rare kwast Posted April 23, 2017 Author Posted April 23, 2017 Leuk verhaal, ooit een dezelfde cursus willen doen in Alkmaar maar nooit of nog niet van gekomen.. toch eens inschrijven als ik dit zo lees... Het is ook zeer leerzaam en echt aan te raden. Ik ben nou een paar keer naar die smederij geweest geweest (welliswaar in Zwolle en niet in Alkmaar), maar het is absoluut een aanrader. Het is ook leuk om met meerdere mensen heen te gaan en er zo een leuke dag van te maken. Het verschil tussen de smederij in Zwolle en die in Alkmaar is het smeedvuur. In Zwolle wordt alleen maar gesmeed met een kolen vuur omdat ze vinden dat het zo hoort, en in Alkmaar smeden ze met een gasoven (althans, voor de cursisten). In eerste instantie zat ik ook aan Alkmaar te denken, tot ik de smederij van Taru van den Born in Zwolle vond. Ik heb uiteraard gekozen voor Zwolle gezien de afstand en de cursus is zelfs iets goedkoper, bovendien zijn het daar een stel gezellige en vooral enthousiaste gekken die het compleet maken, erg leerzaam en vooral gezellig! Gewoon doen dus!! Let wel, het kan nogal verslavend werken. Voor je het weet zit je weer met een nieuwe hobby
ChrisVanMeer Posted April 23, 2017 Posted April 23, 2017 Ach een man moet meerdere hobby's hebben.. Wordt mij steeds verteld. Ik verzamel hobby's als hobby.
rare kwast Posted May 2, 2017 Author Posted May 2, 2017 Ik zit nog met de billen dichtgeknepen omdat ze nog in de oven liggen om te "ontlaten", maar vooralsnog lijkt het dit keer eens goed te gaan!! Na het harden worden de patronen in het staal erg duidelijk, en ik kan het ook niet laten om alvast een klein stukje te laten zijn. Wordt vervolgd dus
Kamp Posted May 2, 2017 Posted May 2, 2017 Die komen er mooi uit! Een groot verschil tov zondag. ziet er zekker zeer fraai uit en heel andere kwa tekening vergeleken met zondag
rare kwast Posted May 2, 2017 Author Posted May 2, 2017 Ik vind ze zelf zeker ook erg mooi geworden. Het is overigens toch echt hetzelfde stuk staal/mes wat ik afgelopen zondag mee had genomen
KugelFanger Posted May 2, 2017 Posted May 2, 2017 Erg mooi Martijn, als je zaterdag nog bij Eelco komt (als Laurens en ik er zijn) moet je ze wel even mee brengen natuurlijk
rare kwast Posted May 2, 2017 Author Posted May 2, 2017 Ze zullen overigens nu nog weer iets veranderen qua tekening, omdat ik ze nu nog dunner moet slijpen op de bandschuurmachine. De onderste lijnen nabij de snede zullen dus verdwijnen en dat gebied zal na het etsen zwart/donkergrijs worden (dat is dus het O2 staal).
PI56 Posted May 2, 2017 Posted May 2, 2017 Machtig man. Zijn ze voor de handel of ga je zelf gebruiken.
rare kwast Posted May 2, 2017 Author Posted May 2, 2017 Alles mag hier altijd weg... Wanneer ik zelf iets echt mooi vind, maak ik het gewoon dubbel haha Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Kamp Posted May 4, 2017 Posted May 4, 2017 Erg mooi geworden, kan je trots op zijn zo'n fraai stukje vakwerk!!!
rare kwast Posted May 4, 2017 Author Posted May 4, 2017 Ik moest toch iets met dat gewicht doen van 666 gram, alleen is een duivel zo lastig... Overigens is dit mes 62 gram (66,6 had eigenlijk mooier geweest haha)
jos schenau Posted May 4, 2017 Posted May 4, 2017 Mooi stukje vakwerk en een genot om naar het mes te kijken. Prachtig!
efsk Posted May 4, 2017 Posted May 4, 2017 Die is mooi opgedroogd. Overigens welicht interessant: https://www.badgerandblade.com/forum/threads/heat-treating-forging-etc.518178/unread
Snuff Posted May 4, 2017 Posted May 4, 2017 Ik neem mijn hoed voor je af, het is nu niet dat je al zoveel messen hebt gemaakt en om dan al iets dergelijks te kunnen presenteren, WOW!!!!!
rare kwast Posted May 4, 2017 Author Posted May 4, 2017 Iedereen wederom weer bedankt voor de reacties! Ik doe er m'n best op en hoop nog veel meer te laten zien!
Recommended Posts