Jan Zoethout Posted September 12, 2015 Posted September 12, 2015 Op Engelstalige (Amerikaanse ?) fora wordt zo nu en dan "Maas metal polish" vermeld om krabbers een laatste poetsbeurtje te geven. Vermoed dat dit een Amerikaans product is. Weet iemand een Nederlandse/Europese equivalent van dit spul ?
Tony Posted September 12, 2015 Posted September 12, 2015 Ik gebruik Maas en Autosol beiden, Maas is iets milder dan Autosol. Maas heb ik uit de US laten komen. Voor een laatste poetsbeurt is Autosol ook prima te gebruiken.
hanwer Posted September 12, 2015 Posted September 12, 2015 Maas en Autosol heb ik nog niet gebruikt. Wel Triomf metaalpoets en die bevalt prima.
Noxa Posted September 12, 2015 Posted September 12, 2015 Ik heb ook autosol. Gebruik het alleen als allerlaatste poets middel om net dat beetje extra glans te geven.
Marcel Posted September 12, 2015 Posted September 12, 2015 Ik gebruik Maas, ooit een keer een tube in de UK gekocht en dat werkt uitstekend.
marco Posted September 12, 2015 Posted September 12, 2015 Voor het schoonmaken zie ik ook wel eens Scrubbling Bubbles ofzo voorbij komen, daar hebben wij zeker geen alternatief voor?
Johan Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Voor het schoonmaken zie ik ook wel eens Scrubbling Bubbles ofzo voorbij komen, daar hebben wij zeker geen alternatief voor? Je zou van die bruistabletten voor een kunstgebit kunnen proberen?
marco Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Bedankt voor de tip. Dus bruistabletten en Autosol aanschaffen
efsk Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 En Mr Muscle las ik op een ander forum. Maar ja, toen stond ik voor het schap in de supermarkt en blijken ze daar weer zes soorten van te hebben...
KugelFanger Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 auto winkels hebben vaak wel een soort van metaal-polijst soms wordt het ook aangeduid als kras-verwijderaar. Ik zelf heb ook van dat spul thuis liggen. (ik zal zo even kijken wat voor merk het is) Ik zelf gebruik het alleen op open scheermessen, waar je geen kans hebt om door de toplaag heen te poetsen. Opzich werken al dat soort producten wel maar moet je opletten welke gradatie je gebruikt (ik zelf ga altijd voor de fijnste gradatie). En je moet in je achterhoofd houden dat het eigenlijk gewoon vloeibaar schuurpapier is, dus als je niet oplet dat je te ver door gaat. Dag gezegd te hebben zou ik altijd eerst de minst agressieve manier eerst proberen. als ik jou goed begrijp Jan dan wil jij een "laatste poetsbeurt" dus ik zit meer te denken aan tandpasta of iets dergelijks.
evert_l Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 Is gewone koperpoets niet iets, of is het te grof?
Recommended Posts