Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- Stirling Soap bonaparte

- Aluin

- Floid vigoroso

- Sanex asb

Vandaag de Candidius weer van stal getrokken. Zoals ik gewend ben van deze was ik ook vandaag weer in drie gangen zo glad als een biljartbal. Iets prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de Sanex asb.

Posted

Gem G-bar

Gem PTFE

Semogue 620

Stirling Margaritas In The Arctic

Alcolado Glacial299a71271dc34c4abf4c6e982522e1a7.jpg

Posted

Gillette Tech Fat Handle

Wilkinson Gillette stainless (6)

No name varken

Dusy Kabinett

Nivea sensitive ASB

Posted

Schick Krona krabber

Rapira Platinum Lux mesje

Omega Hi-Brush synthetische kwast

TFS Tobacco Verde zeep

Vitos amber aftershave splash

De Vitos AS heeft weliswaar geen echte naam op de fles. Maar vanwege de kleur en de geur vind ik "amber" een goede omschrijving.

Posted

Proraso rood scheercreme

DVH Kapperskwast

Fatip piccolo

Wilkinson sword (3)

L'oréal Paris hydra sensitive

Posted

Zo te zien was ik niet de enige die een koude klap nodig had vanmorgen. Ik heb de groene Proraso uit de kast getrokken.

Veni Vidi Vici 6/8e

Plisson synthetische kwast

Proraso groen preshave, zeep & aftershave.

Bbs en wakker!

Posted

Semogue The Big Shave 2013 LE

TFS 70 Sotto La Mole

Gillette Aristocrat Junior

Polsilver Stainless

Pinaud Citrus Musk en 444 balsem

Een lekkere zeep, deze Sotto La Mole, Citrus en wat bloemigs. Verfrissend!

Posted

Semogue SOC Bristle Cherrywood,

Pascale_Refreshing Menthol,

Gillette Black Beauty Long Handle adjustable,

PolSilver_stainless 12e x,

Pitralon_Classic,

Hema_Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

De Pascale_Refreshing Menthol en de Semogue SOC Bristle Cherrywood hadden een verrassing in petto. Volgens de tube zou het verfrissend zijn met menthol. Nou eerst maar opschuimen in mijn kommetje met de varkenskwast. Dat leverde een prima glad schuim, consistentie Bulgaarse yoghurt, met een neutrale frisse geur, zoals aan veel goedkopere scheercrèmes, bv. Arko. Inkwasten, maar geen menthol merkbaar. Echter in de 2e ronde begon er een frisse tinteling te ontstaan en in de 3e ronde was het verfrissender dan de Proraso groen. Nou zijn 20 kronen, dat ik er voor betaalde, ongeveer €0,75 en is dat geen geld voor het product. Nu een uurtje later merk ik nog de frisheid. Mocht je ooit in Tsjechië om zeep zitten te springen is dit een prima aanrader.

Mesje en krabber:

De PolSilver_stainless voor de 12e x gebruikt. Dat is de volgende verrassing, die deze ochtend in petto heeft. Mesje is niet op na 12 x. Had niet verwacht, dat hij deze ochtend zou overleven, maar morgen nog een keer. In de Black Beauty op 8 deed het mesje het nog steeds prima. Nu een uurtje later voelt mijn velletje nog steeds spekglad, dus de combi heeft het goed diep uitgeschoren, en dit keer met minder hoekgevoeligheid, dan gisteren. Blijkbaar kan het mesje meer agressie hebben, dan ik normaal gebruik. Morgen misschien op 9? Resultaat BBS.

Alles overziend weer een prima beurt vanmorgen, afgewerkt met Pitralon classic en de Hema ASB ben ik weer een tevreden mens.

Inmiddels aangekomen bij het Reuzengebergte, gaan we maar een leuke rondrit maken via Polen door de bergen.

Posted

Fatip Piccolo

Bic Chrome Platinum (1)

Omega 11137

Haslinger Ringelblumen

Speick ASB

Posted

Gem micromatic OC

Gem ptfe

Frank shaving das

Bartex, pre

TrueFitt&Hill sandalwood creme

Tobs sandalwood lotion

Dvh balsem

Fijne creme, verder een heerlijke beurt. Alleen jammer dat de tobs lotion iets te sterk is van geur zodat de reuk van de zeep totaal wegvalt.

Posted

- Fatip/Appolo handle

- PolSilver super Iridium (5)

- Mevrouw Soapz scheerzeep

- Tsjechisch drogistborsteltje

- Aluin

- Balea Fresh AS

- Nivea sensitive ASB

Posted

sot.png

EJ DE89 Knurled

Vorkhod (5)

Ace Shaving silvertip

Arko Cool

Cien ASB

Het scheren met de Voskhod gaat nog steeds prima, tijdens de scheerbeurt voelt het niet beter o.i.d. dan de Derby.

Mijn gevoel zegt wel dat het resultaat gladder en strakker is :)

Ook was de Arko Cool, na hier iets meer van gebruikt te hebben, meer aanwezig qua geur en verkoelende werking.

