dan de eerdere zilverspitsen die ik geprobeerd heb vond ik een (grote) plus. Schuimen doet de mijne zonder mankeren overigens en zacht is-tie ook voldoende. Wat stugger betekent in mijn jargon dan nog altijd dat het een wat slappige borstel is trouwens.
Jock Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Een Crabtree and Evelyn Sandalwood balsem. Ruikt nergens naar en verzorgt nauwelijks Heb je het dan over de originele Sandalwood geur van C&E of over de Indian Sandalwood Jock? De Indian. Gekocht bij Hartleys in Arnhem. Werkelijk vreselijk ondermaats. Zeker vergeleken met de Sandalwood balsem van TOBS
earlybird Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Feather mesjes, in geen 1 krabber vond ik de feather fijn. Verschrikkelijk zelfs.
Frog Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Een Crabtree and Evelyn Sandalwood balsem. Ruikt nergens naar en verzorgt nauwelijks Heb je het dan over de originele Sandalwood geur van C&E of over de Indian Sandalwood Jock? De Indian. Gekocht bij Hartleys in Arnhem. Werkelijk vreselijk ondermaats. Zeker vergeleken met de Sandalwood balsem van TOBS Ooh, ok. Dat zal dan echt een UEKAZ dingetje zijn, want ik vind hem best lekker ruiken. Al heb ik de TOBS sandalwood balsem nog niet geroken. Daarvan kan ik enkel de geur van de sandalwood scheercreme beoordelen.
Johan Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Monsavon. Op basis van de recensies had ik een betere zeep verwacht.
evert_l Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Martin de Candre ik had een top zeep verwacht die meteen mijn favoriete zeepje zou zijn. Niet dat deze zeep slecht is maar ik heb goedkopere zeepjes die het beter doen.
Noxa Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 Pinaud Clubman. Wat een smerig luchtje zit daar aan! De verzorgende eigenschappen vielen me ook erg tegen. Om over de Bay rum nog maar te zwijgen...
Snuff Posted September 14, 2015 Author Posted September 14, 2015 Pinaud Clubman. Wat een smerig luchtje zit daar aan! De verzorgende eigenschappen vielen me ook erg tegen. Om over de Bay rum nog maar te zwijgen... Blijf dan maar uit mijn buurt, ik stink een uur in de wind en heb nog enkele liters in de voorraadkast
Stoppel Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 Heb je wel een hinderwet-vergunning? Jeetje dat is lang geleden de Hinderwet vergunning!
rust Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Mijn grootste teleurstelling totnogtoe is Nanny's Silly Soap: Vetyver. De omschrijving van vetyver die ik gelezen had was 'een grasgeur, niet vers gemaaid gras maar meer aardachtig' ik vond het echter meer ruiken naar 'enkele maanden geleden gemaaid gras en nu vooral aan het composteren'. Maar misschien is dat gewoon hoe vetyver hoort te ruiken. Geen idee of de zeep het eigenlijk goed doet want ik heb 'm niet op mijn gezicht willen smeren En dan is er ook nog m'n tube Tabac crème. Die ruikt wel prima, maar is erg lastig om schuim van te kloppen. Veel werk en veel crème voor weinig resultaat, al ga ik dat toch maar aan mijn harde water toeschrijven ookal lijk ik daar bij mijn andere zepen niet zo'n last van te hebben.
Snuff Posted September 15, 2015 Author Posted September 15, 2015 Mijn verkenningstocht heeft me nog niet echt in het kwadrant van Nanny's Silly zepen gebracht maar wellicht is vetyver niet jouw ding. Er zijn ook veel mensen die bijvoorbeeld Cyril R. Salter French Vetiver Shaving Cream vies vinden. Terwijl ik deze bijvoorbeeld graag gebruik. Onlangs een Tabac creme sample gekregen en had een beetje zelfde ervaring, waar de zeep fantastisch presteert is deze een teleurstelling.
Recommended Posts