Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik zit te twijfelen tussen de Merkur Futur en Merkur Progress (en dan nog de normale of lange versie?) omdat ik graag een verstelbaar mes wil proberen. Ben er wel achter gekomen dat een wat agressiever mes zoals een Lord LP1822L/L6, althans in vergelijking met een Giesen & Forsthoff Timor – 1320, wat beter werkt bij mij. De futur ziet er mooi uit maar het handvat lijkt me wat onhandig in vergelijking met de Progress. De Progress lijkt me wat aantrekkelijker vanwege het handvat, wat ik me afvraag, zou ik daarmee in de richting kunnen komen van bijvoorbeeld een EJ DE89 en Lord LP1822L/L6? Hebben jullie misschien nog aanbevelingen, ervaringen of tips rond dit vraagstuk?

8-)

Posted

Ik heb een progress en vind het een geweldige krabber. Kan van mild tot agressief waardoor er in combinatie met verschillende mesjes leuk mee te spelen is.

Posted

Ik heb beiden gehad. Van de Progress heb ik nog steeds spijt dat ik hem weg heb gedaan. Echt een heerlijke krabber.

De Merkur Futur heb ik nooit goede scheerbeurten mee gekend. Het is naar mijn mening een zware en "lompe" krabber. De haartjes onder bijvoorbeeld de neus vormen een probleem voor de (te) grote kop.

Persoonlijk zou ik dus voor de Progress gaan.

Posted

Heb beiden gehad en vond zelf de progress de prettigste maar ik ben wellicht niet de juiste persoon om daarover te oordelen want ik heb nog nooit een verstelbare krabber tegengekomen die me echt bevalt.

Eigenlijk druk ik me verkeerd uit, ik heb er wel gevonden die me bevallen maar die gebruik ik altijd op dezelfde stand en dat is dan zonde van de onbenutte mogelijkheden.

Posted

Hier een tevreden gebruiker van een Merkur Progress. :D

Posted

Hallo ShaveR,

Ik heb een Futur. Nadeel vind ik de gladde handgreep. Als je niet oppast glijdt hij - mede door het hoge gewicht - zo uit je handen. Wil je dat voorkomen dan moet je hem echt goed vastgeklemd houden. Echt glad word ik trouwens niet met de Futur. Oorzaak onbekend, want ik heb alle standen geprobeerd.

Groet,

rob

Posted

Ook hier een tevreden Progress gebruiker. Ik heb de korte variant trouwens, die is meer dan lang genoeg voor mij.

Posted

Ook hier. Ik heb een mergress, een digress en een futur. De futur heb ik nog nooit echt lekker mee geschoren. Hij manoeuvreert onhandig.

Posted

Dat is goed om te weten in ieder geval, anders was ik misschien wel blindelings voor de Futur gegaan.

Posted

De Merkur Futur, een prachtige krabber, maar zwaar en niet praktisch (geen grip,glad)

Posted

Toen ik hem had gebruikte ik een rubber hoesje om het steeltje, had ik van het handvat van een dikke stylo afgehaald, dat werkte een stuk beter.

Posted
...dikke stylo ...

Voor de forumbezoeker die zich noordelijk van de grens bevind: "balpen"

Posted

In tweede instantie realiseerde ik me ook dat een stylo een balpen is. In eerste instantie zag ik snuff in de weer met een krultang.

Posted

Muhle voert een Stylo lijn, behoorlijk prijzig. Daar dacht ik aan. Geen rubber om die handvatjes te vinden dus.

Posted
In eerste instantie zag ik snuff in de weer met een krultang.

:lol: Ik zal dan maar mijn kandidatuur voor het grote dictee der nederlandse taal niet indienen. Toen mijn vrouwtje nog krullen had heb ik de tang wel eens gehanteerd maar hier ging het inderdaad over een balpen. Het is ook niet gauw goed hé ;)