ShaveR Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Hallo allemaal, Ik zit te twijfelen tussen de Merkur Futur en Merkur Progress (en dan nog de normale of lange versie?) omdat ik graag een verstelbaar mes wil proberen. Ben er wel achter gekomen dat een wat agressiever mes zoals een Lord LP1822L/L6, althans in vergelijking met een Giesen & Forsthoff Timor – 1320, wat beter werkt bij mij. De futur ziet er mooi uit maar het handvat lijkt me wat onhandig in vergelijking met de Progress. De Progress lijkt me wat aantrekkelijker vanwege het handvat, wat ik me afvraag, zou ik daarmee in de richting kunnen komen van bijvoorbeeld een EJ DE89 en Lord LP1822L/L6? Hebben jullie misschien nog aanbevelingen, ervaringen of tips rond dit vraagstuk?
Mesmer Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Ik heb een progress en vind het een geweldige krabber. Kan van mild tot agressief waardoor er in combinatie met verschillende mesjes leuk mee te spelen is.
Frog Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Ik heb beiden gehad. Van de Progress heb ik nog steeds spijt dat ik hem weg heb gedaan. Echt een heerlijke krabber. De Merkur Futur heb ik nooit goede scheerbeurten mee gekend. Het is naar mijn mening een zware en "lompe" krabber. De haartjes onder bijvoorbeeld de neus vormen een probleem voor de (te) grote kop. Persoonlijk zou ik dus voor de Progress gaan.
Snuff Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Heb beiden gehad en vond zelf de progress de prettigste maar ik ben wellicht niet de juiste persoon om daarover te oordelen want ik heb nog nooit een verstelbare krabber tegengekomen die me echt bevalt. Eigenlijk druk ik me verkeerd uit, ik heb er wel gevonden die me bevallen maar die gebruik ik altijd op dezelfde stand en dat is dan zonde van de onbenutte mogelijkheden.
Guest Gusto Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Hier een tevreden gebruiker van een Merkur Progress.
Kamp Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Heb beide en ze bevallen beide de progress licht voorkeur
Rob van Rotterdam Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Hallo ShaveR, Ik heb een Futur. Nadeel vind ik de gladde handgreep. Als je niet oppast glijdt hij - mede door het hoge gewicht - zo uit je handen. Wil je dat voorkomen dan moet je hem echt goed vastgeklemd houden. Echt glad word ik trouwens niet met de Futur. Oorzaak onbekend, want ik heb alle standen geprobeerd. Groet, rob
Marcel Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Ook hier een tevreden Progress gebruiker. Ik heb de korte variant trouwens, die is meer dan lang genoeg voor mij.
ShaveR Posted August 25, 2015 Author Posted August 25, 2015 Bedankt voor de snelle reacties, top! Ik denk dat ik dan toch maar voor de Progress ga, finish
mhharsta Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 De Progress is een prima mes, daar zijn de meningen volgens mij minder over verdeeld dan over de Futur.
Kogel Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Ook hier. Ik heb een mergress, een digress en een futur. De futur heb ik nog nooit echt lekker mee geschoren. Hij manoeuvreert onhandig.
ShaveR Posted August 29, 2015 Author Posted August 29, 2015 Dat is goed om te weten in ieder geval, anders was ik misschien wel blindelings voor de Futur gegaan.
Guest Gusto Posted August 29, 2015 Posted August 29, 2015 De Merkur Futur, een prachtige krabber, maar zwaar en niet praktisch (geen grip,glad)
Snuff Posted August 30, 2015 Posted August 30, 2015 Toen ik hem had gebruikte ik een rubber hoesje om het steeltje, had ik van het handvat van een dikke stylo afgehaald, dat werkte een stuk beter.
0013 Posted August 30, 2015 Posted August 30, 2015 ...dikke stylo ... Voor de forumbezoeker die zich noordelijk van de grens bevind: "balpen"
efsk Posted August 30, 2015 Posted August 30, 2015 In tweede instantie realiseerde ik me ook dat een stylo een balpen is. In eerste instantie zag ik snuff in de weer met een krultang.
mhharsta Posted August 30, 2015 Posted August 30, 2015 Muhle voert een Stylo lijn, behoorlijk prijzig. Daar dacht ik aan. Geen rubber om die handvatjes te vinden dus.
marco Posted August 30, 2015 Posted August 30, 2015 Een stylo is hier naar mijn weten gewoon algemeen bekend hoor Je hoeft een Bic toch ook niet uit te leggen?
Snuff Posted August 30, 2015 Posted August 30, 2015 In eerste instantie zag ik snuff in de weer met een krultang. Ik zal dan maar mijn kandidatuur voor het grote dictee der nederlandse taal niet indienen. Toen mijn vrouwtje nog krullen had heb ik de tang wel eens gehanteerd maar hier ging het inderdaad over een balpen. Het is ook niet gauw goed hé
mhharsta Posted August 30, 2015 Posted August 30, 2015 Je hoeft een Bic toch ook niet uit te leggen? Dat zijn fijne wegwerp krabbertjes .
Recommended Posts