Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- Stirling Soap anise

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- Sanex asb

Vanochtend mocht mijn Candidius weer aantreden. Na 60 slagen op English bridle had deze geen enkele moeite met de baard. Met drie gangen was ik dan ook weer zo glad als een biljartbal. Beetje prik van zowel de aluin als de Pinaud, maar dat mocht geen naam hebben. Afgemaakt met de Sanex asb.

Posted

Edwin Jagger 89XL

Sputnik mesje 4x

Stirling synthetische kwast

De Vergulde Hand scheerzeep

Cien XBolt AS

De grote Stirling kwast maakt uitstekend schuim van de DVH zeep. Makkelijk laden met ruim water, en kopsoppen maar. Misschien lag het aan de douche vooraf en wat langer inzepen, maar in tegenstelling tot gisteren vandaag wel weer een uitstekend resultaat met het Sputnik mesje. Weer spiegeltjeglad in 2 gangen zonder dat het mesje versleten aanvoelt.

Posted

Fatip piccolo

Sputnik (4)

TOBS Eton College

Omega 10019

L'Ioréal Paris hydra sensitve ASL

Vandaag de Eton College gebruikt die ik van Hal heb mogen ontvangen. (nogmaals dank) Geurt apart, maar ik vind het lekker ruiken. De kwaliteit van het schuim is zoals ik gewend ben van TOBS. Lekkere scheerbeurt vandaag, zeker ook omdat de Sputnik met de beurten lekkerder begint te scheren.

Posted

Gillette slim adjustable

Polsilver super iridium

TGC syntheet

Proraso groen prep

Proraso groen zeep

Proraso groen asl

Proraso groen asb

351243f51fbb62eea094fc4607c0dc55.jpg

Posted

Chinees krabbertje

Rapira super stainless (3e dag)

Proraso groen

Omega borstel

Cien asb

Goed opletten om geen druk te zetten....

Posted

a23c8b4d5ad1ec465a7f557b419d8a61.jpg

Merkur 11C

Rapira platinum lux

Omega Ranocchio

De Vergulde Hand extra fris scheerzeep

Osage Rub

De Vergulde Hand asb

Weer de verkeerde asb op de foto gezet, dat komt omdat deze de laatste tijd standaard op het plankje staat. De gebruikte asb is vandaag voor het laatst door mij gebruikt, want de resterende helft gaat in de ruildoos voor meneer Kikker. Evenals de Sanex asb overigens wanneer die op de helft is :)

Toch maar de Stitch mok verruild voor deze. Zag hem staan bij de kringloop, nog helemaal nieuw, en vond deze qua uitstraling veel beter passen bij het scheren. Is ook precies de goede maat voor een DVH zeep.

Kwastje is super. Klein van formaat, maar dat ding kan een behoorlijk schuimpje kloppen. Moet nog ingewerkt/ingebroken worden, want heeft nog hier en daar wat prik. Maar deze oude Omega (uit de bekende koffer van Wesley, Beun) presteert nu al veel beter dan een ingewerkte Omega 10019 of 10810. Ik denk, even kort door de bocht gezegd, dat ze vroeger betere kwasten maakten.

Dit kwastje ga ik de komende tijd vaker gebruiken om in te werken, deze gaat namelijk ingezet worden tijdens de Staafjes Weken.

Posted

Merkur Progress

Treet Platinum (2)

Omega 11137

Le Pere Lucien Cedar & Patchouli

Pitralon Zedern

Posted

image.thumb.jpg.fe767e6419010f8bc77e7f07e7d6c1a2.jpg

Vandaag maar eens mijn Kent BK8 en Japanse kamisori 6/8 aan de beurt. Leuke combi.

Posted

Semogue SOC Bristle Cherrywood,

Dusy Kabinett,

Ikon_Shavecraft 101,

PolSilver_stainless 5e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De Dusy Kabinett en de Semogue SOC Bristle Cherrywood daar kan niets mis mee. Prima kwast voor deze zeep. Dus vlot schuim.

Mesje en krabber:

De PolSilver_stainless voor de 5e x gebruikt. Het mesje blijft gewoon goed scheren. Vandaag mijn 5 norm gehaald en is het dus minimaal voldoende. In de Ikon, zowel OC als met de gesloten kant een super makkelijk resultaat en dus in 3 rondes glad. Resultaat BBS.

Gewoon een prima beurt en lekker roosjes na het scheren. Wat kruiden en drank er op en kan deze hete dag weer het hoofd worden geboden. Een mooie dag aan de Main.

Posted

TOBS Lavender

Victoria Super Daxer

Parker 90 R

Astra Superior Platinum (1x)

Pitralon Polar

De TOBS Lavender is wat vloeibaarder dan de andere crèmes die ik van TOBS heb. Even wennen, maar het blijft een TOBS crème, dus geeft het makkelijk een goed schuim. De geur is oke, niet zo heel erg chemisch, maar het had wat mij betreft wat bloemiger gemogen, maar het is zeker geen onaangename geur. Die pot gaat over wat langere termijn dan bijvoorbeeld de Eton College wel leeg komen, denk ik.

Eerste keer dat ik een Astra SP gebruikte, deed het aangenaam in de Parker. Ben benieuwd of het nog beter wordt, want met andere Russische mesjes is de eerste keer even op dreef komen voor het mesje.

Posted

Gillette Tech Fat Handle

Wilkinson Gillette stainless (5)

No name varken

Prorasso groen Sapone da Barba

Nivea sensitive ASB

Het mesje blijft goed presteren, nog steeds lekker scherp maar comfortabel. Op naar scheerbeurt nummer 6.

