Jump to content

Myatt Ladies Razor

efsk

Recommended Posts

Dames, heren ook,

DSC02469.JPG

Speciaal voor u, dames, zijn er in het verleden ook mooie krabbers gemaakt. Dat waren dan niet "mannenkrabbers" met een pastelkleurig geepje, neen, helemaal speciaal voor jelui.

DSC02472.JPG

DSC02473.JPG

Éen zo'n krabber was de Myatt Ladies Razor. Deze werd geleverd in een speciaal lederen etuitje, wat makkelijk in zelfs de kleinste dameshandtas past zodat de krabber altijd meegenomen kan worden. Je mocht, op weg naar een romantisch tête á tête, eens ontdekken dat er een ontsierende haar naast de mondhoek groeit.

DSC02474.JPG

DSC02477.JPG

Als eenmaal, en dat kost nogal moeite, hoewel het misschien met lange nagels eenvoudiger gaat, het blikje is geopend vinden we een vierdelige krabber en een klemmetje waarachter de mesjes bewaard kunnen worden.

DSC02475.JPG

DSC02476.JPG

Steeltje uit elkaar, in elkaar, mesje in de kop en dichtschroeven maar en gereed voor gebruik. Dat dichtschroeven met dit mesje is ook niet makkelijk, eigenlijk is het boutje net te kort.

Maar goed. Dan begint de ellende pas. Want wat de neuk scheer je hiermee? Je schaamhaar? Lijkt me niet. Je oksels? Nee, denk het toch ook niet. Eigenlijk heeft dit ding geen enkele andere functie dan die ene baardhaar waar ik zoëven al over sprak.

Ik bedoel:

DSC02478.JPG

Ja, nee, echt:

DSC02479.JPG

Ik vind het zeer zeer kwalijk Maarten, dat jij dit soort loze beweringen beweert in het bijzijn van onze gehele herenclub. We weten namelijk allemaal - en ook jij zou beter moeten weten - dat echte kabouters een baard hebben en dus helemaal geen krabber gebruiken. Gnomen en dwergen daarentegen hebben de baard niet standaard in de verplichte uitrusting dus zouden deze best kunnen gebruiken. Maar, dochdessalnietteminnochthans kunnen zij best voor een baard kiezen.

Ik ben blij dat we dit hebben uitgepraat. Nu graag terug naar de orde van de dag. Al dat off-topic gelul hier...

Het geestige is dat dit blijkbaar een standaard maat was. Er zijn verschillende fabrikanten geweest die DE-mesjes uitbrachten in de maat "midget". Dezen pasten in dit soort krabbers. Ik heb nog liggen thuis, maar moet nog fotograferen, een Laurel-krabber, in smaakvol doublé. Deze heeft gelijke afmetingen en een NOS-mesje meegeleverd.

Helemaal mee eens zijn wil ik het niet, want in mijn beleving hebben dwergen juist wel baarden. Echter: de literatuur lijkt mijn ongelijk te bewijzen: "Ze hebben ook vaak lange baarden" noteert wikipedia.

Bovendien wordt de maat mesje aangeduid met "midget" wat, hoewel geen officiële term, het best vertaald kan worden met "dwerg".

Maar ja, uiteindelijk blijft het een dameskrabber. Waarbij me een nut te binnen schoot: precies een handige breedte om de doorlopende wenkbrauw mee te lijf te gaan!

Daar zeg je me wat Richard. Vroegâh kwam ik daar handig tussen met het mesje aan de achterkant van een Gillette Fusion, maar een krabber komt niet zo makkelijk tussen de wenkbrauwen vanwege de holling van de brug van de neus. Het is met een krabber dus een stuk lastiger om die Bert-wenkbrauw te verwijderen.