Toch een best fijne creme :)

Posted

Nog een rondje zonder preshave om de huidige kwaliteit van C&E te plaatsen.

- Arko

- Vulfix #10

- Lord L6

- Captain (8)

- Pitralon Classic

Arko blijft een aparte zeep; het is een typisch utilitair product dat je verder geen enkel gevoel van luxe of zelfverwenning geeft behalve dan dat het een bijzonder goede scheerzeep is. In mijn vergelijk (C&E, DRH, Tabac en Arko) is het veruit het goedkoopste product maar moet in werking alleen DRH voor laten gaan en dat niet eens met een hele grote marge. Bij de 8e scheerbeurt met de Captain is wel een derde pass nodig maar ook dat is zonder preshave een prima score. Als ik me met Arko geschoren heb bekruipt me wel eens het gevoel waar ik nou helemaal mee bezig ben als ik mijn blik laat vallen op al die containertjes met aangebroken chiquere zepen waarvan de meeste alleen maar zouden mogen hopen op dezelfde hoogte te kunnen komen. Enfin, prima scheerbeurt en aan de makers van C&E; koop eens een Arko stick en probeer daar eens aan te tippen voor als je weer gaat herformuleren.....

Posted

- Vincent 6/8 near wedge

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino forte

- Aluin

- Biodermal aftershave gel

Vorige keer voelde de Vincent niet meer optimaal scherp. Dus tijd om even bij te werken op de paddle strop: 15x Crox, 15x Feox, 60x black latigo, 60x English bridle. De test op armhaar liet zien dat deze haren op afstand van de huid popten.

Het verschil op gezicht en hals was overduidelijk. Als een warm mes door de boter gleed de Vincent weer door mijn baard. In drie gangen zo glad als een biljartbal. Een lichte tinteling van de aluin. De Biodermal heb ik afgelopen weekend gekregen als vervroegd verjaardagscadeau, dus vandaag op de test. Ik weet nog niet goed wat ik ervan vind. Eerste indruk is wel goed, mijn huid voelt nadien lekker. We zullen het verder testen. Iemand anders ervaring met dit product?

Posted

Schick grip

Schick platinum

Vie-Long 15310

TFS tabacco verde forte

Aqua Velva

6cd15fc8d4df65e389ad302fbe543bc0.jpg

Posted

Merkur 34C HD

Rapira Platinum Lux (8)

No name varken

TFS Tobacco Verde

Cien X-Bolt ASB

Nivea sensitive ASB

Posted

Nu weer even iets anders dan ruzie maken, namelijk waarvoor we hier komen: onze hobby delen.

Dus voor vandaag:

Merkur 11C

Polsilver

Semogue 1305

The Bluebeards Revenge scheercrème

Aqua Velva

Ik denk dat deze crème over twee beurten eindelijk op is.

Qua geur erg lekker, maar de kwaliteit is verder maar gemiddeld. Sowieso hou ik ook (zeker de laatste tijd) veel meer van zeep dan van crème. Misschien dat ik ook maar eerst alle crèmes ga opmaken.

Posted

vannacht slecht geslapen, een beetje brak daardoor, heb in plaats van het open mes daardoor maar even mijn Fattip gepakt en in 2 gangen redelijk glad.

Posted

Fatip Piccolo

Bic Chrome Platinum (2)

Semogue SOC Varken

De Vergulde Hand

De Vergulde Hand ASB

Posted

Hier ook slecht geslapen maar wel met mijn shavette van Barburys met Feather mesje geschoren. Verder van alles lekker er op gesmeerd en het scheren ging als de brandweer.

Blijft genieten ook al doe ik het bij een ander.

Posted

Semogue SOC Bristle Cherrywood,

Haslinger_Sandelholz,

Ikon_Shavecraft 101,

PolSilver_stainless 13e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De Haslinger_Sandelholz en de Semogue SOC Bristle Cherrywood hebben geen lof meer nodig, gewoon lekker schuim, dat doet waar het voor is bedoeld. De bakkes voorbereiden op het mes.

Mesje en krabber:

De PolSilver_stainless voor de 13e x gebruikt. Dat mesje verrast me werkelijk. Gaat morgen waarschijnlijk nog een keer mee. Had ik niet verwacht. De 13 e x is behoorlijk, maar morgen dus nogmaals. Had verwacht, dat de Ikon iets minder zou combineren, nu het mesje toch behoorlijk ver heen moet zijn. Niets is echter minder waar. Weer een beurt waar niets op aan valt te merken en zeker geen reden, om het mesje een rustplaats te gunnen. Dus maar afwachten wanneer dit over is. Resultaat BBS.

Bekende kruidige afwerking met de eigen AS en ASB. Wel behoorlijk link vanmorgen, want hier op de camping zitten in eens veel wespen, nu ze mijn Bay Rum hebben geroken. Tja goede rum, wodka en lekkere oliën en vetten plus de kruiden doen mij soms ook om de lippen likken. Alles eet- en drinkbaar. Geef ze eens ongelijk. En nu genieten van een zonnige dag.