Jump to content

Recommended Posts

Posted

De KRATZ, een slant scheermes. Ik had 'm al voorgesteld in het 'show je aankopen' draadje, maar hier nog even wat meer foto's en wat eerste ervaringen.

101fc36d5e73d1ae141ff55f4f24d342.jpg

Na de eerste scheerbeurt had ik bijna al mijn andere scheermessen weggedaan, verkocht en weggegeven :-)

Een heerlijke scheerbeurt, zonder enige moeite spekglad en diep weggeschoren. De volgende ochtend voelde mijn stoppels zoals het normaal laat op de avond voelt!

De aluin gaf geen enkele kik danwel prik, normaal gesproken voel ik eigenlijk bijna altijd wel wat tinteling.

3721de75f60d338107d726651d21911b.jpg

dab6a6f93014f460eaabebedde01f161.jpg

3ebd03997e28846968275a6193e85fb7.jpg

Excuus, de foto's zijn snel met de telefoon gemaakt...

Tweede en derde scheerbeurt verliepen jammergenoeg wat minder glorieus, toch wat trekkerig en duidelijk meer irritatie. Toch nog wat gewenning nodig blijkbaar, of het feit dat bij de eerste scheerbeurt ik een tweedaagse stoppelbaard mocht wegsnijden speelt een grotere rol. Verdere omstandigheden waren min of meer gelijk.

Al met al een leuke marktplaatsaankoop!

Eerdere Slant ervaring heb ik met een Merkur 37C, ondertussen verkocht aan een van de forumleden, en een iKon Slant. Ik vind deze KRATZ zeker prettiger dan de Merkur, hoe hij ten opzichte van de iKon staat weet ik nog niet precies.

Posted

Gebeurd wel vaker dat bepaalde krabbers een heel ander resultaat neerzetten bij meerdaagse baard.

Posted

Mijn ervaring met een slant is wel dat mesjes duidelijk minder lang meegaan dan in een gewone krabber; als het mesje in de slant niet meer superscherp is wordt het van een moeiteloos scheerapparaat al snel een martelwerktuig. Maar een meerdaagse baard scheert naar mijn idee sowieso veel makkelijker dan ééndagsstoppels.

Misschien is het ook gewoon dat je je na het eerste succes met iets teveel zelfvertrouwen staat te scheren... ;)

Posted
Misschien is het ook gewoon dat je je na het eerste succes met iets teveel zelfvertrouwen staat te scheren... ;)

Eigen ervaring stelt dat dat waar is.

Geestig krabbertje overigens. Zou me niet verbazen als ook deze krabber uit de merkur-stal afkomstig is. Hooguit groffere vertanding op de kam.

Posted
Mijn ervaring met een slant is wel dat mesjes duidelijk minder lang meegaan dan in een gewone krabber; als het mesje in de slant niet meer superscherp is wordt het van een moeiteloos scheerapparaat al snel een martelwerktuig. Maar een meerdaagse baard scheert naar mijn idee sowieso veel makkelijker dan ééndagsstoppels.

Hier precies zo. Eendags stoppels zijn vervelend!

• 2 weeks later...
Posted

Oei! Vanochtend weer met een vers Rapira Platinum Lux mesje in de KRATZ geschoren en ik heb vandaag de hele dag tevreden over wangen en kaaklijn gevoeld! Ook nu nog acceptabel glad.

Vanmorgen wel wat bloedpuntjes, iets wat me niet meer overkomt, maar voor zulk een gladheid is dat het waard!