CoenB Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Hallo allemaal! Gisteren op een kofferbak markt dit mooie setje gescoord! Voor €6,- was hij voor mij! Nu kan ik hier helemaal niks over terug vinden.. Kunnen jullie mij helpen aan informatie over deze safety razor? Alvast bedankt!
efsk Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Friedrich Herder was een Solinger messenmaker. Eigenlijk maakte hij allerhande bestek en scheermessen, en dus ook krabbertjes. De krabbers van Herder ken ik niet, de open messen van deze maker hebben een goede reputatie. Het logo schijnt uit 1927 te stammen, dus zit je vlak daarna. Althans, wat betreft het doosje. Je handvat lijkt net niet helemaal op de afbeelding die ik heb, maar dat hoeft niets te zeggen. Ik zie op je foto tekst onderaan het handvat. Wat staat daaar? Staat er nog wat op de kop? Bij een Herder zou bovenop de bovenplaat no F Herder Solingen moeten staan.
CoenB Posted August 31, 2015 Author Posted August 31, 2015 Heb hem ondertussen even mooi schoongemaakt Er staat onderaan het handvat Friedr. Herder Abr. Sohn Solingen-Germany. Verder staan er geen merktekens op de krabber.
Noud Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Ziet er zeker mooi uit! Wat een poetssessie wel niet voor verschil kan maken
efsk Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Da's een goeie poetsbeurt. Mooi opgeknapt en leuke krabber. Dat er niks op de kop staat hoeft nog niks te betekenen. Het handvat wijkt af van mij bekende afbeeldingen dus dat het een andere krabber is dat is wel duidelijk. Gezien doosje en tekst op greep echter zou ik het als een Friedr. Herder betitelen.
CoenB Posted August 31, 2015 Author Posted August 31, 2015 Nu ligt hij lekker in de alcohol te baden. Vanavond maar eens proberen waar hij tot in staat is [WINKING FACE]
hanwer Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Mooie score voor een zacht prijsje. Hopelijk bevalt het scheren. Veel plezier ermee!
CoenB Posted August 31, 2015 Author Posted August 31, 2015 Wat een fijne krabber is dit zeg! Een stuk agressiever dan mijn Muhle R89. Hij is wel een stukje lichter dus dat was even wennen. Maar na dit resultaat ben ik nog blijer met mijn vondst!
Recommended Posts