Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal!

Gisteren op een kofferbak markt dit mooie setje gescoord! Voor €6,- was hij voor mij!

9h1dth.jpg

Nu kan ik hier helemaal niks over terug vinden..

Kunnen jullie mij helpen aan informatie over deze safety razor?

Alvast bedankt!

Posted

Friedrich Herder was een Solinger messenmaker. Eigenlijk maakte hij allerhande bestek en scheermessen, en dus ook krabbertjes. De krabbers van Herder ken ik niet, de open messen van deze maker hebben een goede reputatie.

Het logo schijnt uit 1927 te stammen, dus zit je vlak daarna. Althans, wat betreft het doosje. Je handvat lijkt net niet helemaal op de afbeelding die ik heb, maar dat hoeft niets te zeggen. Ik zie op je foto tekst onderaan het handvat. Wat staat daaar? Staat er nog wat op de kop? Bij een Herder zou bovenop de bovenplaat no F Herder Solingen moeten staan.

Posted

Heb hem ondertussen even mooi schoongemaakt

Er staat onderaan het handvat Friedr. Herder Abr. Sohn Solingen-Germany. Verder staan er geen merktekens op de krabber.be665c398b7f8bb68979011621f60c02.jpg

a28703cdc3c60d374dfd48fbf6dfe14e.jpg

b091ffd30770bef430ddab5730c3280a.jpg

Posted

Mooie score!

Posted

Da's een goeie poetsbeurt. Mooi opgeknapt en leuke krabber.

Dat er niks op de kop staat hoeft nog niks te betekenen. Het handvat wijkt af van mij bekende afbeeldingen dus dat het een andere krabber is dat is wel duidelijk. Gezien doosje en tekst op greep echter zou ik het als een Friedr. Herder betitelen.

Posted

Nu ligt hij lekker in de alcohol te baden. Vanavond maar eens proberen waar hij tot in staat is [WINKING FACE]

Posted

Wat een fijne krabber is dit zeg! Een stuk agressiever dan mijn Muhle R89. Hij is wel een stukje lichter dus dat was even wennen. Maar na dit resultaat ben ik nog blijer met mijn vondst!81df61b888b568b1a8b80f1431706d5d.jpg