Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb het idee dat de laatste tijd het aantal actieve leden nogal aanzienlijk is afgenomen. Ik moet zelf reëel zijn want ik ben ook bijna een jaar weggeweest omdat ik te druk was met van alles en nog wat. Nu begon het toch weer te kriebelen en ben ik teruggekeerd maar ik heb het idee dat veel meer mensen (permanent) weg zijn en/of niet langer actief. Heeft iemand er een verklaring voor? Is het forum te eentonig geworden, scheert men niet meer maar baard men, heeft men simpelweg geen zin meer in het geheel of zijn er andere verklaringen?

Ik weet niet of dit alleen aan mij ligt of dat anderen dit ook ervaren.

Posted

Het lijkt inderdaad wat minder drukbezocht dan een tijdje geleden. Een verklaring ervoor heb ik eigenlijk niet, anders dan dat we net de vakantieperiode achter de rug hebben.

Posted
Het lijkt inderdaad wat minder drukbezocht dan een tijdje geleden. Een verklaring ervoor heb ik eigenlijk niet, anders dan dat we net de vakantieperiode achter de rug hebben.

Het verbaast me eigenlijk niet; zodra mensen hun "routine" gevonden hebben, wordt de behoefte aan advies waarschijnlijk een stuk minder.

Het betekent alleen ook dat er blijkbaar weinig nieuwe leden bij komen, en dat is wel jammer.

Posted

Misschien moeten we het forum wat uitbreiden? Ik zat van de week op wat andere scheerfora te kijken uit nieuwsgierigheid en zag ook dingen voorbij komen als blogs en andere "mannen" subfora. Het is soms wat stil, maar ik vind het hier altijd erg gezellig. Dus misschien is het tijd voor wat verandering of uitbreiding?

Posted

Mogelijks brengt de winter wat meer activiteit omdat men dan toch wat vaker binnen zit en natuurlijk zoals al aangegeven door Johan is het niet voor iedereen een "hobby". Mensen zoeken wat advies en na aankoop van de spulletjes blijft het daarbij want het noodzakelijk kwaad van de scheerbeurt 's morgens willen ze wel zo efficiënt en prettig mogelijk maken maar dat is ook alles.

Er is op andere forums inderdaad vaak heel veel activiteit in forumgedeeltes die niks met scheren te maken hebben, of ze daarmee ook moeten beginnen op shavingsociety is iets voor de mensen achter de schermen denk ik.

Het is ook een klein forum hé, kan je niet vergelijken met de Engelstalige.

Posted

Ofschoon ik iedere ochtend uitzie naar mijn scheerbeurt als een hoogtepunt van de dag, is scheren niet mijn hobby, zoals Snuff hierboven stelde.

Wat de onderlinge sfeer op het forum betreft: ik kom op het forum als ik iets weten wil. Gezelligheid speelt daarbij voor mij geen rol. In tegendeel, wat me in Engelstalige (en Duitse) fora aantrekt is dat ze juist 'to the point' zijn. Niks gezelligheid. Puur informatief. Je stelt een vraag, die wordt beantwoord en daarna ga je over tot de orde van de dag. Dat spreekt me aan. Voor mij zou uitbreiding van dit forum met andere onderwerpen (zoals marco zich afvraagt) het forum allerminst aantrekkelijker maken.

Het is wel interessant om de vraag eens te stellen.

Rob

Posted

Ik zie dit forum ook als een vorm van gezelligheid en iets wat in mijn dagelijks routine (nu wel weer) zit inderdaad. Ik weet niet of topics die niet langer of scheren zijn het forum aantrekkelijker zou maken of niet. Zover ik weet komen veel mensen op dit forum terecht via het scheertopic op tweakers. Men leest daar iets over dat er andere opties zijn dan een scheerapparaat en een gillette en uit nieuwsgierigheid klikt men door. Sommige blijven hangen, sommige verdwijnen weer. Zelf zit ik niet op Engelse of Duitse fora, puur omdat ik het hier naar mijn zin heb.

Ik kan mij wat dat betreft in eigenlijk alle reacties vinden. Uitbreiding en/of verandering brengt zowel positieve als negatieve gevolgen met zich mee. Het trekt mogelijk nieuwe mensen, maar zal anders mensen wegdrijven omdat het niet langer het gezellige 'kleine' fora meer is. Ik denk wel dat dit eerder iets is voor mensen achter de schermen en dat ik niet wil insinueren dat er verandering moet komen, ik wou alleen kijken of we met het forum de vinger op de gevoelige plek konden plaatsen. Ik merk alleen dat ten opzichte van ~2 jaar geleden, daar waar uurlijks à dagelijks topics vol werden gepropt met vragen, antwoorden, discussies en tips, er tegenwoordig net zoveel activiteit in een week plaats vindt.

Posted
In tegendeel, wat me in Engelstalige (en Duitse) fora aantrekt is dat ze juist 'to the point' zijn. Niks gezelligheid. Puur informatief. Je stelt een vraag, die wordt beantwoord en daarna ga je over tot de orde van de dag. Dat spreekt me aan.

Dan heb je het waarschijnlijk niet over Badger and Blade. De "signal to noise ratio" ligt daar een stuk lager dan hier, wat mij betreft.

Posted

Klopt maar daar hebben ze het zo geregeld dat alle forumonderdelen die niks met scheren te maken hebben gegroepeerd zijn in een vak die je gewoon door op een pijltje te klikken kan inklappen zodat je ze niet hoeft te zien als je niet wil en dat vind ik wel een goede oplossing.

