Jump to content

Sta mij toe u te groeten

aibohphobia

Recommended Posts

Leden van Shaving Society,

Ronald is de naam en sinds dit voorjaar ben ik begonnen me te scheren met een Merkur 38c. Sindsdien is de collectie wat gegroeid met een Feather Popular, Gillette Slim en Gem Junior. Vooralsnog zie ik het aantal messen groeien. Mede dankzij dit forum. Erg interessant om te lezen met wat voor spullen andere leden zich scheren.

De Gem bevalt mij de laatste tijd erg goed. De eerste pogingen om een SE mesje te slijpen waren tot nu toe nog niet succesvol. Hoogstwaarschijnlijk was dit te wijten aan de (net) te grote hoek tussen mesje en slijpsteen. Ik weet de oplossingen hiervoor, maar het slijpen was vooralsnog een probeersel.

Qua zeep/creme bezit ik momenteel Cella, Proraso groen/rood, Palmolive, Speick en DVH. Allemaal prima zepen naar mijn mening.

Welkom op het forum. Omdat je praat over het slijpen van een SE mesje ben ik benieuwd hoelang je doet met een standaard mesje voor het aangeeft niet scherp genoeg meer te zijn?

Stroppen van een SE mesje zou best moeten lukken, slijpen heb ik nooit gedaan. Bij de Feather Artist Club mesjes heb ik ze ook een tijdje gestropt wat een resultaat gaf van zo'n dikke maand per mesje. Eén verpakking had ik dus genoeg aan voor 2 jaar, doe dit niet langer aangezien ik een voorraad heb voor dit en volgend leven.

Heb je naar de toekomt toe iets op het zicht dat je wil aanschaffen of proberen?

Allen zeer dank voor het welkom. Ook als is het dan een bende van ellende, ik sluit mij er graag bij aan :D

Het was ook meer dat het SE mesje (merk Metro), dat met de GEM kwam, die ik had gekocht na een keer of 4 wat minder werd en ik drie slijpstenen voor mijn keukenmessen heb dat ik dacht: laat ik het eens proberen. Stroppen kan ik inderdaad ook eens proberen. Met een GEM stainless haal ik overigens zo'n 10 beurten, maar er komt binnenkort een setje SE's van tryablade aan ... dus ik ben benieuwd.

Als je op Amazon kijkt blijven SE mesjes in de VS toch wel een vreemd soort. Hier is het toch het domein van scheren en het laboratorium. Omdat daar schijnbaar ook (andere) houders voor de mesjes verkocht worden, gaat het in de reviews soms over baardharen scheren, maar net zo vaak over zaken als tapijt verwijderen en ovens uitschrapen, afhankelijk van het merk.