Jump to content

Parker 31R

ShockWave_Omega

Recommended Posts

Zojuist binnen gekregen: Parker 31R. De looks en feel van het apparaat zijn zeer netjes te noemen voor een shavette van deze prijs (nog geen 15 euro).

Ook net nog een mesje in de shavette gestoken. Hij voelt zeer solide aan op mijn arm en haalt ook netjes mijn dichte wintervacht van mijn arm af (hoop dat het op tijd terug groeit..). Hij opent en sluit goed en een clipje zorgt er voor dat ie niet zo maar terug naar binnen kan klikken. Zoals gezegd ik voel geen speling op het mes en het systeem om het mesje in het apparaat te zetten is stevig te noemen.

20130730_172850.jpg

20130730_172916.jpg

20130730_172933.jpg

Gebruikte je dezelfde hand voor je gehele gezicht?

Ik heb mezelf aangeleerd te scheren met de hand die overeenkomt met de kant van je gezicht. Met een straight dan welteverstaan. Met een krabber ben ik compleet rechtshandig.

Het is even wennen om met twee handen te scheren met een open mes of shavette maar het went best snel en dan heb je er profijt van.

Zelf doe ik altijd twee gangen, één keer naar beneden met de rechterhand de rechterkant en de linkerhand voor de linkerkant van m'n gezicht als ik naar beneden scheer en daarna nog een keer omhoog/schuin maar dan gebruik ik juist de tegenovergestelde hand, dat voelt het natuurlijkste.

Het is een kwestie van wennen om beide handen te gebruiken en de juiste techniek te vinden en dat kan voor iedereen anders zijn maar het loont om in het begin een goede techniek aan te leren. Na een paar maanden gaat het onbewust zonder na te denken maar een goede concentratie blijft altijd belangrijk.

Yup.. het voelde niet zo fijn in mijn linker hand.. :?

Niet dat ik er verder veel verstand van heb maar als je graag met 2 handen wil leren. Waarom bijvoorbeeld niet beginnen door alleen je bakkenbaarden links met je linkerhand te doen? Gaat dat goed kun je steeds een stukje verder. Dan kom je er ook vanzelf :)

• 1 month later...