Posted

Dat het wat rustiger is, was ons ook al opgevallen. We besteden regelmatig aandacht aan het forum in onze nieuwsbrieven, maar daarmee heb je natuurlijk nog niet meteen actieve forumleden. Het is en blijft een niche (gelukkig!)

Misschien dat er wel een speciaal onderdeel voor beginners zou kunnen komen, waarin alle veelvoorkomende vragen beantwoord worden? Of iets van een index, waarop je recensies kunt terugvinden? Stel dat je nu meningen zoekt over een bepaalde zeep, dan moet je dat zelf helemaal gaan uitzoeken.

Zou er niet iets aan de forumsoftware kunnen worden toegevoegd zodat recensies en reviews " getagd" worden aan de producten zelf?

Overigens zie ik op buitenlandse fora, dat sommige off-topic-onderwerpen redelijk druk bezocht worden, omdat er domweg meer leden zijn. Dan spreekt het dus eerder aan.

Maar, in deze tijd misschien slecht voorbeeld, een topic over voetbal, formule 1, auto's (hadden we al) zou mogelijk ook weer voor wat levendigheid kunnen zorgen?

Posted
Misschien dat er wel een speciaal onderdeel voor beginners zou kunnen komen, waarin alle veelvoorkomende vragen beantwoord worden?

Denk niet dat dit werkt, hoe vaak hebben we al niet voor de honderdste keer hetzelfde beantwoord gewoon omdat in deze maatschappij van instant gratification de mensen heel vaak geen moeite willen doen om zelf even te zoeken. Je moet maar voor ze klaarstaan anders haken ze meteen af.

Er zijn al zat websites met wiki's aangaande scheren en toch worden dezelfde vragen steeds opnieuw gesteld. Niet dat ik het erg vind om voor de zoveelste keer iemand van antwoord te dienen.

Trouwens als er een onderdeel komt waar alle vragen voor beginners beantwoord staan gaan ze helemaal niet meer actief deelnemen aan het forum vrees ik.

Posted

Was mij ook al opgevallen, dat er een harde kern van dagelijkse posters is overgebleven. Mogelijk dat er inmiddels zoveel antwoorden voor vragen zijn te vinden, dat nieuwe lezers (lurkers) zoveel info vinden, dat ze zich niet daadwerkelijk hoeven te melden. Vind het wel jammer, dat hierdoor de levendigheid wat afneemt. Maar ja, het blijft een forum over een door een beperkt aantal "gekken" uitgeoefende hobby in plaats van een noodzakelijk kwaad.

Posted

Bij mezelf gaan de activiteiten op het forum ook op en af. Soms ben ik zo met andere dingen bezig dat ik er weken nauwelijks kom en dan zit ik er weer middenin. Nou kom ik ook eerder voor de gezelligheid en de nieuwtjes dan om te leren scheren maar het zou me ook niet verbazen als het juist de actieve harde kern is die de nieuwe garde wat afschrikt; er hangt soms wel heel erg een 'ons kent ons' sfeertje. Niks mis mee hoor, en vaak hartstikke gezellig maar ik kan me voorstellen dat het wat drempelvrees oproept.

Posted

Vragen stellen is niet erg, ook niet als ze al gesteld zijn, ook al ben ik er eentje die, tijdens het beantwoorden, niet kan nalaten mensen erop te wijzen dat ze kunnen zoeken (die functie werkt tegenwoordig!). Bovendien kunnen inzichten wijzigen en is het mogelijk dat nieuwe leden met nieuwe, niet noodzakelijkerwijs slechte, ideeën komen. Wat dat betreft denk ik dat het beter is om niet alle mogelijke beginnersvragen in een faq te verzamelen.

Voor wat betreft offtopic. beter gezegd niet-scheren: daar hebben we al een afdeling voor. Met onderwerpen over onder anderen motoren, moestuinen, whisky, bier, auto's, pommades, horloges en braadpannen. Wil je over breien praten, open daar een topic.

Volgens mij gaat het met ups en downs, met rustperiodes tussendoor, en trekt het daarna wel weer aan. Of niet.

Ook volgens mij hebben we meer lezers dan posters. Ook niet erg.

In ieder geval, ik heb het idee dat ik dit zie op alle scheerfora waar ik actief ben. Een harde kern die de bulk van de tekst schrijft, en een grote groep die soms post maar vaak (of minder vaak) leest.

Posted
het zou me ook niet verbazen als het juist de actieve harde kern is die de nieuwe garde wat afschrikt; er hangt soms wel heel erg een 'ons kent ons' sfeertje. Niks mis mee hoor, en vaak hartstikke gezellig maar ik kan me voorstellen dat het wat drempelvrees oproept.

Dat kan ik me zeer goed voorstellen en zelfs dat ik daar goed aan bijdraag. In het buitenforumse leven schrik ik, met mijn houding die eenvoudig voor horkerig en confronterend valt te misinterpreteren, de medemens ook nogal eens af.

Posted
Ik vind jou echt niet horkerig of confronterend overkomen hoor Richard.

Het ligt dus weer aan jou.

;) ;)

Posted

Ik protesteer!

En ik dreig met een schrijfstaking. Of is dat juist waar jullie op uit zijn? Wat is dit voor complot??

:o

Posted
En ik dreig met een schrijfstaking.

:lol::lol::lol:

Dat lijkt me in jouw geval een nogal loos dreigement eerlijk gezegd.....Dat hou je nog geen dag vol wed ik! :roll:

Posted
Ik vind jou echt niet horkerig of confronterend overkomen hoor Richard.

Een van mijn eerste posts op dit forum betrof de melding dat ik een "straight razor" had aangeschaft. Het antwoord (reply) daarop kwam van Richard: dus je hebt een open mes. Daar was ik toch even de weg kwijt :-) .

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.