Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Leuk verhaal, ooit een dezelfde cursus willen doen in Alkmaar maar nooit of nog niet van gekomen.. toch eens inschrijven als ik dit zo lees...

Het is ook zeer leerzaam en echt aan te raden.

Ik ben nou een paar keer naar die smederij geweest geweest (welliswaar in Zwolle en niet in Alkmaar), maar het is absoluut een aanrader.

Het is ook leuk om met meerdere mensen heen te gaan en er zo een leuke dag van te maken.

Het verschil tussen de smederij in Zwolle en die in Alkmaar is het smeedvuur.

In Zwolle wordt alleen maar gesmeed met een kolen vuur omdat ze vinden dat het zo hoort, en in Alkmaar smeden ze met een gasoven (althans, voor de cursisten).

In eerste instantie zat ik ook aan Alkmaar te denken, tot ik de smederij van Taru van den Born in Zwolle vond. Ik heb uiteraard gekozen voor Zwolle gezien de afstand en de cursus is zelfs iets goedkoper, bovendien zijn het daar een stel gezellige en vooral enthousiaste gekken die het compleet maken, erg leerzaam en vooral gezellig!

Gewoon doen dus!!

Let wel, het kan nogal verslavend werken. Voor je het weet zit je weer met een nieuwe hobby :mrgreen:

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Ik zit nog met de billen dichtgeknepen omdat ze nog in de oven liggen om te "ontlaten", maar vooralsnog lijkt het dit keer eens goed te gaan!!

Na het harden worden de patronen in het staal erg duidelijk, en ik kan het ook niet laten om alvast een klein stukje te laten zijn.

Wordt vervolgd dus b1be4323434266b61cb48c81c2145b7f.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze zullen overigens nu nog weer iets veranderen qua tekening, omdat ik ze nu nog dunner moet slijpen op de bandschuurmachine.

De onderste lijnen nabij de snede zullen dus verdwijnen en dat gebied zal na het etsen zwart/donkergrijs worden (dat is dus het O2 staal).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik neem mijn hoed voor je af, het is nu niet dat je al zoveel messen hebt gemaakt en om dan al iets dergelijks te kunnen presenteren, WOW!!!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.