Posted
Fatip piccolo

Sputnik (4)

TOBS Eton College

Omega 10019

L'Ioréal Paris hydra sensitve ASL

Vandaag de Eton College gebruikt die ik van Hal heb mogen ontvangen. (nogmaals dank) Geurt apart, maar ik vind het lekker ruiken. De kwaliteit van het schuim is zoals ik gewend ben van TOBS. Lekkere scheerbeurt vandaag, zeker ook omdat de Sputnik met de beurten lekkerder begint te scheren.

Volgens mij zijn al die Russische scheermesje erg goed

Posted

Nah, ik vind die Sputnik wel de minste.

Posted
Nah, ik vind die Sputnik wel de minste.

De Sputnik gaat morgenvroeg voor de 5e keer in de EJ89. Als dit mesje af is ga ik over op de voor mij ook nieuwe Rapira Platinum Lux. Ik ben erg benieuwd. Tot nu toe valt me de Sputnik niet tegen.

Posted

Een mesje is bij mij "af", als deze niet meer comfortabel is.

Posted

De toch wat tegenvallende resultaten met de Crabtree & Evelyn hebben me verleidt tot een experimentele test waarvan vanavond de eerste dus. Ik wil een aantal zepen (DRH Arlington, Tabac en, als wild card, Arko) zonder preshave gebruiken en de ervaringen vergelijken met de C&E waarvan het schuim bijkans perfect lijkt te zijn maar de scheerresultaten, met name ATG, ronduit tegenvallen.

- DRH Arlington

- Vulfix mix #10

- Lord L6

- Captain (4)

- Pitralon Classic

Van alle genoemde zepen geeft de Arlington weliswaar het minst uitbundige schuim maar tjonge, zo moet scheren bedoeld zijn! Verfijnde geur, ook na een paar minuten op mijn gezicht laten zitten (ter compensatie voor het gebrek aan preshave) geen enkele irritatie en zowel met als tegen de draad precies die combinatie van glij- en beschermende- eigenschappen die ik graag heb. Zonder preshave wel een beetje meer weerstand van de haartjes maar een prima resultaat in twee passes en geen enkele prik van de AS. DRH doet het dus zonder preshave gewoon beter dan C&E mét! Volgende ronde is Tabac aan de beurt die ik vnl. op vakantie gebruik en dan altijd al zonder preshave.

Posted

EJ 89

Derby 2*

Omega Trekpleister

Tobs L&L

L'Oréal ASB

Heb weer eens, sedert lange tijd, een Derby mesje in gebruik. Ik moet zeggen dat dat lang niet tegenvalt, lekker soepel en na drie gangen heerlijk glad!

Posted
Van alle genoemde zepen geeft de Arlington weliswaar het minst uitbundige schuim maar tjonge, zo moet scheren bedoeld zijn! Verfijnde geur, ook na een paar minuten op mijn gezicht laten zitten (ter compensatie voor het gebrek aan preshave) geen enkele irritatie en zowel met als tegen de draad precies die combinatie van glij- en beschermende- eigenschappen die ik graag heb.

Zo denk ik er ook over, DRH is gewoon de beste scheerzeep wat mij betreft. Nog geen betere tegengekomen tot nu toe. Wel zonde dat C&E zo is afgegleden. Zal ook niet voor niets zijn dat het bij de Messenwinkel uit het assortiment gaat.

Ik ben blij dat ik nog twee oude Nomad en een oude Sandalwood heb liggen. Daarna zal ik geen nieuwe meer kopen. Ik zag ook dat de zaak waar ik de oude versies kocht ze niet meer op voorraad heeft. Ook jammer dat er niet meer aan de Sienna te komen is. Hooguit door een langharige ict'er uit Den Haag die graag naar krautrock luistert te overvallen. Maar daar vind ik hem dan toch echt te aardig voor ;)

En gelukkig is er nog D.R. Harris.

Posted
Wel zonde dat C&E zo is afgegleden.

Dat weet ik dus eigenlijk niet zo zeker. Op de eerste plaats kan ik ze niet vergelijken natuurlijk want ik ken de oude zepen niet. Maar ondanks de vele positieve reviews over de oude C&E zepen waren er ook vergelijkbare ervaringen als de mijne nu met de huidige productie. En de voornaamste klacht over de huidige zepen is dat ze niet goed op zouden schuimen maar dat is een klacht die ik dus gewoonweg echt niet snap. Er zijn makkelijkere zepen maar een stevig en blijvend bellenvrij schuim maken is met de huidige zeep gewoon appeltje eitje. Ik vermoed dat het probleem zit in het zacht maken van de baardharen en na meer dan 7 jaar forumdiscussies heb ik het idee dat dit bij mij lastiger is dan gemiddeld. Het zou zomaar kunnen dat mensen die tevreden zijn over de oude Nomad ook prima kunnen leven met deze zeep als ze eenmaal doorhebben hoe ze hem moeten opschuimen. Wordt vervolgd!

Posted

- Vincent 6/8 near wedge

- L'Occitane Plisson

- Stirling Soap bonaparte

- Aluin

- Floid vigoroso

- Sanex asb

Vanochtend mocht de oude Vincent weer aantreden. Ze is nog flink scherp, maar kan wel een lichte touch-up gebruiken. Ik zal haar binnenkort eens over de Crox en Feox halen. Desondanks had ze in drie gangen mijn gezicht en hals weer volledig ontdaan van alle begroeiing. Geen prik van de aluin, ietsje van de Floid. Afgemaakt met de Sanex asb.